Biten Kitaplarım.....

O kadar yorgunum ki anlatamam.... Günler aslında dolu dolu yoğun geçiyor. Evet çok iyi ve güzel bir şey. Lakin bedenim artık fire veriyor,  dinlen, uyu hiç bir şey yapma diyor. Biraz bedenimi dinlemem gerek sanırım.

Bu ara okumalarım hep YKY Yayınları oluyor,  hem seviyorum hem de ince kitaplar olması da beni cezp ediyor. 😎



"SONDAN SONRA/ MEGAN HUNTER" kitabı distopya tarzı yazılmış,   kısa cümlelerle duygular,  yaşananlar anlatılmaya çalışılmış...
Konusuna gelince; Londra bir sabah sular altında kalır.... Bir anne hamiledir, sonrası doğum ve anne bebeğin hayatta kalma mücadelesi, yaşananlar, kıtlık,  su altınsa kalmaktan kaçmak, kaos. Babanın ve ailesinin psikolojik tepkileri.
Aslında konu çok güzel ama kitapta sanki bir şeyler eksikti. Bir türlü ilerlemiyor sayfalar.......
Ara da kaldığım bir kitap oldu. Pek sevemedim.......zor bitirdim.......



YÜZBAŞININ KIZI/PUŞKİN

Öncelikle şunu belirtmeliyim ki çeviri müthişti. Sadece takıldığım nokta; dualar ve temenniler hep Allah'a emanet olun....şeklindeydi... Yani daha bizden dualar. Orijinal metnin de nasıllar bilemiyorum. Sonuçta Hristiyanlar.
Özellikle o aşk,  aşkı için giriştiği alavereler,  duygu yoğunluğu ve savaşa dair  kısa notlar ...çok iyiydi.  
Rusya'da ki rejimin çalkantılı ve belirsizliği,  ordunun mücadelesi ve yıllara vuran ayaklanma davası....



Yorumlar

  1. Yüzbaşının Kitabı/Puskin okumak istediğim klasikler arasında idi 😊 güzel bir gün sizinle olsun 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim size de güzel bir gün dilerim.
      Yüzbaşının Kızı çoooook güzeldi 🤗😊

      Sil
  2. YKY'nin genel olarak çevirilerini çok iyi denebilecek düzeyde buluyorum. Verimli, iyi kitap bir kitap seçimi olmuş. Ben de blogumda kitap incelemeleri,alıntılarımı ve karalamalarımı paylaşıyorum. Dilerseniz göz atabilirsiniz.

    https://www.kafadefterim.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam sayfanıza uğradım takibe aldım.🤗 siz de sayfama hoşgeldiniz.
      Evet YKY bu konuda iyiler arasında.
      İyi akşamlar.

      Sil
  3. Yüzbaşının Kızı'nı okumuştum. Çok güzel bir kitap. Sondan sonra'yı okumadım. Ama bir bakabilirim. Emeğine Sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kısa ama öz öyle güzel anlatmış ki Sevgili Puşkin....
      teşekkürler, selamlar .:)

      Sil
  4. Rusya'ya gitmeden evvel oralara dair bişeyler okumak için iki tane kitap aldım.Biri beyaz geceler diğeri de Yüzbaşı'nın Kızı. Beyaz Geceler'i okudum.Yüzbaşı'nın kızı da sırada:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ooo süper denk gelmiş o zaman canımcım. Şimdiden iyi gezmeler iyi okumalar. Öperim çok

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Amasya Gezisinden Kalanlar....

Nerde Kalmıştık?

Günlük, Sergi Gezisi