Bir Kitap Bir Yorum....

Uzun zamandır böyle iyi bir felsefe kitabı okumamıştım. Nedir mi ismi o kitabın?
"KONUŞMANIN İMKANSIZLIĞI ÜZERİNE BİR DİYALOG /OSMAN ÇAKMAKÇI"
Bir arkadaş tavsiyesi üzerine İşBankası Kültür Yayınlarına gittim  Devamlı aynı yerden alınca kitapları oradaki çalışanlarla da sohbete başlıyorsunuz. Bende sordum ve orada ki bayan "kitap iyidir tavsiye ederim" dedi.
Aldım ve hemen gece başladım okumaya  Altını çizdiğim çok cümlem oldu.

🖋 Özellikle doğa ve doğanın sesi üzerine yaptığı analizleri, yorumları çok beğendim.


Eğer felsefe seviyorsanız bir solukta okuyacağınız bir kitap. 
Yazar aynı zamanda kitap eklerinde de yazıyormuş 
Daha önce okumamıştım. Bu kitabından sonra aklıma yazdım adını  😊 
Kitabı okurken yer yer konuşma ve karşılıklı konuşma üzerine çok düşündüm. Bazı tespitler tasvip etmesem de çoğunluğu yazının çok doğruydu. 
Sonuçta "Konuşmak 🗣  basit bir eylem gibi gözükse de hiç de öyle değil. 
Ağzımızdan çıkana dikkat etmemiz gerekiyor.
Tanıtım yazısı şöyle der:



"Pek anlamadım. Hele konuşmanın böylesine büyük bir sorun yumağı olabileceğini hiç anlayamıyorum. Ayrıca gereksiz de buluyorum. Abartılı da-" "Evet, ilk bakışta, konuşmak gibi basit bir eylemin böylesine karmaşık bir şeymiş gibi ele alınması saçma. Ama ilk bakış yanıltıcı olabilir, değil mi? Sanırım sen konuşmayı tek yönlü bir aktarım olarak anlıyorsun da ondan. Hâlbuki konuşma, merkezdeki bir noktadan dışarıya akıtılan bir ifade değildir. Aksine en az iki merkez noktanın karşılıklı birbirine akmasıdır. Yani 'ego'ların kendi kabuklarını çatlatması, o zırhta yarıklar açmasıdır. Konuşmak, bu anlamda insanın kendini yenmesini de gerektirir. Tehlikeli bir girişimdir bu; yani konuşmak tehlikeli bir girişimdir. İnsanın kendi varlığını tehlikeye atmasıdır." "Allah Allah, şimdi de konuşmanın tehlikeli bir şey olduğunu söylüyorsun-" 
(Tanıtım Bülteninden)



Sayfa Sayısı: 76

Baskı Yılı: 2016

Yorumlar

  1. Felsefe kitaplarını ben okuyamıyorum hiç. İlgi alanıma girmiyor sanırım.

    Konuşmak hele ki konuşarak iletişim kurmak apayrı bir sanat, bu konuda sana katılıyorum
    Mutlu hafta sonların olsun canım ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğrudur Şebnem'cim. Bazı kitapları ilgini çekiyorsa hiç ilerlemiyor..
      Konuşmak öyle entersan bir eylem ki... Üstünde uzun uzun konuşulabilir. 😊
      Sana da iyi haftasonlaro canım. 💕

      Sil
  2. Konuşmanın imkansızlaştığı yerde yazmak iyi geliyor sanırım:)
    Okumadığım bir kitap. İsmi ilgimi çekti.
    Elimdeki kitapların ardından okur muyum, bilemedim:)
    Güzel bir hafta sonu dileklerimle, sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende daha önce hiç görmemiştim bu kitabı arkadaş söyleyene kadar. 😊
      Eğer Felsefesi yazıları seviyorsanız bu kitaba bi bakın derim.
      Size de keyifli haftasonları Sevgili Mukaddes Hn. 😊
      Selamlar. 😊

      Sil
  3. bayağı güzel bir kitaba benziyor Gülşah'cım, altını çizdiklerin de çokmuş, merak ettim, teşekkürler paylaşımına, sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Eren'cim. Kitap kısa, öz anlatıyor ama doku dolu anlatıyor Eğer seviyorsan böyle kitapları bu Kitapda çok şey bulacaksın.
      Bende teşekkür ederim yorumun için.
      Sevgiler selamlar canım. 😊

      Sil
  4. Felsefe kitapları bana çok ağır geliyor hiç okuyamıyorum Gülşahcım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Ülkü'cüm.
      Bu kitap diğer Felsefe kitapları gibi ağır değil.
      Kısa ve öz ve sade bir dille anlatmış yazar.
      İyi çalışmalar sevgiler. 😊

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Amasya Gezisinden Kalanlar....

Nerde Kalmıştık?

Günlük, Sergi Gezisi