Deniz Müzesi- Milli Saraylar Koleksiyon Müzesi...

Yeni yılın ardından ne çabuk geçmiş on gün.
Yazmayı çok istesem de bir türlü oturup da yazamadım.......
Geçen hafta bir müze ve sergi gezdim. Az kitap okudum. Yeni yıla biraz tembel girdim okuma açısından. :)

Güzel havalar da Beşiktaş sefası bile yaptım arkadaşımla, vapur havası nasıl iyi geliyor ruhuma...
Bir ara tek başıma gezmek istiyorum karşıyı...
Bu yıl kararlıyım; daha önce gittiğim bir çok müzeye tekrar gideceğim daha donanımlı olarak. Çoğunu gezdim ama şimdi ki aklımla, hislerimle ve bildiklerimle başka olacak.

Öncelikle Dıştan bakıldığında ufak gibi görünen ama içi muhteşem olan, hemen vapur iskelesinde indiğinizde sizi karşılayan Saray Koleksiyonları Müzesi'ni gezdim. Yaklaşık 1-1,5 saatlik bir zamanı alıyor. İçeri de fotoğraf çekmek yasak olduğundan netten aldığım fotoğrafları paylaşıyorum sizinle. 
Sergi için de DolmaBahçe Sarayı'ında depo da bulunan, zamanında padişahların kullandığı eşyaların, mutfak, ev eşyası, çiniler, sofra takımları, kılık kıyafet, çanaklar vb...eşyaların, tarihin sergilendiği bir yer. Tarihi mekanın da etkisi büyüktü. 
 


 Ücret olarak da öğrenci 2,5TL, tam 5 TL idi. Yolunuz düşerse bir uğrayın.












Sonrasın da ise Deniz Müzesi'ne gittik. Yeni binayı çok güzel yapmışlar. Sitesinde en büyük ve kapsamlı deniz müzesi yazsa da tarihimize dem vuran sergi koleksiyonu az gibi geldi bana. Sadece sandallarımız, deniz armalarımız vardı. Önceki yıllar gittiğimi de yanlış hatırlamıyorsam ki umarım hatırlamıyorumdur, bileniniz varsa düzeltsin beni; savaşlarda deniz gemilerinde kullanılan top mermileri falanda vardı.

Yine bu müzeye de öğrenci girişi ücretsiz, tam: 7,5 TL.
Sonrasında da arkadaşımı beklerken baktım vakit var doğru ver elini Akaretler Füreya Koral Sergisi.




Yorumlar

  1. her gün önünden geçsem de bir türlü müzeyi gezemedim, güzel oldu hatırlattığınız. Yazı için elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnanın bende aynı durumdaydım ve her geçişimde " bir ara bu müzeyi de gezeyim" diyordum. Sonunda gezdim :)
      Darısı size ;)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Amasya Gezisinden Kalanlar....

Nerde Kalmıştık?

Günlük, Sergi Gezisi