Kadıköy, Sokaklar ve Yalnız Bİr Evin Kahkahası Kitabı...



Dolu dolu kar tatili sonrası evde bi boşluk oldu doğrusu…
Neyse ki 15 tatile az kaldı. :))

(Elime neyi atsam annemin hatırası… Zormuş blog çok zormuş… İyi ki anılarımız var diyorum iyi ki……….annem her şeyde sen varsın diyorum… )


Benim gibi yürümeyi seven bir kocam var Allah’tan. Havalar biraz açınca, kızı babaannesine bırakıp şöyle bir Moda’ya doğru yürüyelim dedik… Kar yağışı sonrası daha bir güzel oluyor sahil…
Arada da fotoğraflar çektim… Uzun zamandır bu kadar yürümemiştim/k, bacaklar biraz ağrıdı ama değerdi buna… Fazla kalabalık da değildi Kadıköy. Kahvemizi aldık oturduk Moda’da tepede ki banklardan birine; denize karşı hem sohbet ettik hem kahvemizi yudumladık…
Eğer yolunuz Kadıköy’e düşerse mutlaka Moda’ya çıkın, Tramvaya binin… Sonrası yürüyün bolcana sahilde… Demek isterdim ama sahili kapamışlar, neden bilmiyorum.

Kadıköy’ü çok seviyorum, daha önce anlattım size bilmiyorum ama daha bekârım hayatımda Merter’de yok. Hem böyle kızlar arasında ya da evde komşularla falan konuşurken, eğer konu evliliğe gelince; hep derdim ki: “ben evlenirsem ya Kadıköy ya da Üsküdar’da oturucam”
Anlayın o kadar seviyordum buraları… Nedense ruhen  çok huzur buluyorum her iki ilçede de…
Artık nasıl istemişsem burayı evlenince de burada oturuyoruz… O yüzden her fırsatta muhakkak 

Kadıköy’e inerim/z. Bazen tek iner dolaşırım bazende beyimle. 
Eğer güzel bir çay içmek isterseniz kesinlikle favori mekânım ki yaz ise hep favorimdir; Nazım Hikmet Bahçesi’dir.

Nerden nereye yazdım yahu, Kadıköy Tur Gezisi yazısı gibi oldu. Ama paylaşmak güzel bir şey;  size sevdiğim ama hemde sizinde sevebileceğiniz yerleri yazmak istedim biraz da…











Kitaplardan da “Yalnız Bir Evin Kahkası / Ann Leary” kitabını bitirdim. DR kampanya kitaplarından almıştım… Tam bir ara kitaplardan.
Sanki yabancı dizi vardı hani “Umutsuz Ev Kadınları”… Sever miydiniz bilmiyorum? Ama kitap aynı o tarzda. Diziyi keyifle izlerdim, kitap bana biraz o tatta geldi.
Mesela kitabı ara ara açıp okuyabilirsiniz, kaldığınız yerden devam ederken hiç zorlanmıyorsunuz.  O yüzden soluksuz okumasanız da olur.

Ufak bir kasabada geçiyor, düşünün ki herkes birbirini tanıyor ve en ufak bir değişiklikte herkes biliyor….. Aklıma eski mahallemiz geldi… Çok meraklı bir ev sahibimiz vardı ve herkes ona “muhtar” derdi. Bir şey olsa ona sorardık…

Aklıma işte o yıllar ve bizimde yaptığımız daha doğrusu annelerimizin sohbetleri geldi …
Kitapta anlatan bir kadın var, emlakçı; Hildy diye geçiyor. Yalnız yaşıyor ve çok içiyor. Kızları torunu olduktan sonra kendisini rehabilitasyon merkezine yolluyorlar annelerini.. Sonrası kadın biraz ara veriyor içmeye ama bakıyor ki içkiliyken daha keyifli ufak kaçamaklarla devam ediyor gizli gizli...
Ama kitap bu içki etrafında dönmüyor sevgili okur...
BU koudan başlayıp komşuluk ilişkileriyle, işi gereği her evi daha içine girdiği andan; hem evi hem oturanları bir psikolog edası ile tanıdığından anlatımlarıyla sıkmadan devam ediyor...



Ann Leary Yalnız Bir Evin Kahkahası






Yorumlar

  1. Ne de güzel yapmışsınız , canım benim anıları iyiki var ki .. İnsan mutlu oluyor o anılarla .. sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah sorma Nesrin, anılar var ya o anılar hem keyifli hem acı... Ama iyi ki var...
      Canım bende çok öpüyorum.

      Sil
  2. Yedi sene Üsküdar Beyler beyinde oturdum kirada. Küplüce tepesinde. Sonra Kadıköy Göstepeye taşınmış olduk. Kendi evimize. Vel hasıl Kadıköylü olunca Kadıköy favorim oldu artık. Yazın birkaç kez arkadaşımla Nazım Hikmet Bahçesine biz de gittik. Şimdi vapur iskelesi üstündeki mekana açılan İstanbul Kitapçısına uğruyoruz artık. Kadıköyü seviyoruz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biz de doğma büyüme Kartal'lıyız Profösör.
      AA dediğiniz yerde var, aslında alışveriş sonrası uğradığım mekanlardan orası da. Üstelik Beltur işletiyor ve güzel de ürünleri. Manzara deseniz zaten tek kelime ile muhteşem. Kışın cam kenarı yazında teras favorim. :))
      İyi geceler.

      Sil
  3. Umutsuz Ev Kadınları'nın yabancı versiyonunu çok severek seyrederdim Gülşah.Bu arada ne iyi etmişsiniz yürüyüş yaparak. Sahil kapalı dediğin Moda Kadıköy arası mı canım?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende hem yabancı hem Türk versiyonunu çok keyifle izlemiştim Gamze'cim.
      Moda Sahil girişini kapatmışlar canım. Bir yerden sonrası yok.....

      Sil
  4. Aslında hepimizin o güzelim yürüyüşleri her gün yapması gerekir maalesef olamıyor kitabı not ettim.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Amasya Gezisinden Kalanlar....

Nerde Kalmıştık?

Günlük, Sergi Gezisi