Yedi Taş ve Suat Derviş Romanları...

Yine uzun bir aradan sonra merhaba. 😊
Gece oturmalarım bu sene olmayınca sarayında açar oldum blogda.
Oysa ki bir kitabı bitirince hemen yazmak, size de anlatmak isterdim.
Şimdi ise nerdeee. Kitap bitiyor ben anca günler sonra yazıyorum.
Sanıyorum bunda İnstagram'ın da etkisi var. Orada hemen paylaşıyorum ya sanki bitiyor. Oysa ki burası günlüğüm benim ve burada da yazmak istiyorum.

Okuyup bitirdiğim ve hâlâ aklımda olan kitaplardan biri "YEDİNCİ TAŞ" oldu.
Sevgili Gül Hn.mın Bloğunda yorumunu okumuş ve ertesi gün DR 'a gittiğim de indirime girmiş olan bu kitabı hemen aldım.
Çok beğenerek  okudum, sonlara doğru uzatma cümleler olsa da.... Kadınlığa, hakka ve töre adına yapılanları asla ama asla unutmayacağım ..

Doğu' da geçiyor hikaye  Kadın kocası ve çocukları tarafından terkedilmiş. Bir gece Jipli bir yabancı tarafından tecavüze uğrar. Fakat kadın bunu böyle algılamaz çünkü adam kadınına zevkini önemser ve bu durum çok hoşuma gider kadının. Olayı öğrenen çocukları hemen Molla'ya haber verir ve kadın hakkında hüküm verilir... "Recm"
Ne kötü değil mi? Adama hiçbir ceza yokken kadın Recm ediliyor...
Çok beğenerek okuduğum kitaplardan oldu.
İyi ki bloglar var ve okuduğumuz kitapları yorumluyoruz. Sevgili Gül Hn. vasıtası ile iyi bir roman okudum  😊

Diğer kitabım ise;

Osman Balcıgil /İpek Sabahlık Suat Derviş " kitabı idi.
Daha önce de" Yeşil Mürekkep /Sabahattin Ali " kitabını okumuş çok sevmiştim.
Bu kitabında da yine akıcı bir dil ve sizi sayfalar arasında sürükleyen bir hikaye.
Suat Derviş ilk kadın gazetecilerimizden biri. Ailesi de okumuş ve kızlarının okuması, çalışması ve en azından bir dil de olsa yabancı dil bilmesi, piyaona çalması gerektiğine inanan, destekleyen ve eğitimi veren ailelerden.
Elbet o dönemler de bir müzik aleti çalmak önemli.
Verdiği mücadeleler hele hele kadın olarak verdiği mücadeleler, yayın ve yazı yasağı, ülkenin savaşa katılması  yurtdışı macerası ..
Henüz benim gibi okumadıysanız bir göz atın derim. Okuduysanız yorumunuzu beklerim  😊
Yazarın diğer kitaplarını da okumaya karar verdim.
Not: bu yazıyı iki üç gündür tamamlamaya çalışıyorum..şükğr bugün yazabildim  Hatta iki kitap daha bitirdim onlar da sonra ki yazıya. 😊

Yorumlar

  1. Suat Derviş benim de çok dikkatimi çeken bir yazar, hatta biyografisi de var elimde; ama önce biyografi mi okusam yoksa Derviş'in eserlerinden birini mi karar veremiyorum :) çokça sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam. 😊
      Naçizane fikrim önce biyografisini okuyun. Böylece kitabını yazarken nelerden etkilendiğini, ne tarz da yazdığını bilerek okumak kitabı daha anlamlı kılıyor. Ki bu konu da Suat Derviş çok şeyler yaşamış.
      Bende de çooook sevgiler. 😊

      Sil
  2. Yedi Taşı'ı beğenmenize çok sevindim:) Kadınlar açısından ne feci bir durum değil mi? İpek Sabahlık kitabını bloguma bırakılan bir yorumdan öğrendim, üstüne sizin yazınızı gördüm, okuyacağım bir gün de umarım sıra gelir:) Elinize sağlık, sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba.
      Hem de çok beğendim. Bende tekrar teşekkür ederim tanıttığınız için. Ah biz kadınların nedir çektiği dedim okurken? O kadar bencil ve erkek egemen toplum ki yaşadığı yer.... İçim burkuldu, üzüldüm ve hatta uzun bir zaman içimde yaşadım...
      Osman Balcıgil kitaplarını tavsiye ederim. Sırası geldiğinde keyifle okuyun.
      Selamlar sevgiler. 😊

      Sil
  3. Benim kitabım hâlâ elimde sürünüyor, bitiremedim bir haftadır. Çocuğa o kadar gıcık kapıyorum ki fazla dayanamıyorum okumaya :D Zaten sonradan hatırladım ben onun filmini de izleyemediydim :D (Büyük Umutlar'dan bahsediyorum )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam.
      Büyük Umutlar kitabını okumadım sen yazınca bakındım şöyle bir.
      İlerlemiyorsa boşver yeni kitaplara yol aç. 😊
      Selamlar. 😊

      Sil
  4. Bu aralar hepimizde rehavet var sanırım. benim de o kadar çok yazılacak şeyim birikti ki... Ara ara yazacağım inşallah.

    Öpüyorum seni kocaman ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım canım ya. Bu yaz kendime inanamadım. Erkenden yatıyorum sabah zor kalkıyorum... Tabi bunda devamlı sokaklarda, parklarda olmanın etkisi var. 🤪
      Artık okul açılınca kendime gelirim 😊
      Bende öperim çoooooooook 😍

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Amasya Gezisinden Kalanlar....

Nerde Kalmıştık?

Günlük, Sergi Gezisi