Kanını Satan Adam Yu Hua kitabı....

Günaydın.
Sabah kızı okula bırakıp biraz blog sayfalarında dolaştım...
Hepimiz biraz boşlamışız buraları. Tabi bunda Instagram'ın verdiği kolaylık da var.

Dün Özlem'in(Macera Kitabım bloğu) ve sabah Nurşen Ablanın (Leylak Dalı bloğu) yazısını okuyunca; evet dedim kendime aynı rehavet bende de var.
Bir ara ne kadar düzenli yazıyordum. Sonra bir durgunluk geldi ....

Ama yılmak yok yazmaya, okumaya devam  😊

Sizinle geçtiğimiz ay bitirdiğim bu enfes, güzel mi güzel kitabı paylaşmak istiyorum..
Açıkcası Jaguar Yayınları henüz hiç yanıltmadı paylaşımlarında...

Az öz kitap var lakin hepsi de birbirinden iyi.

KANINI SATAN ADAM /YU HUA

Daha önce Yaşamak kitabını okumuş sevmiştim yazarı. Bu kitabı ile daha da sevdim.

📍 Konusuna gelirsek; babası vefat eden annesi de başka bir adama kaçan Xu Sanguan zor bir hayat yaşamıştır
🖋 Dedesi ve amcasının yanına gider. Yaş olarak daha ergenlik çağındadır.
Köyün de insanlar hem tarımla uğraşıyordur hem de zorda kalınca merkeze gidip kanlarını belirli bir miktar para karşılığı satarlar.
📍 O dönemin zorluklarını, Yaşam mücadelesini ve köy hayatını o kadar yalın  anlatıyor ki okurken sizde kendi çocukluğunuzda ki mahallenizde yaşanan komşulukları hatırlayacaksınız.
Yer yer güldüğüm  yer yer de içimin sızladığı cümleler oldu.

Hele yokluk zamanı ve devrimi anlattığı bölüm "of yaaaa yazık ama" dedirtti ....

🖋 Toplumlar gerçekten de kolay kurulmuyor  çekilen acılar bence hemen hemen aynı... Zaten Uzak Doğu ile benzerliklerimiz  çokca...

Kesinlikle okuyunuz efenim diyeceğim kitaplardan oldu....

Tanıtım yazısı şöyledir....


Zor bir hayata doğmuştur Xu Sanguan: Babası çocukken ölür, annesiyse başka bir adamla evlenip onu terk eder. Dedesi ve amcasının sahip çıkıp büyüttüğü Xu Sanguan artık şehirdeki ipek fabrikasında çalışan genç bir işçidir. Amcasını ziyaret ettiği bir gün, kan satmaya giden iki arkadaşının yardımıyla o da kanını satar. Eline geçen parayı sadece ailesi için harcaması gerektiğine inandığı için evlenmeye karar verir. Xu Yulan’la evlenir ve üç oğlu olur. Büyük oğlu Yile hakkındaki bir gerçeğin ortaya çıkmasıyla sarsılır. Kültür Devrimi, kıtlık yılları gibi zor ve toplumu altüst eden dönemlerde ne zaman başı sıkışsa bir kuyudan su çeker gibi damarlarından kan çektiren ve mücadeleden asla vazgeçmeyen Xu Sanguan’ın öyküsü, tüm bunların yanında yaşama dair birçok tuhaflığı da barındırır.
Kalbin tek bir atışıyla kanın tüm vücuda yayılması gibi, Yu Hua da basit fakat usta işi cümlelerle kurduğu bu olağanüstü öyküde, âdeta insan ruhunun ve yaşamın kılcal damarlarına ulaşır.
Daha önce Yaşamak adlı romanını yayımladığımız Yu Hua’nın en önemli eserlerinden Kanını Satan Adam’ı Erdem Kurtuldu Çince aslından çevirdi.

(Tanıtım Bülteninden) 

Yorumlar

  1. Yaşamak kitabını ben de okuyup sevdim. Jaguar kitapları konusunda katılıyorum, ben de beş kitabını okuyup hepsini sevdim. Hatta geçenlerde yazısını da yazdım, okumak istersen diye aşağıya bırakıyorum :). Sevgiler <3.

    https://bit.ly/2JrWJG5

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam. 😊
      Yazınızı okudum İçlerinden sadece bir tanesini okumamışım.
      Yazdıklarınız katılıyorum.

      Sil
  2. Severim böyle kitabı. Bir toplumun gerçekliğini alan kitaplar... Aklımda bulunsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman bu kitapta tam size göre 😊
      Selamlar.

      Sil
  3. Listeme ekledim, teşekkürler paylaşımınız için...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam. Rica ederim 😊
      Umarım severek okursunuz.

      Sil
  4. Blogumu çok seviyorum ama bir türlü yetişemiyorum. Ki nerdeyse tamamıyla hayatımdan facebook'u, kısmen de İG'yi çıkarmış olmama rağmen. Herkesin ünlü olma çabası komik ve aşağılayıcı geliyor bana. Birileri bizi beğensin istiyorum. Düşününce birilerinin beni beğenmesinden çok okumasını istiyorum. :) Sonra da blogdaki okuma oranlarına bakıyorum. VE hooop aklıma şu soru geliyor: Vaktin sana yetmiyor, vaktinin ne kadarını hayatını yaşamaya, ne kadarını internet üzerinde dolaşmaya ayıracaksın. O yüzden yazdıkları kıymetli olanları okuyorum sadece. Kesin kararım :)
    Boş boş konuşanlardan çok var dışarda zaten.Gülşah iç döktüm yine. :)
    Öpüyorum seni çok ama çok.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İç dökmelerini seviyorum desem. 😊
      Bloğumu ve takip ettiğim blogları okumayı seviyorum.
      Facebook'u uzun zaman önce kapattım. İnstagram da sevdiğimi fark ettim.
      Yalnız İnstagram'la ilgili bir şeyler öğrendim. Mesela bir grup varmış devamlı birbirinin paylaşımlarını beğenip yorum yapıyorlarmış. Kurala uymazsa takipten çıkartıyorlarmış vs...
      Düşünüyorum da o kadar çok kişi var ki takip ve beğeni sayısına takılan ....
      Elbet bende paylaşurken okunsun istiyorum ama gerçekten okuyup beğensinler istiyorum. Öylesine "like" tuşuna basıp geçmesi benim için önemli değil ki... Tabi bu dediklerim onlara bişey ifade etmiyordur. Kendileri bilir diyip geçiyorum.
      Zaman önemli hemde çok ve katılıyorum sana boş konuşan ve yazanlara zaman ayırmak istemiyorum bende.
      Bende çok öpüyorum iyi akşamlar.

      Sil
  5. Bu kitabı da not ediyorum hemen...

    Aynı rehavet bende de var... Çok ilgilenemiyorum ama elimden geldiğince yetişmeye çalışıyorum işte... Arada yorum yapmadan çıkıyorum ama tamamen vakitsizlikten işte... Körler sağırlar böyle böyle idare edeceğiz işte ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah Şebnem ben evdeyim ama o zaman yetmiyor yine de desem. Bende muhakkak paylaşımlarınızı okuyorum bazen yazacak gücüm olmuyor desem inanır mısın?
      Kitap çoook güzeldi oku derim 😊
      Öptüm 🌼

      Sil
  6. Birbirimizi dürtükleyelim böyle Gülşah ki solmasın bloglarımız. Çok sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet evet Nurşen Ablacım. Buranın yeri ve keyfi ayrı.
      Benden de selamlar sevgiler 🤗 ✨ 🌼 💕

      Sil
  7. Hemen okunacaklar listeme ekliyorum.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım sizde beğenirsiniz bu güzel eseri. 😊
      Selamlar sevgiler 🌼🌼🌼

      Sil
  8. Kitabı not ettim, zira sevdiğim tarzda bir konusu var. Yokluk yılları, varolma mücadelesi ve yeni başlangıca giden yol...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım sizde seversiniz kitabı.
      Eğer Çin Edebiyatı seviyorsanız iyi gelir bu kitap.

      Sil
  9. çok da iyi yapmışsınız blog' a devam yılmak yok, yazınca keyifleniyor insan, birşeyler üretmek iyi hissettiriyor.
    elinize sağlık...
    kitabı okuma listeme alıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam.
      Teşekkürler. Evet evet yılmak yok. Çünkü burası diğer sosyal medyalardan daha iyi ve seviyeli.
      Kitabı beğenirsiniz umarım.
      İyi akşamlar.

      Sil
  10. Bu kitabı görmüştüm ama nedense ismi bana çok itici gelmişti. Yazınızı okuyunca bir kez daha bakayım dedim:) Elinize sağlık, sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlk gördüğüm de kapak ve ismi bana da biraz itici gelmişti Gül Hn.
      Lakin Yekta Kopan'ın önermesi ve Jaguar Kitap'tan okuduğum yayınların hep iyi çıkması ile aldım ve iyi ki aldım dedim.
      Selamlar sevgiler. 😊

      Sil
  11. hımm okumadığım bir yazar. keşfetmeliii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir bak bakalım derim Deep Gerçekten de yazım dili iyi bir yazar.

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Amasya Gezisinden Kalanlar....

Nerde Kalmıştık?

Günlük, Sergi Gezisi