Yaşam Kullanma Kılavuzu / Perec

Havalar mis gibi....hele akşamları balkon enfes.....😊
Bu aralar okuduğum en ilginç ve müthiş kitaplardan biri oldu #yaşamkullanmakılavuzu
Daha önce hiç #georgesperec okumamıştım. Geçen ayki Notos Dergisi'nin de konuğu kendisi idi.
📕 Bayağı enteresan biri imiş Perec.
Mesela bu kitabını 10 yılda tasarlayıp 2 yılda yazmış. Öyle enteresan detaylar var ki kitapta. Lakin okurken sizi rahatsız etmiyor.
Mesela artık merdivenlere daha bir dikkat edicem.
Bir de hiç " E" harfi kullanmadan 300 sayfalık bir romanı varmış kendisinin. Tabi bunlar biraz yetenek, biraz da zeka, akıl işi. Gerçekten de bazı beyinler başka çalışıyor. Ve iyi ki yazıyorlar bizde okuyoruz.
📕 Yapboz parçaları gibi tüm detaylar. Tanıtım bülteni şöyle der:
Paris'te kuşaklara yayılan kiracıları ve sahipleriyle bir bina…Bunların parça parça, kat kat yaşamları, kimi zaman ayrıntılarla, bir yığın gereksiz şeyle birlikte ve de gerçek öyküleriyle anlatılıyor. Bu romanda bir servis merdiveninin, bir asansörün bile tarihi vardır. Bunların tümü bir yapboz oluşturur ama bir yapboz hiçbir zaman onu oluşturan unsurların tek tek irdelenmesiyle anlaşılamaz ve parçaların tümü yapbozun nihai amacı konusunda bir fikir vermez.
Çok sevdim çok.......

Yorumlar

  1. Hiç 'e' harfi kullanmamak.. çok iddialı , büyük bir kelime haznesi varmış demek ki :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ya...bende şaşırmıştım başlar da. Lakin hayat hikâyesini ve hayata duruşuna bakınca..şaşırmıyorsunuz.

      Sil
  2. Çok ilginç. e harfini kullanmadığım bir hayat düşünemiyorum. Listeme aldım. Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bana da ilk okuduğum da garip gelmişti.
      Rice ederim sevgiler 😊

      Sil
  3. Şu hiç "e" harfi kullanmadan yazdığı kitap ikinci kez çıkıyor karşıma. Üçüncüde kesin alıp okuyacağım :)

    YanıtlaSil
  4. Yazın bitmesine üzülüyorum, yeniden içerilere kaçacağız...
    kitaplar müzikler var neyse :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sormayın yaz demek sokaklar demek sakin her mevsimi ayrı sevenlerdenim 😊

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Amasya Gezisinden Kalanlar....

Nerde Kalmıştık?

Günlük, Sergi Gezisi