Huzur Ahmet Hamdi Tanpınar

Aslında uzun zamandır elimde olan bir kitap "HUZUR/ Ahmet Hamdi Tanpınar"......

Daha önce " Saatleri Ayarlama Enstitüsü"nü okumuş ve hayran kalmıştım kalemine...
Arkadaşım bahsetmiş ve bende "okumalıyım" demiştim Huzur kitabı için. Sonra aldı bana da sağ olsun. 😊

Başladım kitaba lakin yaz dönemine denk gelmesi sekteye uğrattı pek tabi...
Çünkü artık tüm gün evde bizim çitlembik ve zamanım onula keyifle geçiyor. Evet ara ara yorucu oluyor,  çünkü parklarda ve dışarıda çok uzun saatler kalıyoruz... Ee vakitte keyifle geçiyor. Derken akşam da ertesi gün okul olmadığından biraz daha geç yatıyor.
Bana kalan zamanda ya eşimle dizi- film izliyoruz yada bazen sessizlikte balkonda oturuyorum.
Tabi böyle olunca da daha yavaş okuyorum.
Bunda Huzur kitabının dili de etkili oldu. Okurken daha yavaş ve sakin okudum.
📕 Türk Klasikleri kitaplarımıza biraz ön yargılıyım. Çünkü aklımda kalan,  ortaokul yıllarımızda okuduğumuz Kemalletin Tuğcu tarzı hep acıklı hikâyeler oluşu. Okurken hem çok daralır hem çok üzülürdüm. O yüzden Türk Klasikleri eksiğim fazladır.
 Ahmet Hamdi Tanpınar ise tam anlamıyla ruha işleyen bir yazar.
Hele o kullandığı kelimeler,  cümleler ve bakış açısı yok mu?
🍃 Kitapta neler yok ki.... Hele o eski İstanbul sokakları,  insanları, muhabbetleri.. Okurken size de geçiyor.
Konusuna gelince; Mümtaz'ın  hayatı, hayata bakışı,  aşkı Nuran , dostları,  sohbetleri, muhabbetleri....
Hele o kelimeler üzerine yapılan sohbetleri, fikir alışverişleri.....
İsminden de anlaşılacağı üzere temel nokta kahramanımız Mümtaz'ın huzura kavuşturacak iç nizami araması baz alınmış. Tabi bu aranırken aydın olma yolunda ilerlemeleri, ileryememeleri üzerine hayâl kırıklıkları... Derken o kadar özendim ki o sohbetlere.....
Arka kapakta şöyle der:

Huzur'un kahramanlarından Mümtaz, roman boyunca kendisini "huzur"a kavuşturacak bir "iç nizam"ı aramaktadır. Eserde hastalık, ölüm, tabiat, kozmik unsurlar, medeniyet, sosyal meseleler, çeşitli ruh halleri ve estetik fikirler iç içe verilir. Ancak bütün bunların üzerinde romana hakim olan Mümtaz'la Nuran'ın aşklarıdır. İstanbul, bu aşkın yaşandığı çevre olmaktan çıkarak, adeta bir roman kahramanı gibi ele alınır.


Okurken sık sık hissettiğim,  evet her zaman huzur, mutluluk, keyif yok yaşamda. Olmamalı zaten de. Yoksa bu kadar düşünce, sabır,  yol bulma çabaları ortaya çıkmazdı. Her ne kadar olaylar sevgi çevresinde dönse de bir döneme tanıklık ediyoruz.
Çok sevdim çok Huzur kitabını.

Yorumlar

  1. Ben de Saatleri Ayarlama Enstitüsü nü okuyup çok beğenmiştim. Ama Huzur yazarın başyapıtı diyorlar o yüzden çok merak ediyorum. En kısa zamanda okuyacağım.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam. Evet Huzur için öyle diyorlar hoş bana göre de haksız sayılmazlar.
      Sevgiler benden de 🌼

      Sil
  2. Huzur'u iki defa okudum. Ancak, her ikisinde de çok yavaş ilerleyebildim. Yine de, favori eserim; Saatleri Ayarlama Enstitüsü oldu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam.
      İki kere okuyabilir miyim bilmiyorum? 😒
      Her iki eserde ayrı yer etti kalbimde.
      İyi geceler.

      Sil
  3. Huzur'u hiç sevememiştim, çok sıkılmıştım. Aslında tam bir huzursuzluk kitabı ve bu yüzden de yazardan da başka bir kitap okumak isteğim kalmadı. Elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam.
      Sanki ismi başka olmalıymış gibi gelmişti bana Gül Hn.
      Evet biraz buhranlı ve bende yanlış zamanda okudum. Tam bir sonbahar kitabı. Lakin çok sevdim.
      Selamlar sevgiler 🌼

      Sil
  4. Gülşah'cım İstanbul sokakları deyince ben de çok merak ettim. Alayım bu kitabı bari.Keyifli okumalar canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım İstanbul sokakları var ama isim ve yer olarak değil, olaylar daha çok kişiler arası geçiyor. Ama yine de bak sen.
      Sağol canımcım öperim çok 😘

      Sil
  5. Henüz okumadım ama çok merak ettiğim yazarlardan bir tanesi Ahmet Hamdi Tanpınar. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam. Canı gönülden tavsiye ederim.
      İyi geceler 🌼

      Sil
  6. Selam.
    Yazarın dili biraz ağır olsa da konular ve işleyişi çok güzeldi.
    Naçizane tavsiyem yazın okumayın.
    İyi akşamlar.

    YanıtlaSil
  7. ne güzel bir kitap tanıtım tarzı olmuş teşekkürler sevgiler çitlembike de iyi tatiller...sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim 😊 size de keyifli günler, sevgilerimle

      Sil
  8. ne yazar de mi yaa. bu da en önemli romanısıı :) heey baksan yaa, bu yazarın yaz yağmuru diye bir eseri var çok çok güzel ve nette radyo tiyatrosu olarak var kaçırmaaa :)

    YanıtlaSil
  9. Ben de çok sevmiştim Huzur'u, oyununu da izlemiştim. Geçenlerde twitterda biri -keşke kullanıcı adını hatırlayabilseydim :((- Huzur'da geçen mekanlara gidip, fotoğrafları alıntılarla paylaşmıştı. Çok hoştu :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nasıl sevilmez nasıl.....? Öyle naif ki içindekiler.
      Selamlar iyi geceler. 😊

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Amasya Gezisinden Kalanlar....

Nerde Kalmıştık?

Günlük, Sergi Gezisi