Hayat Akarken biten kitaplar....Levy, Andreyev, Gogol....


Günaydın. Sabahın erken saatinde kalkmayı özlemişim. O sabahın sessizliği ile gecenin sessizliğinin hissettirdikleri.....🤟🏻😊 Tabi yazın geç yatınca da sabah erken kalkmak çok zordu.
Bu yaz çok yoğun ve keyifli geçti. Temmuz ayını havuza giderek geçirdik. Ağustos ayında ise söz, nişan, kına ve düğünlerle kapattık :))
Veeee artık okul zamanı geldi çattı :))))))) Bizim kız bu sene okul öncesi oldu. Seneye artık mini mini birler tarafına geçicez. Ve ben şimdiden başladım "sen ne ara bu kadar büyüdün de 1'e gideceksin?" demelere......



☕Yazın pek okuyamamıştım artık arayı kapatırım.
Bir kaç kitap okudum bu arada. Bazıları ince kitaplar olduğundan çabuk ilerledi.
D&R kampayasından aldığım kitapları bu ay bitirmeyi umuyorum. Çünkü okumak istediğim kitap listesi iyice kabardı.




☕☕☕☕☕☕☕☕☕☕


#palto kitabını okumayan benim gibi çok kişi kalmamıştır sanırım....
👤 Nasılda kimilerini kıyafetlerinden dolayı ya da bizim gibi değil diye görmezden gelebiliyoruz değil mi?
👤 Keskin bir ironi ile anlatsa da Sevgili Gogol öyle ince, derin cümleler var ki.... Hoş o gün anlattığı hikâye bugün hâlâ geçerliliğini koruyor...
Eğer arkan sağlamsa, tanıdık varsa işler daha kolay ilerliyor... Yok eğer yalnızsan hele hele  maddi durumun da "eh işte!" ise...vay haline......
Tabi okurken çok üzüldüm Akaki Bey'e, hep tipi,  o anlatılan eskimişz paltosu geldi gözümün önüne.... Sonra bizlerinde yok mudur öyle gözümüzün önün de olan,  göz aşinalığımız olan tanıdıklar. En basitinden pazarlar da en köşeler de ufak bir tezgâh açan teyzeler, amcalar... Önce kendileri fiyat verip, sonra da "şu kadara olmaz mı?" dediğiniz de "olsun " diyen........
Bir de etkileyen durumlardan biri de "dalga geçilmesi" şu insanoğlu çok  acımasız  çok     .......



 Diğer kitabım kampanyadan aldığım "BAŞKA BİR MUTLULUK FİKRİ/ MARC LEVY"

Öyle güzeldi ki....  Hani böyle kafanız karışık olur,  şöyle tadımlık,  hikâyesi sizi yormayan ama izlerken veya okurken de sizi saran bir film, kitap olsun dersiniz ya... İşte #başkabirmutlulukfikri öyle bir kitap.
#marclevy bence bu işi çözmüş.
Kitabın ismi cümle arasında geçitor v okurken öyle güzeldi ki cümle...buraya yazarak okuyacak olanları bu keyiften mahrum etmek istemem.
Konusuna gelirsek; firari bir teyze, teyzesi olduğunu bilmeyen Milly  hikâye olarak bir dönem asi olan, adaletsizliğe,  ırkçılığa, eşitsizliğe karşı olan gençliğin yaşadığı olaylar... Sonrası hapse girenler ve dışarıda yeni bir hayat kurmak için adına kadar değiştiren bir kesim...



☕☕☕☕☕☕☕☕☕☕☕☕




#kızılkahkaha
Rus Edebiyatı'nın önde gelen isimlerinden biridir Leonid Nikolayeviç Andreyev....
🌪Özellikle otoriteyi ve burjuva yaşamı eleştiren yazar Kızıl Kahkaha'da savaşta deliren askerleri anlatır.  Bir Rus Subayının savaşta parça patça tuttuğu günlüğünü,  kendisinin ölmesi sebebiyle kardeşi tamamlar....
🌪 Ne zaman böyle travmatik kitaplar okusam hep duam "keşke savaşlar olmasa, insanlar saygıyla birlik beraberlik içinde yaşasa" oluyor. Tabi insan mahlukunun olduğu yerde bu mümkün değil    ........
🌪Sarsıcı olduğu kadar gerçekci ve okunması gereken kitaplardan bana göre..





İşte böyle...
Artık daha sık yazarım diye düşünüyorum.
İyi haftalar selamlar arkadaşlar.

Yorumlar

  1. Palto hikayesi beni çok hem de çok derinden etkilemişti.
    Diger kitapları ilk kez gördüm.
    Tanıtımlar için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim.
      Palto gerçekten de derin ve derinden etkileyen bir kitap
      Selamlar.

      Sil
  2. Çocuklar okula dönünce biz de koşa koşa bloglara döndük galiba :))
    Hoş sen çok bırakmamışsın yazmayı...

    Marc Levy not ettim hemen ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sorma canım 😁
      Ara ara yazmaya çalıştım bloğa, yoksa kopunca tekrar yazması zor oluyor. Darısı sana 😉
      Öperim çok

      Sil
  3. Kısa kısa çok iyi anlatmışsınız kitapları. Bu arada Palto'yu bende okumadım hala :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet kosa yazıyorum genel de çünkü kitabın özetini veren bloglar çok fazla ve tüm özeti okumak hoş olmuyor
      Palto'yu şiddetle tavsiye ederim Yaşamdan Yazılar.

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Amasya Gezisinden Kalanlar....

Nerde Kalmıştık?

Günlük, Sergi Gezisi