Modern Klasikler, Ev Halleri....

 Selam.....

Dün değişiklik olsun diye televizyonun yerini değiştirdik. Zati evde yapabileceğimiz tek değişiklik tv ünitesinin yerini değiştirmek ve yazlık-kışlık yapar gibi koltukların yerini değiştirmek. Onlarıda hep aynı yere koyuyoruz... :)

"Neden"diye soracak olursanızda, diğer eşyalarımızı duvara sabitledik ve evin içinin bize verdiği imkanda bu kadar...... :)

 

Veee vay be diyerek 2020'nin de son günlerine geldik. Yeni yıl için ufak ağacımızı kurmuştuk, baktık süsler kendinden geçmiş ağaç gibi...bide üstüne tadımız tuzumuz yok...ağacı kaldırıverdik.

Etkinlik olsun diye  kocam ve kızım; tuvalet kağıdı rulolarından ağaçlar yaptı. Veee öyle güzel oldular ki... hediye etmek için bile çok güzeller... 

Uzun zamandan sonra pazar keyfi yapıp, "WonderWoman 1984" filmini izledik. Tabi bu filmi sinemada izlemek vardı ya.... Umay bile geçen gün diyor ki; anne sinemaya gitmeyi özledim....

Beğenerek izledim. Kesinlikle bu kadın bu karakter için yaratılmış gibi.... konusuda "insanların açgözlülüğün, bitmeyen arzularının nereye varabileceğini" anlatan.. yer yer çocukluğunada giden bir Wonder Woman idi...

Ah dedim kızım bende çok ama çok özledim sinemaya gitmeyi, tiyatroya gitmeyi vs...


 Bunların dışında iki okuma grubumla okuduğum kitapları bitirdim. Kaldı geriye Proust'un 5.kitabı. Yıl bitmeden onuda bitirmek istiyorum. lakin o kadar yavaş ilerliyor ki.... bakalım artık 😬

İnsatgram'da takip ettiğim bir arkadaş #202122kitap diye bir paylaşım yaptı, elimizdeki kitaplara dair.  Okunmayı bekleyen 35 kitabım var, bende onlarla katıldım. Kitap paylaşımı yapmak çok keyiflendiriyor :))

Yine İg'de "Bizim Büyük Challengamız"diye bir sayfa var, her sene bir yazarı tema olarak belirliyorlar ve 20 maddelik okuma listesi hazırlıyorlar. 2020 Sait Faik Abasıyanık  idi. 2021 ise "Virginia Woolf"

S.F.A. listemi iki eksik ile tamamladım. Gelsin yeni liste 💃







#kitaplarinarkasindankonusanlar grubumuzun Aralık ayı kitabı #suleymaninsarkisi idi. 
Nobel ve Pulitzer ödüllü Toni Morrison'dan toplumun dışlanmış, horgörülmüş, ötekileştirilmiş kesimlerinin yakın tarihine tanıklık eden modern bir klasik daha: Süleyman'ın Şarkısı. Daha önce de "Tanrı Çocuğu Korusun" okumuştum. Sırada diğer kitapları var.
📚 Bu kitabı biraz bende hayal kırıklığı yarattı. Başlarda konuya hakim olmakta zorlandım. Tabi orijinal dilinde karşılaştırma yapamadığım için,  çevirinin mi azizligi idi yoksa böylemiydi anlatım bilemiyorum....... Çok fazla cümle düşüklüğü vardı. Birde bir olay anlatılırken isimler karışıyor gibiydi....
Tabi her şeye rağmen Afro-Amerika'lıların yaşadıkları,  otekilestirme, dışlanma ve en önemlisi kendi iclerinde de yaşadıklarını bu kitapda da anlatmaya çalışmış. Özellikle karakterlere verdiği isimlerde pek manidar 😉
Mesela sonlara doğru isimlerin hikayesini anlatıyor yazar... ve o kadar kısa tutuyor ki... ee noldu şimdi diyorsunuz. Örneğin Süleyman'ın hikayesi, orada yaşananlar..... 
Kadim dinlerden yola çıkarak anlatmış hikâyeyi. Kızılderili bir kızla siyahi bir erkeğin yaşamı,  başına gelenler...ailelerine sirayet eden olaylar......
Kendi adıma havada kalan çok hikaye kaldı. Bazı karakterleri yarım anlatmış mesela....çok hızlı geçmiş... Hani kitabın devamı olsa iyi olurmuş... evet akıcıydı ama o kadar... alışana kadar bi bakmışsınız kitabın sonuna yaklaşmışsınız.
O yüzden eğer Toni Morrison ilk kez okuyacaksanız bu kitap ile başlamayın derim...



 

#1nobel1klasik grubumuzun yılin son ayi kitabı idi #mahserindortatlisi .....

🐎 Hani deriz ya kitap isimleri içerik kadar önemlidir diye. İste bu kitabın ismide tam bu olmalıymış.....

🐎🐎🐎 İbanez hukuk eğitimi almış,  edebiyatta naturalizm yazım tekniğini kullanan yazarlardanmıs. Kitabın kapağında uzun bir açıklama ve ön sözde var. 

Tabi konusunun savaş ve klasik kitaplardan olması gözünüzü korkutmasın. Öyle bir akıyor ki...nedeni de İbanez'in taraflardan çok toplumun duygusuna, davranışlarına değinmesi. Tabi arada iki taraf hakkında da anlatıyor... 

Savaşın getirdiği kanlı boğazlaşmayı, ulusalcılığı ve savaşın romantizmi ezip geçmesini anlatır...

🐎🐎 tabi kitapda işaretledigim, anlatmak istediğim çok nokta var.....Mesela yazarın Akdenizli olması sebebi ile anlatimlarında sözcüklerin coşkusunu,  tutkuyu hissediyorsunuz....

Kitabın ismide meşhur hatta tablosu olan, din tarihlerinde gecen hatta bazi kaynaklarda 4 elementide simgeledigi düşünülen hikâyedir. Ve düşündüğünüzde anlatimlari da pek yabana atmamak gerek.... Nette açıklaması şöyle;

Mahşerin Dört Atlısı, Hristiyanlıkta Kıyamet alameti olarak ortaya çıkacağına inanılan dört atlı. Yeni Ahit'teki -Vahiy Kitabı olarak da bilinen- Apokalips bölümüne göre, Kıyamet felaketlerini getirecek olan yedi mührün açılması ile birlikte ortaya çıkacaklardır. Bazı akademisyenlere göre beyaz at ve binicisi İsa'yı, kızıl at ve binicisi kan ve savaşı, siyah at ve binicisi kıtlığı, soluk renkli at ve binicisi ise salgın hastalıkları ve ölümü sembolize eder.

Özetle kitap 1914 1.Dünya Savaşını ve Hitlerin ortaya çıkma sebebini de anlatan kurgudan çok tarihsel olayların anlatıldığı bir roman. 

Özellikle kitapta da anlatılan "Marne Savaşı'nı" nette araştırınca yazarin betimlemeleri o kadar gerçekçi ki.....

🐎 Desnoyers Ailesinin gözünden savas, aşk, aile ilişkileri,  maddi kaygılar,  savaşa gönüllü katılmak ve katılamamak,  duyguların peşinden gitmek, arada kalmak....bu duyguların hepsini hissederek okuyorsunuz.......

Birde yeni bir dizi başladı Netflix'de ona başladım. Dönem dizisi, kitaptan uyarlama. Julia Quinn'in seri kitabından uyarlanmış.


 Daha önce ara kitap olarak iki kitabını okumuştum. Anlatımı akıcı ve sürükleyicidir. Dizinin ilk bölümündeyim ama renkler ve anlatım iyiydi. Ara dizi olarak izlenebilir bence.

 


Yorumlar

  1. Ben de ağaç kurmak,yerine değişik alternatiflere bakıyorum ama oğluşlar kendilerini bildiklerinden beri bizimle olan ağacı kurmak istiyorlar . Onu aldığımda henüz bizde her yer ağaç satmıyordu, bir çiçekçiden almıştım. Verdiğim paraya helal olsun, 21. senesi, sanırım bir o kadar daha gider :D
    Sizin ağaçlara ve süslere bayıdım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ağacın senesini duyunca gözlerim açıldı Handan Abla :) harbi helal olsun verdiğin paraya. Bu sene yaptığımız bu el işi ağaçlar çok hoşumuza gitti. Her baktığımda gulumsetiyor. Belki ilerde bir ağaç da alırım. Bu sene hiçbir şey yapmak gelmiyor içimden....

      Sil
  2. Tuvalet kağıdı rulosundan bu kadar güzel ağaçlar, tebrik ederim vallahi sizi. Okuma listeniz kabarık, kolay gelsin. Ben de geçen yıl oğlum minicikken başladım ağaç süslemeye, ilk agacimi gecen yıl aldim. Simdi de hazır ama bizim seker portakalı heryeri parmakladigi için oturma odasındaki raf ile tavan arasında sıkışmış durumda🙂 hersey gonlunuzce olsun. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :))
      Baktıkça yüzümü güldürüyor bu ağaçlar ...hatta hediye bile edilebilir diye düşündüm.
      Bizim kız ufakken ağaç açardık ama tabi üstündeki süsler iner iner çıkardı 🙈
      Kitaplarım da olmasa napardim diyorum bazen iyi geliyor içime kizcemden sonra
      Selamlar, sevgiler :)

      Sil
  3. Bridgerton'u uzun zamandır bekliyordum. İlk gün sahnelerine hızlı hızlı bakarak birkaç saatte bitirdim :-) Baştan sona izlemek için boş bir günümü bekliyorum.

    35 kitap çok iyi. Bir zamanlar benim de o kadar okunmamış kitabım vardı ama sonra alışverişlerde kendimi kaybedince ipin ucu kaçtı. Bu yüzden yıllardır okunmayı bekleyen kitaplarım var. Kitapların arasınd aokuduğum olsaydı yorumumu yazardım ama maalesef yok. Martin Eden'i ve Gorki'nin serisini ben de okumak istiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahhh annelerin kaderi 🙈 bende anca gece bakabiliyorum Sule ve uzun bu dizi...
      Kitaplar ah kitaplar. Artık azaldıkça alıyorum Canim. Yoksa strese giriyorum bildiğin.
      İyi seneler, sevgiler 😚

      Sil
  4. Etkinlikler güzel mutlu yıllar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Egitim Pınarı, size de iyi seneler. 🌸

      Sil
  5. Yılbaşı süsleriniz harika 😍 Süleyman’la ilgili ben de yazdım bugün paylaşabilirim umarım 😉 diziyi çoooook merak ediyorum 😘

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol cicim 🌸 💟 bende hemen sana geliyorum.
      Dizi "eh iste" kıvamında

      Sil
  6. Ev değişikiği bizde de aynı. Küçücük salonda onu oraya bunu buraya koyup sonra yine aynı noktaya geri gelen ben. Benimle dalga geçen çocuklar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Halimiz nice olcak demek istemiyorum 🙈🙈🙈🙈 cocuklar bu konuda çok tatlı oluyorlar.
      İyi seneler Adadenizi 🌸 sevgiler

      Sil
  7. Güzel bir 2021 diliyorum Gülşah. Yeni yılın kutlu olsun. Çam ağaçları da gerçekten çok tatlı olmuş bu arada:) Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok tesekkur ederim Sezer, size de sağlıklı, keyifli yeni yil dilerim.🎈🌼
      Bu ağaçlar bize biraz iyi geldi, oyaladi ve baktıkça gülümsetti.
      Selamlar, sevgiler. 🤗

      Sil
  8. Ooo sizin ağaçlar orman olmuş maşallah. Ellerine sağlık her ikisinin de :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Amasya Gezisinden Kalanlar....

Nerde Kalmıştık?

Günlük, Sergi Gezisi