Füreya Koral Sergisi...

 Bundan belki de on veya on beş yıl önce Ayşe Kulin'in kaleminden Füreya'nın hayatını okumuştum.
Çok etkilenmiştim. Köklü bir ailenin kızı , hayatlarında ihtişam, keyif de olmuş; acılar da vuku bulmuştu.
Ve yapmış olduğu evlilik, ayrılmak istemesi, hastalığı ve verdiği mücadele; belirli bir yaşdan sonra da, o dönemi düşünürsek teyzesinin desteği ile seramik sanatına başlaması.... vermiş olduğu öenmli eserler, sergiler.... hayatına o kadar çok şey sığdırmış ki bu kadın.... hayran olmamak elde değil.
Akaretler de Seramik Sanatçısı Füreya Koral'ın en kapsamlı retrospektif sergisini Kale Grubu 18 Ocak tarihine kadar açmışlar.
Tabi eserlerinde çok etkilendiği kuşlar, kuş evleri ve kapılar ön planda. Daha sonra da seramik tabak içine çizdiği balık figürleri, duvar seramikleri ve sehpalar ön palana çıkmış.
Daha sonra da Anadolu ve Mezopatamya'dan, Kızılderililer'den etkilenerek motiflerine bu desenleri de eklemiş.

Daha vakit var, uygun olursanız sergiyi gezin...



















Yorumlar

  1. Keşke İstanbulda olsaydım da gezebilseydim dedim bu sergiyi her gördüğümde.
    Sizin sayenizde ucundan azıcık da olsa gezdim ama şanslıyım :)

    Füreya kitabını da okumamıştım ben, en kısa zamanda okumak istiyorum o sebeple. Farklı bir hayat hikayesi diye bir hissiyatı oluştu bende ;)

    Öpüldün canım ♥




    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belki sizin o tarafa da gelir.
      Çok doğru hissetmişsin Şebnem'cim, çok özel bir kadınmış aslında. İleriye dönük bakan, yaşamı, duruşu...
      Mutlaka oku diyeceğim kitaplardan biri o yüzden listene ekle canım.
      Bende çok öpüyorum.♥♥♥

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Amasya Gezisinden Kalanlar....

Nerde Kalmıştık?

Günlük, Sergi Gezisi