Guetamala Efsaneleri

 Bu hafta sonu yoğundu. Ana kız günü yaptık Umay ile. Kadikoy'de bir iki işim vardı. Beraber gittik. Dondurma yedik, sohbet ettik, uğrak yerimiz olan; Penguen Kitap Evi'ne uğradık. Muhakkak oturup kitaplara bakıyoruz. Her seferinde "anne ya ne çok okuyorsun" diyor. Hem iyi anlamda alıyorum bu cümleyi hem acaba "iyi mi dedi kötü mü?" diyorum. 🤔😉

Kızımda da alışkanlık olsun diye mutlaka her Kadikoy 'e inişimizde kitap alıyoruz ona.

Tabi bende naspileniyorum 😁

Pazar günü,  kitap kulübümüzle buluştuk bir eksikle.

Bu ay benim seçtiğim "Guetamala Efsaneleri- M.Angel Austris" kitabıydı.






Zor bir okumaydi, hatta gruptaki bir iki arkadaşım yarım bıraktı,  kimi okumadı. Bende çok merak ettiğim için okudum. Çünkü efsane ve masalları okumayı seviyorum 😊

İnternette biraz araştırma yapınca,  bu kitaptan başlamayın diyorlar. O yüzden kelimeleri bu kadar güçlü kullanan yazarla tanışma kitabınız bu olmasın. :)


“Bu efsaneler beni tüm sarhoş etti. Kızgın bir tabiatın, karmaşık bir bitkiler dünyasının, yerli büyücülüğünün, İspanyol teolojisinin nasıl da bir karışımı!” Paul Valéry demis arka kapağında.


Arka kapak yazısı;

Guatemala Efsaneleri, Nobel ödüllü Guatemalalı yazar Asturias'ın ilk edebî yapıtıdır. Asturias, bu yapıtında kaybolmuş büyük Maya kültürünün hayata yansıyan, sözlü gelenekte sürüp gelen yüksek anlatım gücünü keşfeder.


Sonu gelmeyen tümceler, sınır tanımayan bir düş gücüdür Guatemala Efsaneleri. Ne öykü, ne şiirdir anlatılan. Ne olaylar ne de duygulardır verilen... Psikoloji ile biyolojinin ötesinde, doğal yaratıcı öğelerin kökensel yaşamsallığıdır aktarılmak istenen.📖📖📖📖📖📖📖

Kızgın doğanın bir tür karışımıdır. Karmaşık bir bitki örtüsü, çağlar ötesinden gelen yerli büyüleri, deli bir düş içinde birbirine karışan “yanardağ” tutkusu, rahipler, haşhaş kafalı adam, değer biçilmez mücevherlerin dükkâncısı, “Kutsal Efendi'nin papağan sürüleri”, dokuma tezgâhlarının ve sıfırın değerini öğretmek için köyleri dolaşan büyücü öğretmenler...



Yorumlar

  1. Bu aralar zor okumalar yapamıyorum. Akıcılık olmazsa gitmiyor ben de maalesef...
    Bu arada daktiloya bayıldım ♥ Tekrar bayıldım ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahhh bende bayildim Sebboy 😍 kitabı daha sonra oku derim 😉
      İyi geceler mucks

      Sil
  2. Bu aralar Latin edebiyatı okuyorum çok iyi geldi. Asturias'dan hiç okumadığımı fark ettim ve yakın zamanda okumak istiyorum. Biraz baktım ama henüz kitabı seçemedim muhtemelen romanlarından birini alırım diye düşünüyorum, bu kitap belki sonra:)) Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de ucundan ucundan okuyorum Latin Edebiyatı. Evet Gül Hn. Bu kitabı sona bırakın. Diğer kitaplarindan başlamak bize yazarı daha iyi tanıtacaktir.
      İyi geceler :) selamlar, sevgiler.

      Sil
  3. aslında içeriği çok umut vadediyor ama demek ki farklı bir anlatım tarzı var, keyifli okumalar Gülşah'cım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hem de nasıl guzelllll içeriği ama her kişiye göre değilmis, onu anladım. Öncesi iyo araştırma ve eski efsanelere, masallara biraz göz atmak gerekiyor.
      İyi geceler canim :)

      Sil
  4. çok sevdiğim kitap türlerinden bi bakarım zor diyon yaniiii :)

    YanıtlaSil
  5. Teşekkürler İlkay. İyi bir anne olmaya çalışıyorum.
    Kitap gercektende enteresandi. Anladım ki okuma öncesi iyice araştırıp, bilgi sahibi olmak gerekiyor.
    İyi geceler. :)

    YanıtlaSil
  6. Yanıtlar
    1. Baktım ama göremedim 🙈 ya da "mim" mi emin olamadım?

      Sil
    2. 29 ekim bloglardan seçmeler hadi uğraşma boşveeer :)

      Sil
  7. deep ten görüp geldim :) kitap kulübünüzle okumalar yapmanız çok güzel bir şey bayıldım :) kızınız da sizin gibi okumayı sever keşke tüm anneler böyle önayak olsa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, hos geldiniz sefa getirdiniz. 🌺😊🤗
      Okumayı seven bizler icin, grup olarak okumak çok keyifli. İnsallah sever okumayı Umay'da.
      İyi geceler :) selamlar, sevgiler.

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Amasya Gezisinden Kalanlar....

Nerde Kalmıştık?

Günlük, Sergi Gezisi