Charles Dickens ....

 3 sene falan evveldi,  İki Şehrin Hikâyesi- Dickens kitabını alalı... Başladım sonra bıraktım. Zorlayarak okumak istemedim. 

Sonra hani size ordan, okuyacağınız kitaplar arasından göz kırpar ya banada öyle oldu işte.....

Sonra diger kitaplara baktım ve sahaf festivalinden de "Oliver Twist" i aldığım gözüme çarptı. Geçtiğimiz ay onları okudum. 

İkiSehrin Hikâyesi çok güzeldi. Dickens'in anlatım diline, olayları anlatımına bayıldım. 

Hayatını okuduğunuzda daha iyi anlıyorsunuz neden hep iyilerinde olduğunu ve kazandığını....

İnanın fazla söze gerek yok... Okunması gereken klasiklerden....

Rastgele seçilen bir aristokrat,  dostluk, güven bazende güvenin su istimali.... Derken aşk...derken adalet, özgürlük laflari arasında idam edilenler.... 

📍45 bölümlük roman Dickens'ın All the Year Round isimli edebiyat dergisinde 31 haftada yayınlanmış. Daha sonra da önemli iki romanından biri olmuş. 

Şöyle başlıyor;

📍Zamanların en iyisiydi, zamanların en kötüsüydü, hem akıl çağıydı, hem aptallık, hem inanç devriydi, hem de kuşku, aydınlık mevsimiydi, Karanlık mevsimiydi, hem umut baharı, hem de umutsuzluk kışıydı, hem her şeyimiz vardı, hem hiçbir şeyimiz yoktu, hepimiz ya doğruca cennete gidecektik ya da tam öteki yana -sözün kısası, şimdikine öylesine yakın bir dönemdi ki, kimi yaygaracı otoriteler bu dönemin, iyi ya da kötü fark etmez, sadece 'daha' sözcüğü kullanılarak diğerleriyle karşılaştırılabileceğini iddia ederdi.

Oliver Twist'e gelince ...

.ah Oliver "ne cektin be" dedim okurken.....
Altin Kalem Klasik Romanlar serisi guzel bir seri. Ceviri de çok iyi. Özellikle kitabın başında yazar hakkında epey bir bilgi anlatılıyor.
📍Zor zamanları olmuş Dickens'ın, özellikle cocukluk donemi. Belki de o yuzden her iki romanında da cocuklar başta bir donem zor zamanlar geçiriyor... Sonrada düzlüğe çıkıyor.
Kitapta yoksulluk, zenginlik,  iki yüzlülük,  dönemin zenginleri.. Ne ararsan var.
Ama en güzeli yazarın anlatım dilinin güzelliği....
Fazla soze gerek yok :)
📍📍📍📍📍
Oliver Twist, düşkünler evinde dünyaya gelmiş bir yetimdir. Daha fazla yemek isteme cesareti, kapının önüne konmasına yol açar. Hayatta yapayalnızdır artık. Bir cenaze levazımatçısının yanına girer. Orada da kötü muamele görünce kaçar ancak bu kez de yankesici Fagin ve çetesinin eline düşer. Yeraltı dünyasının acımasız ortamında korkunç Fagin’in pençesinden kurtulmak için akıl almaz serüvenlere atılan Oliver’ı hiç ummadığı bir gelecek beklemektedir...


Yorumlar

  1. Epey zaman oldu iki kitabı da okuyalı. Sevmiştim ben ikisini de.

    YanıtlaSil
  2. Unutulacak gibi değil İlkay, Oliver Twist su gibi akıyor.
    Benim de aklımda "Martin Eden ve Büyük Umutlar" var.
    😊

    YanıtlaSil
  3. İkisini de sıkça duyuyordum ama hiç okumadım maalesef. Okunacaklar listesine yazıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazen oluyor böyle. Zamanı gelmemiştir daha. En kisa zamanda okumanız dileğiyle. İyi kitaplardır.
      İyi akşamlar.

      Sil
  4. okuyalı epey olmuş, iki şehrin hikayesi 68 basımı var kitaplığımda. gerçekten kıymetli.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oyyyyyyyyy ne kıymetli o zaman Burcu 🙏🏻

      Sil
  5. oliver twist ne çok severim, filmini deee :) iki şehrin hikayesi dünyada ingilizce en çok basılan ve okunan kitap biliyon muuu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunu bilmiyordum Deep. Sonuna kadar hak ediyor :) iyi geceler şekerim

      Sil
  6. Liseye giderken okumuştum iki şehrin hikayesini. Kitaplığımda duruyor. Fırsat bulursam ben de okuyayım yeniden.

    YanıtlaSil
  7. Yazarı daha önce okumadım. Elimde İki Şehrin Hikayesi var. Okumak için sabırsızlanıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geç okuduğum bir yazar oldu ama iyi ki okudum. Darısı sana Sule :)

      Sil
  8. Büyük Umutları çok severim çok ^^ Kitaplığımda İki Şehrin Hikayesi'nin kısaltılmış halini buldum ama sanki kısaltılmamış da daha çok iskeleti çıkartılmış bir hali :) Orijinal kalınlıkta olan versiyonunu aldım ama darısı başıma :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok istiyorum "Büyük Umutlar" ı okumayı.
      Başladığınız da ir bakmışsınız İki Ş.Hikâyesi bitmiş, o kadar akıcı...
      Selamlar, iyi akşamlar.

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Amasya Gezisinden Kalanlar....

Nerde Kalmıştık?

Günlük, Sergi Gezisi