Kısa kısa bizden...

Soma ile ilgili bir sürü haberler çıkıyor. En çok da kanıma dokunan; enkazdan kurtarılan bir maden işçisinin; ---abi baretimi kaybetmeyin, maaşımdan keserler." cümlesi oldu.
Öyle bir göçük faciasında bile nasıl bir düzendir ki baretini kaybetmekten korkuyor.
Korkuyor çünkü yine o madende çalışacak. Başka seçeneği var mı ki?!....
Ve nasıl bir ülkeyiz ki, başbakan çıkıp;
KADER
diyebiliyor bu yaşananlara. Doğru bizim gibi 3.Dünya Ülkelerinin kaderi bu; tedbir alma ama facia olduğunda da Yaradana yükle olayı......
...........
............................

Bizim evde analı kızlı keyifler yerinde. Sabah kalk emzir, alt değiştir, gaz çıkart yatır moduna devam.
Tabi artık 2,5 aylık olan kızım sesli gülmelere ve bebek dilince konuşmaya başladı. :))
Birde ellerini keşfettiğinden beri açıkınca direk eller ağzında. Birde öyle bir emiyor ki; cok cok cok seler bile geliyor kendisinden. Biraz araştırdık, emme refleksi güçlü olan bebekler ellerini de emerlermiş. Bizde fark ettiğimizde dikkatini dağıtıyoruz.

Uyuduğu vakitler ben hemen evi toparlamaca, yemek yapmaca modundayım. Akşamları saati geldiğinde uyuduğundan kitap okumalarıma devam ediyorum.
Emzirirkende başka kitaplar okuyorum.

Gün aşırı muhakkak dışarı çıkıyoruz. Her bebek gibi çok seviyor sokağı, birde huysuz bir bebek olmadığından karnı toksa arabasında uyumaya devam ediyor.

Anneler gününde Boyut Yayınları annelere özel çocukalrınabırakabileceklerimi bir notluk yayınlamış.



"Beni Tanımanı İstedim" diye. İçinde öyle güzel sorular var ki; gerçektende bir çocuğun annesine sorduğu annesinin geçmişine ait yaşanmışlıklara dair...
Ve bu yayını Sevdam ve eşim bana sipariş vermiş. Burdan da onlara çok teşekkür ederim. Seve seve içini dolduracağım ve kızıma armağan edeceğim.

 Geçtiğimiz haftalarda film izledik. Bir tanesi LastVegas'dı. Çok eğlenceli bir filmdi. Oyuncular da müthişti. Tüm iyi oyuncular toplanmış.
Ve arkadaşlarının bekarlığa veda partisinde yaşadıklarını konu olan duygusal komedi filmi. Dostluğa, sadakatliğe dair herşey vardı filmde.

Diğeri de klasiklerden olan Benim Afrikam filmi idi. Merly Steep harikaydı. Tabi Robert Redfort'u da es geçmemek lazım.
1985 yılında Afrika'da geçen ABD yapımı bir film.
Konusu da;

20. yüzyılın başlarında Danimarka’da geçen hikaye bekar ve varlıklı bir kadın olan Karen Dinesen’in, arkadaşı Bror’a onunla evlenip evlenemeyeceğini sormasıyla başlar. Bror da bu güçlü kadın gibi aristokrat olsa da ekonomik problemler yaşamaktadır ve bu sıkıntıları aşabilmek için evlenme teklifini kabul eder. Yeni evli çift Afrika’ya taşınma planları kurmaktadır ve zamanı gelip taşındıklarında işler hiç bekledikleri gibi gitmeyecektir.
Isak Dinesen’in otobiyografik kitabı Out of Africa’dan sinemaya uyarlanan film, kaynak kitaba bağlı kalmayan özgür bir yapıttır. Ünlü yönetmen Sydney Pollack tarafından yönetilen film, Akademi Ödülleri’nde yedi dalda Oscar ödülü kazanmıştır.

Kısa kısa bizden haberler böyle... 

Yorumlar

  1. Bizimki tokken de emiyor, bütün eli agzina sokuyor. Anne karnında da parmaklarını emdikleri için normal birşey diye düşündüm ben. Emzik çözüm olabilir aslında da Oğuzalp tam tutamiyor ağzında. Verince iki kere cork cork çekiyor sonra atıyor ya da düşürüyor.
    Ahh ben de tek başıma dışarı cikabilsem keşke. Asansör olmayınca arabayla aşağı inip yukarı çıkmak gözümde öyle bir büyüyor ki.. Allahtan balkon var da arada bir çıkıyoruz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam Nesrin.
      Bizim kız da huy edindi iyice. Dikkat dağıtmalara devam ediyoruz evde. Emziğe alıştırmak istemediğimden vermiyoruz.
      Çocukla dışarı tek başına çıkmak meşakatli gerçektende ve bi arkadaşımda senin gibi. Yanında biri yoksa çıkamıyor merdivenlerden dolayı.
      Benim şansımsa dairemizin 1.katta olması. Arabayı indiriyorum önce sonra da puseti :)
      Miniği öp benim yerime annesi.
      Kızımla öpüyoruz sizi.

      Sil
  2. anne kız güzel günleriniz daim olsun .. Gülşah 'cığım seni mim-tag ledim fırsat bulup cevaplarsan sevinirim ülkemin durumuna kader diyenlere ne denir bilmiyorum ki :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aminnn sağol Neslihan'cım. Bakarım mim-tag'e.
      Sevgilerimle,

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Amasya Gezisinden Kalanlar....

Nerde Kalmıştık?

Günlük, Sergi Gezisi