Sophokles

 Öyle böyle derken üçüncü haftaları okula gidiyor bizim mini mini birler..... 

Sınıf toplantımız bile oldu :)) 

 Bu hafta havalar guzelllll olunca soluğu yeşillikler de aldık. Uzun zamandır Validebag Korusu'na gitmemiştik. Hadi oraya gidelim dedik arkadaşlarla. Cocuklarda oynadı,  koştu. Bizde oturup sohbet ettik.

Uzun zamandır evi temizlemek vardı aklımda. Mutfaktan başladım 😬 bu ara hava yağmurlu,  yağmurlar bitsin camları silerim. Sonrasıda bir dahaki kirlenmeye kadar rahatlik 😁 hele bide temizlik sonrası karşısına geçip bakmaya bayılıyorum.... :))

Bir kac gündür haberlere bakıyorum,  icim daraldı..... Hele bugün ki haberler fenaydı. Suriyeli eşini bağlayıp,  bilmem kaç gündür iskence ediyormuş adam. En son kadının çığlıklarını komşular duyup polis çağırmış.... Klasik "neden yaptın? Abi aldatıyordu beni, ondan" cevabı... Saydım, sövdüm içimden.....

Hiç izlemek istemiyorum haberleri lakin göz kapatmakda olmuyor. Böyle durumlarda elimden bir sey gelmemesi çok üzüyor beni.......

Hadi birazda kitaplarımdan bahsedeyim... Bu aralar "Dickens" okuyorum...  "İki Şehrin Hikâyesi" bitti, şimdide "Oliver Twist" okuyorum. 

Birde üçleme bir tragedya bitirdim.... 

gömmekadikoy İş Kültür Yayınlarına inenler bilir, orada çalışan arkadaşlar tam bir kitap kurdu. Yine günlerden bir gün oraya gitmiştim,  bakınıyordum, sonra eleman dedi ki; bence #kraloidipus okumalısınız. En iyi tragedya eserlerdendir. Bende biraz arka yazısını okudum,  baktım üçleme kitap ama bir arada alıp okumaya bilirsiniz de. Çünkü başlangıçta on sözde önceki hikayenin özeti var.

👑👑👑👑👑👑

#sophokles döneminin ve bu dönemin  Yunan tragedyasının en önemli yazarlarından biriymis. Okurken de o lirik siiri, anlatımı,  insan doğasının beklentisini hissediyorsunuz.

Özellikle kader olgusu, kahinin söylediklerinin çıkma beklentisi...adeletli olma isteği ve de okunan lanetler 😒

Katıldığı her yarışmadan ödül ile ayrılmış Sophokles, okurken hak ettiğini hissediyorsunuz.

👑👑👑👑👑👑👑👑👑👑👑

Üç eseride sevdim,  Kral Oidipus ve Antigone karakterleri güçlü ve adaletleri ile gönlüme yer etti.

Özellikle #antigone babasını ve kardeşini törenle gömmek istemesi, krala karşı gelmesi ve son cümle......

📍📍📍📍📍" Kibirle söylenen büyük laflar, ağır bedeller ödeterek yaşlılıkta öğretirler sağduyuyu."


Yorumlar

  1. Ben de çok seviyorum tragedyaları, Sophokles'i de çok severim. Bir tek OKolonos'ta okumadım. Diğerleri de gerçekten çok güzel.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben daha once okumamıştım ama çok sevdim tragedyayı, tiyatro oyunu okumaktab daha keyifli geldi. :)
      İyi geceler

      Sil
  2. Benim de evi köşe bucak elden geçirmem gerekiyor. Üstelik dersler başlamadan önce yan gelip yattım şimdi de vakit yok.
    Mini mini birlere sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizdende sevgiler 😊
      Ah o ev temizlemeler, ben de hala cam silcem😬
      İyi gecelerrrrrr 😊

      Sil
  3. Böyle tiplere de işkence etsinler istiyorum, sonra da bu düşüncemden utanıyorum.......
    İşler bitince evdeki o temiz koku beni mest ediyor :)
    Selamlar, iyi geceler.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Nerde Kalmıştık?

Günlük, Sergi Gezisi

Selam :)