Biten Kitaplarım....

Yağmurlu, soğuk bir günden selam. :)

Bu aralar ev, okul arası mekik dokuyoruz. Tabi bir de okul sonrası park.
Akşam 5'e kadar parktayız. Nasıl keyifli mutlu bizim kız anlatamam. Elbet bende.

Biraz yorucu oluyor elbet, bank üzerinde oturup gözlerle devamlı kontrol... Her ne kadar geçen seneye göre daha bilinçli olsa da bırakamıyorum. Onun dışında da evde işlerim biter bitmez kitabıma gömülüyorum. Çünkü son bir kaç aydır okuma hızım çok düştü....Sanıyorum bunda İg'de fazla zaman geçirmem de sebep oluyor. Şöyle bir bakayım diyerek bir açıyorum sayfayı bir bakıyorum saatler geçmiş...Onu oku, ona yorum yaz derken....ohooo....

Mart ayını "Anne Frank'ın Hatıra Defteri" ve " Dağ Yolunda Karanlık Birikiyor / Yaşamak - Bir Çaba Hüseyin Kıran" ile kapattım.



Vikipedi'de şöyle yazıyor;
   Anne Frank'in Hatıra Defteri, iki yıl boyunca Hollanda'nın Nazilerce işgali sırasında ailesiyle birlikte saklanıyorken Anne Frank tarafından tutulan günlüğünü içeren kitap. Aile 1944 yılında tutuklandı ve Anne Frank, Bergen-Belsen toplama kampında tifüsten öldü. 


Elbet okurken içiniz burkuluyor......Yani bi çocuğun gözünden olaylar, bir hücre gibi bir evde yıllarca saklanmak, yakalanma korkusu, sırf Yahudi oldukları için uğradıkları, yaşadıkları , korkuları, mücadeleleri.....Ve hep bir umutlarının olması...

Bildiğim kadarı ile artık bu kitabı İŞ Kültür Yayınları basmayacak, anlaşmaları bitmiş. Ama bulursanız bu yayınevinden okuyun derim Can Yücel çevirisi ile.

Diğer iki kitabım da Yapı kredi Yayınları'ndan. Hüseyin Kıran ilk kez okudum. Kelimelerini sevdim ama okuduğum zaman sanırım bana uymadı. İçim biraz daraldı. Ki aslında anlatmak istediği, verdiği örnekler ve cümleleri çok iyiydi...
Daha çok toplumsal karanlığı, bizi ve bize anlatıyor... Az öz yazmış ama dolu dolu yazmış.

Arada kaldığım bir kitap oldu. Belki daha sonra tekrar okumalıyım.
Siz okudunuz mu?


Yorumlar

  1. ben de kızcazımı baharlarda güzel havalarda hep parklarda büyüttüm...ben de annelerle sohbet ederdim...akşam ezanı okunmadan eve girmezdik...sonra bir banyo..yemek..uyku...şimdi kocaman oldu...yıllar geçiverdi...siz de güle güle büyütün evladınızı ...sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi ki parklar var yoksa çocuk evde bir yerden sonra sıkılacak Sevgili Babanemin Takvimciği. En azından yaşıtları ile koşuyor, oynuyor. Şanslı bizim çocuklar.
      Amin. Darısı bize. Selamlar sevgiler 🤗

      Sil
  2. Anne Frank'ın Hatıra Defteri'ni okumayı istiyorum ben de, bir süredir kitaplığımda bekliyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öne çekin derim naçizane.
      Okurken sayfalar akıyor resmen.
      Selamlar iyi akşamlar. 😊

      Sil
  3. Okumak isterim. Bilgilendirme için çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  4. Hüseyin Kıran kitapları için sizin yorumunuzu bekliyordum, madem sizde arada kaldınız ben de bekleteyim biraz:) Elinize sağlık, sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok kasvetli idi Sevgili Gül hani okurken sanki kelimeler çok uzadı gibi hissettim... Biraz daha bekleyebilir. 😊 Selamlar.

      Sil
  5. Hatıra Defteri benim de aklımda olanlardan... okumaya sıra gelirse okuyacağım en kısa sürede... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç unutmayacağım kitaplardan oldu Sevgili Emine.
      İyi geceler. 🤗

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Amasya Gezisinden Kalanlar....

Nerde Kalmıştık?

Günlük, Sergi Gezisi