İclal Aydın...son kitabı...

Selam.

#yarın20yaşındaolacağım kitabı hüzünlü,  duygusal ve dokunaklı idi.
Okurken "Şeker Portakalı ve Çavdar Tarlasında Çocuklar" karışımı bir anlatımı vardı. Sizi ağır kelimelerle değil ama satır araları ile etkileyen, hâlâ devam eden sorunlarını bir çocuk gözüyle anlatan bir kitaptı.
Büyükler suskun kalmak zorundaken çocukların nasılda hayatına devam ettiğini düşündüm. Tanıtım yazısı çok güzel özetlemiş...
Michel on yaşında. 1970'lerde Kongo'da yaşıyor. Annesi pazarda fıstık satıyor, babası Victory Palace Otel'de çalışıyor. Michel can dostu Lounès'la gökyüzünde süzülen uçakların rotasındaki uzak ülkeler hakkında konuşuyor. Kız arkadaşı Caroline'i, futbol takımının gözdesi Mabélé'den uzak tutmaya çalışıyor. Babasıyla radyoda dinlediği dünya bülteninden tanıdığı devrilen İran Şahı için endişeleniyor. René dayısı yüzünden kafası çok karışık. Kapitalist ve Marksistleri ayırt etmek bazen neden bu kadar zor oluyor? Tüm bunlar yetmezmiş gibi annesinin karnının kayıp anahtarını bulması gerekiyor... Devrim sonrası bir Afrika ülkesinde yaşanan hayat; geleneklerine bağlı halkın alışkanlıkları, sıcak kültürü ve renkli karakterlerle hayat buluyor.

Fransızca edebiyatın en yetenekli ve üretken isimlerinden Alain Mabanckou'nun yaşamından öğeler de taşıyan Yarın Yirmi Yaşında Olacağım kitabı.



Sonraki kitabım ise; İclal Aydın'dan "Kalbimin Can Mayası" idi.


Bu son kitapta gülümsediğim yerler de oldu ağladığım yerlerde.
Bu son kitapla yazar diğer kitapda ki olayları bağlamış.
Bu kitapta iyicene açığa kavuştu Dönüş'ün hikayesi.. .

Bir kaç alıntıyı sizinle paylaşmak isterim:

"Birine olan kırgınlığın,  kızgınlığın üzerine çok düşünme. Düşünce her duyguyu hak ettiğinden fazla büyütür."

"Özlemek bir yılandı. Hayal kırıklığı dediğinse bir kanadı kırık güvercin; insanın kaburgalarının içinde yaşayan. Vakti gelince uçurmazsan,  salmaz da saklar, büyütürsen,  sığmazdı ciğerine. Nice insanlar büyüttükleri eski kırıklardan ölüp gittiler.  Biliyordu bunu Defne. Belki şimdi tam sırasıysı o güvercini salmanın.  Yeter bu kadar içinde tuttuğu."

Diyeceğim o ki yine kendi adıma diyebilirim ki kitap çok iyiydi.....


Yorumlar

  1. ilk kitap iyi duruyooo. iclal aydın okumadım. gasteci yazarları okumuyore :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tercih meselesi tabi... İlk kitap güzeldi gerçekten de. ;)

      Sil
  2. İclal Aydın kitapları çok seviliyor, ben henüz okumadım ama merak ediyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Son dörtleme romanını tavsiye ederim başlangıç için. Diğerleri daha çok deneme, anlatı tarzı kitaplar.
      İyi gecele, sevgiler.

      Sil
  3. iclal'i şiir okumalarıyla daha çok bilirim, kitabını okumamıştım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kağıt Kesikleri ile bu son dörtleme kitabı şiddetle tavsiye ederim.
      İyi geceler, sevgiler.

      Sil
  4. İclal Aydın' ı çok severim ancak kitaplarını henüz okuyamadım. Yurt dışında yaşayınca Türkçe kitaplardan ancak blog gezdikçe haberim oluyor ve ilgimi çekenleri goodreads e kaydedip zaman zaman sipariş ediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam.
      Bende kalemini ve duygularını ifade edişini çok seviyorum İclal Hn. O yüzdende kitaplarını çpk seviyorum. Umarım sizde okuma fırsatı bulursunuz, özellikle bu seri enfesti. :) iyi geceler Derya

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Amasya Gezisinden Kalanlar....

Nerde Kalmıştık?

Günlük, Sergi Gezisi