La ve Rahel Tanrı'yla Hesaplaşıyor Kitapları Üzerine...


Selam.

Daha önce hiç Nazan Bekiroğlu okumamıştım  Daha doğrusu Nar Ağacı kitabına başlamış ama okuyamamıştım.
Bu kitabını da belki iki üç sene evvel görmüş not etmiştim "alacağım okuyacağım kitaplar" listesine ..
Tabi liste kabarık olunca anca sıra geldi.
Bir de Instagram'da #bibliyodukkan diye bir sayfa var. Sevgili eski Bloggerlardan Damla ve gelininin açtığı ikinci el kitapların satışının olduğu bir sayfa. Bende Kitaplığımdan kitaplar ekledim. Ve sattığım da oldu 

Bazı kitaplarım hep benimle ama bazıları değil.

İşte efenim orada görünce hemen aldım. Okudum ...
Lakin içime işledi kitap.

LA/SONSUZLUĞUN HECESİ NAZAN BEKİROĞLU

Hz. Adem'in hikayesi  Anlatım dili masalımsı, Şiirsel ve öyle dokunaklı.......
Bir kez daha hayran kaldım Hz. Adem'e.

La:Olumsuzluk eki. Başkaldırı serbestisi
🤲 Ama değil mi ki Tevhid kelimesi La ile başlar: La ilahe
Bilinçli kabul kelimesi onun ardından gelir : İllallah.
🖋 Ve Hz. Adem'in La ile başlayıp İllallah'a yönelişini anlatan, Kabil ile Habil'i anlatan ama en çok da insani özelliklerinden bahseden bir kitap....
Nefsin en çok sevdiği; kibir, büyüklenme, kendini beğenme, ölümsüz gibi yaşama ve her şeye "benim, ben demesi" derken...
Altını çizdim, çok düşündüm, aklıma gönlüme yazdım bazı cümleleri... Okumakla da kalmayıp davranışlarıma da yansıtacağım bildiğim şeyler kadar bilmediklerimi de öğrendiğim kitaptan selam olsun...

Diğer kitabım ise; RAHEL TANRI İLE HESAPLAŞIYOR/ STEFAN ZWEİG

Daha önce 5 kitabını okudum iki tanesini sevmiştim  Elbet kalemi kuvvetli yazarlardan, özellimle hayatı, kaçışı ve acı çekmesi.... Derinden etkiliyor beni.... 

Lakin bazı kştalarında ki aşk, kadın tasviri ve onun üzerinden hikaye anlatması sıkıyor beni. 
Bir huyumu seviyorum hemen yazarı okunmayacaklar listeme eklemem. Biraz daha bakınırım kitaplarına ondan sonra kararımı veririm. Zweig'de öyle benim için  
Arkadaşım "Korku  kitabını da önerdi ona da bakıcam  😊 
Bu kısa novella tarzı kitabı üç öyküde oluşan menkibe. Özellikle Rahel ve Ölümsüz Kardeşin gözleri etkileyen öykülerdendi. Bir dönem Felsefe sohbetlerine katıldığımdan "Bhavagita" öğretilerini de az çok bilirim....
🕯 🕯 🕯
Bu üç hikayede de aslında Tanrı'yı ve kendilerini ararken yaşam amaçlarını bulurlar. Toplumsal ahlak, beraber yaşamak ve kendi içime dönmek açısından kısa ve öz kitaplardandı.
🖋 Ve yine anlıyoruz ki; bizim bir hareketimiz, sözümüz, davranışımız sadece bizi etkilemiyor.......

Bir sonra ki yazımda da "Gecenin Sonuna Yolculuk" kitabını anlatıcam  😊 

Yorumlar

  1. Gülşah'cım sayfanın tasarımını değiştirmişsin, çok hoş, güle güle kullan:) Nazan Bekiroğlu okumadım hiç ama bu kitabını merak ettim. Zweig'in de bir kaç kitabını okumuştum, bu bahsettiğin kitap da ilginçmiş, teşekkür ederiz bu güzel paylaşımına, sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ara ara değiştiriyorum ara yüzü. Şimdilik bu renkleri sevdim. Sağol canım. 🤗
      La kitabın da eksik bildiğimiz şeyleri anlatmaya çalışmış ve yüreğe dokunmuş.
      Rica ederim selamlar sevgiler. 😊

      Sil
  2. nar ağacını çok sevmiştim ben...sevgiler... kitap yorumlarınızı beğenerek takip ediyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. Çok teşekkür ederim 🤗 Nedense bir türlü ilerlememişti cümleler Nar Ağacı'nda. Belki ilerde tekrar denerim. 😊 Selamlar sevgiler

      Sil
  3. nar ağacını da tamamla seveceksin o kitabı da.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam. 😊
      Seveni çok kitabın. Olmadı ilerleyen zamanlar da tekrar deneyeyim Belki doğru zaman o zamandır
      İyi akşamlar 😊

      Sil
  4. Kültür sahibi oldum teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  5. aynen ben de 2 kitabını okumuştum daha önce

    YanıtlaSil
  6. Paylaşımlarınızı severek takip etmeye çalışıyorum daha nice paylaşımlarınız olur inşaallah...Sıkılmadan dirayetle :)...Selam ve Dua ile...

    Selam ziyareti :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. Hoşgeldiniz.
      Teşekkürler 🤗 selamlar.

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Amasya Gezisinden Kalanlar....

Nerde Kalmıştık?

Günlük, Sergi Gezisi