Yeni yasa hakkında.......Dini nikah serbestmiş ya hani........................

Şu güzel ülkem acep ne zaman gelişmiş ülkeler kadar ileri olabilecek; merak ediyorum....
" Daha çok beklersin" der gibisiniz, haklısınız da ama benim hala umudum var.....

Bilenler bilir fazla televizyon izlemediğimden gündemi biraz da geriden takip etmiş oluyorum. Zaten gündemde olanlardan da daha çok Facebook yada İnstagram hesabımdan görüyorum sonra da tv de bakıyorum...

Mesela şu yeni yasa ile "Dini Nikahta Resmi Nikah Şartı"nın kalkması gibi... Nasıl bozuldum, üzüldüm anlatamam. Çünkü zaten ülkemiz de kadınların adı yok bide bunu resmileştirdiniz mi iş tamam......

Evet sonuçta bir kesim var ki; evli olup da dini nikah yapıyor ikinci eşi adı altında,
Evet bir kesim var ki ; resmi nikah da neymiş diyor...
Evet bir kesim var ki; özellikle doğuda çok eşli yaşamı meşrulaştırmak için dini nikahı kullanıyor... kadının remi nikahı olmasa da olur... kadın dediğin nedir ki; evinin işini yapsın, çocuklarının anası olsun, gerekirse çalışsın... bir de üstüne gece olunca yatak da kadınlık görevini yerine getirsin ( nede olsa kadın için bu bir görev, kadınların cinsel istekleri, duyguları, hazları aslaaaa olamaz)
eğer görevini yapmazsa, kocasının gönlü edilmezse üstüne sopayı kesinlikle hak etsin.... vs...

Bu liste uzar...... Yasa aşağıdaki gibi olmuş artık. Varın siz düşünün artık küçük yaşta kızların nasıl evlendirileceğini ve bunu yasal hale uyduracaklarınıııı......................

Anayasa Mahkemesi, resmi nikah öncesi dini nikah yaptıranlara ceza verilmesini içeren Türk Ceza Kanunu'nun (TCK) ilgili madddesini iptal etti. Mahkemenin kararı, 4'e karşı 12 oyla alındı. Mahkeme, karara gerekçe olarak, düzenlemenin din ve vicdan özgürlüğü ile özel hayatın korunması ilkelerine aykırı olmasını gösterdi. Resmi nikah olmadan dini nikah kıyan imam ile çiftlere 2 aydan 6 aya kadar hapis cezası verilmesi öngörülüyordu.


Belki şehirde yaşayan, okuyan birçok kadın evet nikahsız oturmaz erkeğiyle...( Ama doğuda ki kadınları düşüelim.. zaten hiçbir hak talep edemiyorlar bu yasa ile herşeyleri ellerinden alınmış olacak. Ki resmi nikahlıyken erkekler boşanmak isteyen kadınlara neler yapıyor, hiçbir hakkını vermiyor... Hal böyleyken neler gayri yasal olur düşünün....

Çok kötü bu yasa çoookkkkkk.......................
Evet nikah belki bir tercih meselesi olabilir, evet kendi isteğiyle ister dini nikahlı ister nikahsız birlikte yaşayabilir çiftler. Asla yadırgamıyorum.
Benim derdim kadın haklarıyla ilgili, yasada bile kadın hakkını zor savunuyorken bu yasa ile hepten hak savunamayacak olması ile ilgili....
Yoksa isteyen elbet başka hayatları rahatsız etmeden istediği gibi yaşayabilir...

Vs..... işte böyle aklım kızdı bu işe burdan da paylaşmak istedim.....

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Amasya Gezisinden Kalanlar....

Nerde Kalmıştık?

Günlük, Sergi Gezisi