Deniz \John Banville

Selam...
Aralık sonuydu sanırım ya da ocak başı,  Kırmızı Kedi Yayınevi kendi yayınlarında %50 indirim yapmıştı. Bende o indirimden almak istediğim üç beş kitabı almıştım. Bu kitapta onlardan biri. 😊

Hatta bu kitabı yorumlarına güvendiğim arkadaşım tavsiye etmişti.
İlk kez okuduğum bir yazar "John Banville"
"Deniz" kitabı ile aynı zamanda 2015 yılında Man Booker Ödülünü almış bir yazar.
İrlandalı bir yazar. Bu aralar cok sık İrlandalı yazarlara denk geldim. Ve anladım ki bu yörenin yazarları eski ile bağ kurmayı,  yazılarında sık sık geri dönüşler yapmayı seviyorlar.
Konusuna gelirsek....
Deniz, özlemler ve geçmişle yüzleşme kitabı gibiydi benim için. Max'ın eşi hastalanır  ve ölür... Sonrası ise kızı ile eskiden annesi ile yaz tatilini geçirdiğini kasabaya döner. Ve yaşadıklarını, anılarını dinleriz kendi gözünden. Tabi aynı zamanda sanat tarihçisi ve betimlemeler yaparken,  dönemin ünlü tablolarından yola çıkıyor.
Arka kapak yazısı şöyle;


Max Morden, karısının ölümüyle birlikte yüreğinde onulmaz bir acıyla kalakalan bir adam, yetişkin kızıyla bağları koptu kopacak bir baba ve güya Fransız ressam Pierre Bonnard hakkında monografi yazmakla uğraşan bir sanat tarihçisi. Çocukken ailesiyle birlikte gittiği bir sahil kasabasında konaklıyor. Anılarındaysa Chloe ve Myles adlı ikiz kardeşlerin esrarlı hikâyesi var. Hafızasını yokladıkça gemi azıya alan düşlem gücü, olmadık menfezlerde başıboş gezinirken, durgun çalkantısız denizin üzerindeki pus da ağır ağır kalkmaya başlıyor.

Sevgi, keder ve hatırlama üzerine kurulu, dehşet ile mizahın kusursuz bir şekilde dengelendiği, bir solukta okuyacağınız dorukta bir yapıt.



Yorumlar

  1. Çok güzel bir kitaptır bana da bir arkadaşım hediye etmişti.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyiki arkadaşlar var 🤗 guzel şeylere vesile oluyorlar.

      Sil
  2. Bende hiç fark etmemiştim yazarı. Arkadaşımň okunacak kitaplar listesinde deyince bi bakayım deyip aldım. Ve iyiki aldım.
    😊

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Nerde Kalmıştık?

Günlük, Sergi Gezisi

Selam :)