Kapalıçarşı Fuat Sevimay Kitabi

Daha önce hiç bilmiyordum Sevgili Fuat Sevimay'ı. Arkadaşım Ayla vesilesi ile hem iyi bir çevirmen hem de iyi bir yazar ile tanışmış oldum. 😊



✒ kapalıçarşı romanı enfesti. Tabi  sonrası biraz yorumlara baktım.... Enteresandı. Çünkü bu kitap öyle sade akan romanlardan değil de...içinde biraz felsefe,  biraz okuma birikimi,  biraz da tarih vardı. Örneğin "Uzun İhsan Efendi" nin isminin nereye vardığını( ki İhsan Oktay Anar'ın yazım diline hayranım ve Fuat Bey'in kitabında da aynı keyfi aldım),  "Amak-ı Hayâl" deki konunun burada nasıl da geçtiğini,  hatta ben Aras ile Meriç'in aşkını biraz İskender Pala'nın "Babil'de Ölüm İstanbul'da Aşk" kitabında ki aşka da benzettim.
✒ tabi bu göndermeler sizi yanıltmasın, kopyalama paylaşımlar yok.... Tarihi bilgiler, yanlış bilinen doğrular en önemlisi de önemli bir yapı olan Kapalı Çarşı'ya dair masalımsı anlatımlar.
✒ Örneğin; Lenordo Da Vinci'nin kitapta ne işi var diyebilirsiniz... Oysa ki büyük ressam, hazerfan Lenordo D.V. zamanın da İstanbul'a gelip meşhur Haliç Köprüsü mimarisi ve yapımı talebi onaylanmasa da sergileniyor. Ve Kitapta neden olduğunu daha iyi anlıyorsunuz 😊
✒ özellikle masalımsı,  destansı ve biraz da abartılı anlatım aslında bizde çok eskilere dayanıyor.  Olaylar anlatılırken hâlâ o mizahi anlatım yok mudur?!    Her ne kadar bazı değerlerimizi yitirsek de yazarın kitabında bunu hissettim.
✒ Pir vasıtasıyla Kapalı çarşı ruhunu konuştırması,  insanların hırsı, dünyevi istekleri karşısında  yapabileceklerini öyle güzel anlatmı ki...
Hele hele o özlü sözlerin nasıl çıktığını anlattığı masalımsı dili.... En en çok güldüğüm "ayılana gazoz" hadisesi oldu 😁
✒ Civan'ın neden divan olduğu ve Civan'ın vasıtası ile biraz da  Mesnevi'ye gönderim yapılması,  özellikle Bitim kısmında anlatılıyor.
Velhasıl çok sevdim çok kitabı.  Tek sevmediğim naçizane kapak tasarımı oldu.
Ve en kısa zaman da Kapalıçarşı turu ve ara sokaları gezerken başka duygularla bakıp, hissedip gezicem.


Yorumlar

  1. Yazarı Ayla ile senin sayende tanıdım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel şeylere vesile oluyoruz hepimiz 🍀

      Sil
  2. hımm kışın okuduydum, ilginçti, sen daha çok sevmişsin amaa :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Amasya Gezisinden Kalanlar....

Nerde Kalmıştık?

Günlük, Sergi Gezisi