Gecenin Sonuna Yolculuk / Louis-Ferdinand Celine

Selam.
Şubat ayı olarak okuma grubumuzla "GECENİN SONUNA YOLCULUK" kitabını belirlemiştik.

Okuyacağımız kitabı belirlerken özellikle okumak istediğimiz, klasiklerden seçiyoruz. Böylece daha çabuk ve anlayarak okumuş oluyoruz  Çünkü bazen gözden kaçan detayı diğer okuyan yazıyor ve kitabın sonunda aklımda/ız da detaylae daha çok kalıyor.
Kitabın başında bizi bir "Yolculuktan Haberler" diye bir önsöz  bekliyor
Bu arada çevirisi Yiğit Bener'e ait. Ve enfes bir çeviri idi. 😊

📰 Kitabın konusuna gelirsek herşey bulunan bir el yazması ile ortaya çıkıyor 
Yazar Celine 1932 yılında yazmış kitabını.
1.Dünya Savaşının ardından, ikincisinde çeyrek kala yazılmış bir kitap.
Kan kokan, yoksulluk, yoksunluk  hastalık, ölüm, sıcak, tuvalet, yara, et ve ne olursa olsun bol kahkaha ve hayata devam eden bir kesimi anlatıyor.



Kolay bir kitap değil. Yer yer durağan giden cümleler yer yer sokak ağzı ile anlatım ama okurken size iğreti gelmeyen....
Beni en çok etkileyen Celine'nin bir çok duyguyu cesaretle yazıp dile getirmesi ...

Bu kadar da olmaz diyorsunuz okurken ama oluyor işte!
Savaş hiç bir tarafa barış ve refah getirmiyor .....
En ilginç olanı savaş ve yoksulluk olmasına rağmen rahatça yaşanan cinsellik...
Bir de bir taraf da savaş varken diğer tarafda hayatın olağan akışı....
Bir de Celine savaşa karşı duruşu  korkusu, kaçmak istemesi, ölüm hakkında düşünceleri .....

Okunması gereken kitaplardan lakin kolay da okunmayan kitaplardan oldu benim için  .

Siz okudunuz mu?

İyi haftalar 🌼

Yorumlar

  1. Yanıtlar
    1. Bende çok sevdim. Hatta diğer kitaplarına da bakacağım. İyi akşamlar.

      Sil
    2. Taksitle Ölüm basıldı yakında. Kaçırmayın derim :)

      Sil
    3. Kadıköy'e indiğim de bakarım teşekkürler 😊

      Sil
  2. Savaşa rağmen aşk devam ediyormuş.İlginç not aldım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sormayın o kadar ilginç ki... Yaşadıkları onca şeye rağmen sanırım hayata tutunmak, inanmak için bu duygu önemli ve yaşıyorlar.

      Sil
  3. Okumadım henüz. Çok duydum, çokça tavsiye edildi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle tavsiye ederim zor ama iyi kitaplardan. Selamlar iyi akşamlar.

      Sil
  4. Tavsiyeniz için teşekkür ederim... Selam ve Dua ile...

    YanıtlaSil
  5. Yıllardır bir şekilde gözümü korkutan,ertelediğim kitap :(
    Bu yıl kararlarımdan biri böyle ertelenmiş 5 kitap okumak ama yapabilir miyim bilmiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende aynıydım ama okumak isteyen arakdaşlarla okuyunca hem çabuk bitti hemde daha kalıcı bir okuma oldu Selmin.
      İstersen eğer sende ki okumak istediğin kitapları yaz bende varsa yada okuyacaksam birlikte okuyalım.
      Böyle olunca daha bir motive oluyor insan. :)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Amasya Gezisinden Kalanlar....

Nerde Kalmıştık?

Günlük, Sergi Gezisi