Biten Kitaplarım...

Yine yapmış yapacağını Dan Brown...
Başlangıç kitabını bir solukta okudum
Özellikle konusu çağımızın çok da yabancı olmadığı  sanal gerçeklik, yapay zeka gibi konulardan seçmiş.
Üç büyük dini bile sorgulatacağına inanan bir bilim adamının buluşu ve sonrası ....
Yeni bir din yaratma sürecini anlatan, buluşunu açıklayacağı gün öldürülen bilim adamının hikayesi.
Tabi geçtiğimiz seneler de bu komplo teorisi çok konuşulmuştu tv de...
Yeni bir din yaratma konusu.
Çünkü çağımız da çok fazla Allah'a yada bir Yatatacı'ya inanan çok ama kitaplara inanmayanlar.
Tabi herkesin inancı başka... Saygı duymak gerekir.
Lakin beni biraz nedense yapay zeka 🧠 ürkütüyor ...
Kitap da yazılanların çok da uzak gelecek olduğunu düşünmüyorum. Tersine belki de biz bu tarz kitaplarla ve filmlerle hazırlıyorlar diye düşünüyorum.
Korkutuyor çünkü git gide insan gücüne ihtiyaç azalıyor ve her şey hazır olmaya başladı. Düşünsenize bir çok hareketimiz azaldı, İletişim deseniz sosyal medya kadar.... 😊
Bunun dışında akıcı bir dil ve anlatım ile elimden bırakmadan bir solukta okudum  Nasıl yazıyorsa her kitabında böyle hissediyorum  😊

Diğer kitabım da;
        SUÇ VE CEZA / DOSTOYEVSKİ

Sanıyorum ki yirmili yaşlardaydım ilk okuduğumda.... Aklımda az detaylar kalmıştı
Sonrası bu ayki okuma grubumuzun kitabı  idi.
İyi de oldu  Özellikle de suç işleme, ahlak psikolojisi ve sonrası duyguları nasıl da iyi anlatıyor Dostoyevski ......

Okurken hep düşündüm bazıları çok rahat öldürürken bazıları ise...sonrası psikolojisi bozuluyor.
Ben ikinci kısımım... Yanlışlıkla bir sürüngen bile bassam bir kaç gün içim acıyor, aklım takılıyor...

Sonrası tabi o dönemin yoksulluğu  ailelerin dramı ve aile ilişkiler ...
Bir dönem çoğu ülke yaşamış bu dramı... Dosteyvski'nin bir yanı inanç konusunda zayıfken bir yanı da inançlı. Bunu da "Yer Altından Notlar" kitabından biliyoruz ....

Tabi kitaptan alınacak ders çok fazla özellikle özgürlük  kişisel haklarımız, bireye özgü ahlak ve suç olgusunun birleşimi ...
Okurken yazarın da savunduğu şeylerden birisi; suçu meşrulaştırmak...
Nasıl bir ironi siz düşünün ..

Bir diğer kitabım öykü kitabı idi.

"SAF BİR YÜREK /Gustave Flaubert



Fransız edebiyatında gerçekçiliğin öncüsü sayılan Gustave Flaubert, birçoklarınca başyapıt kabul edilen öyküsü Saf Bir Yürek’te, biricik aşkı Théodore askere alınmamak için hali vakti yerinde bir kadınla evlenince, çalıştığı çiftlikten ayrılıp başka bir kentte yaşayan dul bir kadının hizmetçisi olan Félicité'nin öyküsünü anlatır. Karşılıksız veren, karşılıksız seven bu talihsiz kızın hikâyesi eşliğinde ruhsal bir yolculuğa çıkarır okuru. Flaubert’in tüm yazınsal ustalığını sergileyen bu eşsiz öyküyü Samih Rifat’ın çevirisiyle sunuyoruz.
(Tanıtım Bülteninden)

Diye yazıyor arka kapakta. Daha fazlasını yazmak isterdim ama 52 sayfalık kitaptan bazı şeyleri anlatırsam kitabı da anlatmış olurum diye yazmak istemedim.
Kısacık öyküyü bir kaç kez okuyabiliriz o tarz kitaplardan.
Daha önce Madam Bovery'i okumak istemiş ama okuyamamıştım. Anlatım dili biraz sıkmıştı beni.
Belki de bu düşüncem de filmini izlemek de yatıyor olabilir. Nasıl olsa hikayeyi biliyorum diye....

Böyle işte bu haftayı da bitirdik.... :)
 





Yorumlar

  1. Dan Brown hiç okumadım daha. Neden bilmiyorum ama bir türlü çekmedi beni kendine. Okuyamayacakmışım, sıkılırmışım gibi geliyor. Tamamen önyargı benimki :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hani nasıl desem... Enteresan bir büyüdü var yazarın. Bir eline aldın mı bırakamıyorsun Şebnem'cim. Dene bi isterseniz.

      Sil
  2. Dan Brown okumadım. Ancak okursam başlangıcı bu kitapla yaparım artık. Yer Altından Notlar ve Suç ve Ceza'yı ikişer defa okudum. Her ikisini de üçüncü defa da okurum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dan B. Şans verin bence. 😊 Yok benim bünye bi üçüncüyü kaldırmaz 😬
      İyi geceler

      Sil
  3. Suç ve Ceza ile Dan Brown okuyacağım inşallah. Ama diğerini duymadım. Bakayım. Çok teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  4. Başlangıç kitabını ben çok beğenmiştim. Konusu da günümüzde popüler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Konusu kesinlikle güncel dediğiniz gibi Turgay Bey. Zaman zaman bizi bazı şeylere hazırladıklarını düşünüyorum böyle Romanları okuyunca.

      Sil
  5. Dan Brown'dan ilk üç kitabı okudum ve bana yetti, hatta Da Vinci'nin Şifresi'nden sonra okumasam da olurmuş. Suç ve Ceza'yı ben de 18-19 yaşlarımda okumuştum, çok etkileyiciydi. Yeraltından Notlar'ı (ki o da çok iyiydi) yakın zamanda okumama rağmen Suç ve Ceza'yı daha net hatırlıyorum:) Flaubert'in de kapağına bayıldım ismine çok uymuş. Gülşah eline sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler 😊
      Ara ara hele şöyle uzun bir zaman girince seviyorum Dan Brown okumayı..
      Suç Ve Ceza'yı ikinci kez okumak iyi geldi. Yer Altından Notlar'ı bende yakın zamanda okudum ve bazı şeyler daha net oturdu kafamda.
      İyi geceler

      Sil
  6. Dan Brown kitaplarını beğeniyorum..teşekkürler harika tanıtım için...sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam. Bende çok beğenerek okuyorum.
      Rica ederim bende teşekkür ederim size. 😊
      İyi haftasonunuz olsun 🌼

      Sil
  7. ‘’Asıl acınacak şey dedi; lüzumsuz bir ömrü sürüklemektir.’’

    ‘’Gerçekten de, gece, lamba yanıp rüzgâr camları sarsarken, bir kitap alıp ateş başına oturmaktan daha güzel bir şey var mıdır?’’

    Modern romanın temsilcilerinden olan Gustave Flaubert'in ''Madam Bovary'' adlı romanından en sevdiğim yirmi alıntıyı okumanız için sizinle de paylaşmayı isterim: http://www.ebrubektasoglu.com/yazi/gustave-flaubert-madam-bovary-romanindan-20-sahane-alinti/

    Keyifli okumalar dilerim,
    edebiyatla ve sağlıcakla kalın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. Bakacağım sayfaniza. İyi okumalar size de. :)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Amasya Gezisinden Kalanlar....

Nerde Kalmıştık?

Günlük, Sergi Gezisi