Bayan Ming'in Hiç Olmayan On Çocuğu Kitabı....


Selam.
Bu kitabı çok gördüm, özellikle de kapak tasarımı çok ilgimi çekmişti. Şöyle bir nette gezindim; Lale Abla, Şebnem( Oytun'lu Hayat) seneler evvel okumuşlar bile.
Nasıl gözümden kaçmış bilemedim.😲😊
Kobo sayfamda dolaşırken denk geldim şöyle bir baktım kısacık bir kitaptı. E-Kitap olarak alayım dedim.
Sonra oturduğum yerde bi başladım yarım saatte bitti. 
Sayfa sayısı olarak da 72 sayfa, anlatım dili deseniz sizi alıp götürüyor.
Seviyorum böyle yalın, kısa ve öz çok şey anlatan kitapları.
Altı çizili çok cümlem oldu hatta okurken kafa salladığım.
Konusuna gelince Çin'de yaşayan Bayan Ming tuvaletçilik yapmaktadır. kadınlar tuvaleti terine erkekler tuvaletini tercih etmiştir. İş gereği bir Fransı İş Adamı otele gelir ve tuvalet önü sohbetleri başlaradamın cüzdanından yeğenlerinin fotoğraflarını düşürmesi ile başlar....
.............................................
.....
Bir top gibi havaya fırladım.”
“Ya şoför?”
“Kaçmaya çalıştı. Daha ileride durdurmuşlar, öylesine sarhoşmuş ki ‘Beni yakalayamayacaksın’ diye bağırarak polislerle dalga geçmiş.”
“Birkaç yıl hapis yatar.”
“Kesinlikle.”
“Ama bu sizin düzelmenize yetmeyecek Bayan Ming.”
“Belki onu düzeltir.”
Diyaloglar iyi güzel de bu on çocuk var mı, yok mu? Merak ediyor insan. Yoksa böylesine bilge bir kadın bu yalana nasıl inanır ve neden?
“Hakikat, en çok hoşumuza giden yalanın ta kendisidir” diyen roman, sorunun zekice kurgulanmış cevabıyla bu kısa ve güçlü metne şapka çıkarttırıyor. İnsanın canı bir daha okumak, iyice sindirmek istiyor.
Eğer şöyle kısa ama dolu dolu bir ara kitap okuyayım derseniz bu kitap tam size göre benden demesi.
İyi haftalar,  

Yorumlar

  1. Kitabın tasarımı çok ilginç gerçekten.
    Bende okumak isterim.
    Tavsiye için teşekkürler canım 😍.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de ilk kapak tasarımı dikkatimi çekmişti İnci.
      Rica ederim sevgiler benden de. :)

      Sil
  2. Ben ilk kapağına vurulup almıştım bu kitabı ve iyi ki dediklerim arasındadır her zaman.
    Çocukların hikayelerine bayılmıştım özellikle :)
    İyi ki okumuşsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi ki Şebo iyi ki. Kısa bir an yüzümde gülümseyle okumak gecenin bir vakti o kadar iyi geldi ki. :)

      Sil
  3. Bende kapağına vurulanlardanım :) Uzun zamandır dikkatimi çekiyor ancak okuma fırsatı bulamadım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kapağı kadar içi de güzeldi. Sırası geldiğinde hiç bekletme Kitap Güneşim. :)

      Sil
  4. Benim de denk geldiğim bir kitap ve yorumunu okuyunca kesinlikle okumalıyım dedim. Ne güzel yazmışsın, eline sağlık :).

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öneri makinesi, teşekkürler.
      Fırsatın olduğunda muhakkak oku pişman olmayacaksın. :)

      Sil
  5. Ben de çok sevmiştim bu kitabı :)

    YanıtlaSil
  6. kitabı görmüş kapağı ilgimi çekmişti, ama bu kadar ilginç olduğunu tahmin etmemiştim, bir bakayım ben de Gülşah'cım, keyifli okumalar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten de kimin aklına geldiyese bayağı dikkat çekici, başarılı bir kapak tasarımı olmuş.
      Bu kitabı seversin Eren'cim, okuduklarından yola çıkarak söylüyorum :)
      Keyifli bir gün olsun bugün. :)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Amasya Gezisinden Kalanlar....

Nerde Kalmıştık?

Günlük, Sergi Gezisi