Film, Kitap, Günden kalanlar....


Günaydınnnnnn. Gününüz aydın olsun.
Havalar bir türlü ısısnamasa da,  üstümüzdeki hırkaları moontları atamasak da idare ediyoruz.
Dün sabahtan misafirlerim vardı. Arkadaşım ve Sevda. Soframı kurdum bekleyeyim dedim. Bir hamarattım bir hamarattım anlatamam. Bu aralar mutfakta değişik birşeyler yapmak istiyorum. Devamlı internetten tarifler çıktısı alıyorum bakalım iş uygulamada. Dün Patatesli Börek yaptım. Un, patates, soğan vb.. malzemelerden... baharatlı da olunca çayın yanında miss gibi oldu.
Bakalım bu işin sonu nereye varacak ya 100 kilo olurum hem yap-ye sebebi ile yada tadar ve yutkunurum :))) tadımlıklar biraz çoğalabilir canımmmmm....
Bu arada siz yapar mısınız yada sever misiniz bilmem ama Haşhaşlı Revanı tarifini sonunda buldum. Bir yerde yemiştim ve çok beğenmiştim. Sırada o tarifi yapmak var. Yapayım eğer güzel olursa buradan da paylaşırım sizinle.
Onun dışında Dekalog serisinden "Ölüm Üzerine Kısa Bir Film/ Kieslowski" izledim. Film 1988 yapımı. Evet biraz karanlık bir film ama ben yöentmenin en çok yakaladığı kareleri sevdim. Konusu da; asosyal olan, toplumda kopuk, silik bir gencin davranışları ve bir taksiciyi öldürmesi işleniyor. İdealist bir avukat davayı üstlenir ama idama çarptırılı sanık. Ve ilerleyen sahnelerde gerçekten de adalet var mı? ve idam kararı adaletli bir karar mı? gibi olgular izleniyor. Bu Dekaloglar serisini Leylak Dalı bloğunda görmüştüm ve not almıştım. İyi ki izlemişim bu harika filmleri... Bu arada film bol ödüllü.

Biten kitabımda "Üç Kuruşluk Roman/Brecht" Enteresan bir kitaptı bence. Kahramız savaş gazisi ve iş bulamadığından utanarak dilenciliğe başlar. Fakat sokaklar onun tahmin ettiği gibi boş değildir, hiyerarşi vardır ve sonradan gelen istediği yere konaklayamaz.....
Sonrasında diğer dilenciler kahramınımızı toplandıkları ve ücretleri teslim ettikleri patronlarına götürüler. Olay bundan sonra başlıyor. Bu kitapta da bazı olgular, bazı kavramlar tartışılıyor ve anlatım dili çok iyi.. Bir solukta okunan kitaplardan biri.


Bugün sokaklardayım. Malum hava değişimi olunca alerjim tavan yapıyor. Geçen sene kullandığım ilaç işe yaramadığından önce KBB doktorunda ki randevuma gidicem, ordan da ver elini Kadıköy :)))))))) hava güneşli değerlendirmek gerek.

Haydin ben kaçar...


Yorumlar

  1. Valla yazıyı okurken canım patatesli börek çekti Gülşah. Ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  2. Gülşahcığım, haşhaşlı revaniyi ben yapıyorum. Çok güzel oluyor. Bu arada kitap gerçekten farklı. İnceledim. Çok güzel bir kitap gibi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hımmm bende başka yerde yedim beğendim ilk fırsatta deneyeceğim Eral.
      Kitap gerçekten de güzeldi.
      Şimdiden iyi haftasonu.

      Sil
    2. Gülşahcığım, kitabı vikitapta okuyacaklarım listeme ekleyecğim canım. Revaniyi yap. Çok ağır bir tatlı değil. Görünümü de güzel.

      Sil
  3. Kitap sağlamdır ;) Keyifli okumalar kuzum :))

    YanıtlaSil
  4. Hashasli revaniyi hic tatmadim, hashasli boregi bilirim ve severim.. :) Ellerinize saglik..

    Lezzetli okumalar...

    YanıtlaSil
  5. Haşhaşlı Revani hiç yemedim ama patatesli böreği çok severim canım ya, ellerine sağlık.
    Ölüm üzerine kısa bir filmi izledim kitabı okumadım :)
    Lütfen kendine dikkat et Doktor ne dedi yazarsan sevinirim. Çok geçmiş olsun.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Amasya Gezisinden Kalanlar....

Nerde Kalmıştık?

Günlük, Sergi Gezisi