Tütüncü Çırağı / Robert Seethaler


Bu kitap Ocak ayı kitap kulübümüzün kitabı. 
Daha önce de Yaşamak kitabını okumuştum aynı yayınevinin. Bence Jaguar Kitap Yayınevi sahibi de iyi bir okur. İnternette biraz bakındığımda yayınevinin çevirdiği kitaplar bayağı iyi.
Bir ara diğer kitaplara da bakacağım.


Kitaba dönecek olursak; hem bir dönem hem günümüz kitabı gibi. Yalın, sade bir anlatımla o kadar çok duyguyu anlatmış ki yazar.
Ana kahramanımız Franz'ın çalışmak için annesinin tanıdığı olan Tütüncü adamın yanında başlayan çıraklığı, savaş dönemi ve Hitler'in insanlar üzerinde bıraktığı tahrip, yokluk sizi daraltman anlatılmış.
Birde Dr. Freud ile arkadaşlığı ve duygu anımları var ki, okurken sayfalar bir bakmışsınız bitmiş gitmiş.
Yazar kitabın konusunda olan derdini öyle iyi aktarmış ki...
Aslında bir dönem kitabı Tütüncü Çırağı.
İçinde aşk, acı, anne-oğul arasında ki mektuplaşma var ki... o mektup diyolagları içinize işliyor.

Daha fazla kitabı aktarmayayım ve kitaba bir bakın derim.

Yorumlar

  1. giç duymadım görmedim ilginç duruyo bi bakayım alayım listeyeee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel anlatılan iyi bir hikayeye sahip kitap Deeptone.
      Alır ve okursan yorumunu bekliyo olacağım.

      Sil
  2. Hiç görmediğim bir kitap ama severim diye düşündüm tanıtımı okuyunca, not ettim elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de İnsatgram da görmüş ve okuyan bir arkadaşımda önerince aldım ve "iyi ki almış, okumuşum" dedim Sevgili Gül.
      Rica ederim selamlar.

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Amasya Gezisinden Kalanlar....

Nerde Kalmıştık?

Günlük, Sergi Gezisi