Otomatik Portakal Ve Mihail Kitapları....

Geçtiğimiz hafta iki kitap bitirdim.

"OTOMATİK PORTAKAL" epeydir aklımda olan bir kitaptı. Bundan bi yedi sekiz yıl önce filmini izlemiştim. Çok etkilemişti orada ki olaylar  kurgusu ve gidişat

Ama nedense kitabını bir türlü alıp okumamıştım.
Bu sene takmıştım kafaya okuyacaktım 
Velhasıl okudum, nasıl ki 1984 kitabını bitirdikten sonra bir kaç gün kendime gelmediyse bu kitapta da aynı şeyi hissettim.
Evet yıllar önce yazılmışlar lakin anlatılanlar çok da uzak değil gibi.
Dünyanın gidişatına bakarsak...

Neyse efenim kitapta 15 yaşında ki Alex ve çetesinin yaptıkları, yarattıkları kaos ve sonrası hükümetin bu tarz mahkumları ıslah etmesi anlatılmış.
Tabi ıslah ederken siz artık eski siz olmuyorsunuz  Bu da ayrı bir tartışma konusu  Çünkü suça meyilli yönünüzü ıslah etmek için başvurdukları yöntemden sonra sizden geriye koca bir hiç kalıyor.....
......

Diğer kitabım ise; MİHAİL / PANAİT ISTRATİ



İlk yazarın Kira Kiralina ile tanıdım ve anlatım diline hayran kalmıştım.
 Sonra diğer Kitabını okudum, en son da Mihail kitabını  😊

Genel olarak yazar kitaplarında Seyehat ediyoe lakin bize anlattığı seyahatten çok yolda karşılaştığı insan profilleri, yaşadıkları  hissettikleri vs.
Bu kitabında da Adrian annesi ile yaşamaktadır. Geçimi annesi sağlıyor çünkü Adrian okumaya düşkün ve geziyor, daha çok öğrenmek için edebiyat kitap sohbetleri yapmak için.
Sonra bir gün memleketi Tuna Nehri'nde dönüyor ve eski dostlarının fırının gittiğin de köşe de Fransızca kitap okuyan Mihail'i görüyor.
Ve o an anlıyor onun iyi bir dost olacağını.
Mihail'de iyi bir okurdur. Geçmişi gizemlidir fazla detay vermiyor.
Fakir, bitki bir kişilikdir lakşn asıl mutluluğun görsellikte olmadığını anlamış biridir 
Kitapta felsefe, dostluk  Hayat vs sorgulamalar buluyorsunuz. Ve iki dost sohbet ederken sizde düşünmeye başlıyorsunuz kendinizi...

Eğer okumadıysanız naçizane tavsiyemdir bu müthiş kitap. 😊

Yorumlar

  1. Her iki kitabı da beğenerek okumuştum. Kira Kiralina'yı da merak ettim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kira Kiralina çok hoş bir anlatıma sahip, yazarı sevdiyseniz bu kitabı da seversiniz..😊

      Sil
  2. Ne çok okunacak kitap var , nasıl yetişeceğiz hepsine :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah bir bilsem. Bazen sabahlamaya çalışıyorum daha çok okumak için. 😊

      Sil
  3. Otomatik Portakal bu ara çok sık karşıma çıkıyor:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğrudur. Bu ara İnstagram 'da çok fazla var.
      Ama okumadıysan Mehtap daha fszla bekletmek derim. 😊

      Sil
  4. Anthony Burgess'den hiç okumadım kitaplarını biliyorum ama denk gelmedi. Yalnız bir arkadaşım Doktor Hastalandı kitabını hediye etti onu okuyacağım belki sonra Otomatik Portakal'a da geçerim. Mihail ise daha çok ilgimi çekti önce ona bakayım ben. Elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mihail kitabını çooook sevdim bunda tabi içinde ki felsefi yaklaşımın da etkisi oldu ki yazarını da ayrı severim.
      Otomatik Portakal kasvetli ama akıcı olması çok iyiydi.
      Sevgiler 🤗

      Sil
  5. Bloglarda sıklıkla rastlayınca, ben de almıştım kitabı.. henüz okumadım. Ama okuma listemde ön sıralarda...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Emine bu sene çok fazla var Otomatik Portakal. En kısa zamanda okursunuz ve yorumunuzu bekliyorum. 😊
      Selamlar sevgiler

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Amasya Gezisinden Kalanlar....

Nerde Kalmıştık?

Günlük, Sergi Gezisi