Üç Silahşor Ve Beni Asla Bırakma.....

Yıllar yıllar evvel televizyon da bilmem kaç milyon kez verilmiştir "Üç Silahşörler"
Kitabı olduğunu bende yıllar yıllar sonra öğrendim. 😊

🐴 İş Kültür Yayınları'nda indirim zamanı da ÜÇ SİLAHŞOR kitabını aldım.
Okudum lakin pek bana göre olmadığına kanaat getirdim. Filmini hatırladığımda da hiç baştan sona izlemediğimi anımsadım. Çok fazla mizahi filmleri sevemiyorum,  bir yerden sonra ilerlemiyor bende. Kitapta da aynı duyguyu hissettim......
 Birde bu ara çok fazla klasik kitaplar okudum ondan mıdır nedir bir daral geldi. Biraz da farklı kitaplar okumak istiyorum. Elimde ki 5 kitabı bitireyim diğer yayın evlerinin kitaplarına bakacağım.
🐴
Tabi film göre  kitap daha farklı. Genç hatta  çocuk yaştaki D'Artagnon Silahşor olmaya karar verir ve  babasının tavsiye mektubu ile yola çıkar. Yolda ve sonrası başına gelenler anlatılır. Üç silahşora katılır ama katılana kadar da başına gelmeyen kalmaz.
Hem saf hem kurnazdır bizimkisi.... 😊
Krala saldırı düzenleneceğini öğrendiği ve krala bağlı olduğu için onun askerleri ile beraber savaşmak ister. İşte o arada hem aşk,  hem kavga,  hem mizahi öğeler ile anlatılır olaylar.
Arka kapakta şöyle der...


Alexandre Dumas (pere) (1802-1870): On dokuzuncu
yüzyılda bütün Avrupa'yı saran siyasal ve sosyal çalkantılar içinde yaşamasına rağmen, daha çok 16. ve 17. yüzyılın tarihsel olaylarını konu alan üç yüzden fazla roman yazdı. Döneminin sevilen ve çok okunan romantik yazarları arasında yer aldı. Üç Silahşor, Monte Kristo Kontu, Demir Maske ve Siyah Lale en tanınmış eserlerindendir. Üç Silahşor iki yüzyıl sonra bile hâlâ keyifle okunan sürükleyici bir aşk ve macera romanıdır.

Bir diğer kitabım ise...BENİ ASLA BIRAKMA/ KAZUO ISHIGURO

Ah nasıl desem,  ne desem.. İlk "Günden Kalanlar" ile tanıdım kendisini... Cümlelerini,  örnekle indirmelerini çok sevdim. Anlattığı hikâyeler yüreğe dokunan, içşmizi biraz da acıtan olsa da hayata dair sorgulatan,  düşündüren ve bazı kurgularda yaşananlardan.......
Sadece kapak tasarımı biraz itici buldum. Oysa ki içindeki anlatıma uygun başka bir tasarım olabilirdi....

Konusuna gelince..... Bir yurt düşünün... Size orada her eğitimi veriyorlar gözetmen eşliğinde... Ve sonrası...

Yoook yazmam çünkü bu güzel kitabı benim gibi hâlâ okumayanınız vardır...
Aslında önemli olan Kathy H. olaylara bakış açısı,  yorumlayışı ve anlatımı.... Arkadaşlıkların arasında yaşananlar...
Orta okul ve lise de az çok yaşadığımız kızsal ve erkeksel tripler....
Öyle işte....
Siz ne düşünüyorsunuz?

İyi geceler arkadaşlar.



Yorumlar

  1. Japon yazarlarla pek geçinemiyorum:) Murakami yi hiç okuyamadım mesela ama buna bir şans vermek isterim. Sağol paylaşım için. Bir-iki alıntı yapsan da fikrimiz olsa iyi olurdu, artık insta'dan bakacağız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam.
      Murakami'ye göre daha akıcı kitapları yazarın. Bir şans verin derim.
      Aslında evet alıntı paylaşsam güzel olurmuş. 😊 bir sonraki paylaşımlarım da daha dikkat edicem.
      Teşekkürler.

      Sil
  2. güzel kitaplar inceleme ve tavsiye için teşekkürler

    YanıtlaSil
  3. Ishiguro'nun en sevdiğim romanıdır. Elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler :)
      Bende çok sevdim diğer kitaplarını da merak ediyorum.
      Keyifli günler.

      Sil
  4. KAZUO ISHIGURO merak ettiğim yazarlardan bir tanesi. Yorumunu okuyunca merakım daha da arttı. Yakın zamanda edinip okumalıyım 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım sizde beğenirsiniz, kalemi kuvvetli yazarlardan.
      Selamlar 😊

      Sil
  5. üç silahörler'i ben de okumak istemiştim ama şimdi almayayım ben diyorum:)) beni asla bırakma ise çok ilginti, eline sağlık GÜlşah'cım, sevgileR:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yani kem küm...😬😳 Üç Silahşor için ne desem bilemedim Eren'cim. .. Ama diğer kitap çok güzeldi benim için de.
      Sevgiler canım 😚🤗🦋

      Sil
  6. üç silahşörlerin devamı da vaar, onu da okuu, 20 yıl sonra, adı :) beni asla bırakma'nın filmini de kaçırmağğğğ :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Üç Silahşor'ların pek bana hitap etmediğini yazmıştım ama....Devamını okuyamam sanırım Deep.......

      Sil
    2. piku piku siyah lale de çok iyii. monte kristo isee, don kişottan sonra en sevdiğim roman :)

      Sil
    3. dumas aynı zamanda, günümüzdeki seri romanların, dizilerin de babasıı :) o da, yanına bir dolu yardımcı alırmış. onlara konuyu verir yazdırırmış, sonra o oturur konuyu bağlarmış, düzeltip :)

      Sil
    4. Nedense bana pek hitap etmedi Dumas. Sırada Don Kişot, M.Kristo Kontu gibi klasikler var ama sonbahara sakladım 😁

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Nerde Kalmıştık?

Günlük, Sergi Gezisi

Merhaba... Ulyssee ile