Biraz günlük biraz kitaplarım...

 Tünaydın.🌺

Hoşgeldin sonbahar, sefa getirdin.... Umarım bu yıl geçen seneden daha iyi bir sene olur.

Yeni eğitim öğretim yılımız hayırlı olsun.  Kızçe ve kocam okula başladı. Dün bir garip oldum evde tek başına kalınca ..... Nasıl yani dedim şimdi okullar açıldı ve kızım okuluna başladı. Gece uyayamadı, sabah zınk diye kalktı. Okul dönüşü de heyecanlı ve mutlu şekilde, bıcır bıcır anlattı duygularını...

O kadar mutluyum ki çocuklarımız adına. Eğer bu sene de açılmasaydı okullar nolcakti bu çocukların eğitim de kaçırdıkları zaman..... Evet çok eksik var eğitim anlamında lakin okul ortamında öğrendikleri sosyal becerileri de hiç bir yerde telafisi yok, bu yaş grubunun.....

Umarım kapanmaz yine okullar.    Siz okula gidince bende evde parti yapıcam demiştim ama öyle olmadı yahu 😒😁 bı garip oldum, evde tek kalınca..... Unutmuşum 🤣

Tabi hemen müzik açtım, Radyo Voyage dinlemeye bayılıyorum... Sonra yarım kitabımı bitirdim... Biraz İg'de dolandım. Ki artık orası da sıkmaya başladı... Hep aynı fotolar....

Hadi size bitirdiğim kitaplarımdan bahsedeyim... Güzel kitaplar okudum geçen ayda...


"DENİZ CANAVARLARI" 

"Anıları ne kadar uzak tutmaya çalışırsanız çalışın mesafeler aşınır,

kumdan kaleler yıkılır

ve boğulan deniz kızları yeniden suyun yüzüne çıkar.” 

 

Mexico City'de bir sonbahar öğleden sonrasında, on yedi yaşındaki Luisa okuldan eve dönmez. Bunun yerine, tanımadığı bir çocuk olan Tomás ile Pasifik sahiline giden bir otobüse biner. Luisa’nın bu yolculuktaki tek amacı, eksikliğini hissettiği maceraların peşinden gitmektir.


Sirkten kaçmış Ukraynalı cücelerle, hippilerle, eksantrik hikâye anlatıcılarıyla çevrelenmiş bir maceradır karşısına çıkan Luisa’nın…

 

2020 PEN Faulkner Edebiyat Ödülü sahibi Deniz Canavarları, Joy Division, Nick Cave ve Siouxsie and the Banshees’a uzanan nefis bir müzik ziyafetiyle bezeli, eğlenceli bir roman…

 

Diyor arka kapağında. Evet kitap satır araları olan cümlelerle dolu. Lakin başta biraz sıkıcı ilerliyor. Okuyacaksanız ara vermeden okunması kitaplardan. Yoksa kaldığınız yerden okumaya başlayınca , başını unuttuğunuu fark ediyorsunu ve bağlantı kurmak zor oluyor. Eğer sabredip devam ederseniz ve büyülü gerçeklik tarzı anlatım seviyorsanız kitap akıp gidiyor.....


#emanetçocuk aslında çokca gördüğümüz bir kitap. Okuduktan sonra biraz yorumlara bakındım... Seven de var sevmeyende...seven taraftayım.... 😊 Kısa ama öz Bi anlatım aslında. Bir dönemi düşününce, ınsanlar yokluk ve bilinçsiz üreme sorunundan dolayı çaresizlikten çözüm üretmişler... Ve Çocuklarını yardımcı olarak vermek durumunda kalmışlar. Dogru ve yanlışlığı tartışılır, lakin bir gerçek var ki yokluk, açlık... Ve o durumda bunu tartışmaktan çok, bir boğazı eksiltip, verilen çocuğun daha iyi şartlarda yaşaması için başvurulan bir yöntem.....

📍📍 📍 📍 📍 📍 📍 📍 📍 📍

Emanet Çocuk’ta görkemli bir dizi biçimsel güzellik, derin ve verimli bir yetenek tarafından resmediliyor. Claire Keegan, okuyucuya basit hikâye diye bir şey olmadığını ve sanatın insan yaşamı için ne kadar elzem olduğunu hiç unutturmuyor. Keegan doğru kelimeleri seçme konusunda heyecan verici bir içgüdüye sahip; yaşamın sonsuz ihtimallerine ve kesinliğine karşı sabırlı bir özen göstermekte ise son derece mahir.”

Richard Ford


Veeee yine Jaguar Kitap ve yine enfes bir novella.....

"TAŞRADA BİR AY / J. L. CARR"

"orada kalsaydım, bir ömür mutlu olabilir miydim? sanmıyorum, hayır. insanlar göçer, yaşlanır, ölür ve her köşebaşında bir başka güzellikle karşılaşmaya duyulan o aydınlık inanç söner, tükenir. ya şimdi ya da hiçbir zaman; mutluluğu ancak havada uçuşurken yakalayabiliriz, yakalayacaksak.”

📖 #taşradabiray kısacık bir novella... Bir kasaba ve her şeyi bilen yerel yaşayanlar....Kilise duvarını restore etmeye gelen, savaştan çıkan, özel hayatında zorluklarla mücadele eden...ve hayatı artık birazda akışına bırakan Birkin.....

📌Yine, insanın geçmiş hakkında yazdığı aylar boyunca hikâye, halihazırda yazarının başına gelmekte olan şeylerle renklenir. Haliyle ses tonu farkında olmaksızın değişir, baştaki niyetler uçup gider. Bana olan da buydu; kendimi birdenbire ne bugünün ne dünün ikame ettiği, daha karanlık bir manzaraya nazır bir pencereden dışarıya bakarken buldum.


J. L. CARR

📌 velhasıl güzel bir kitap okumanın keyfi ile yazıyorum bu satırları.. Çevirmene teşekkürler 🌺 #umayöze 

Yorumlar

  1. Heeeeey, blog'da yeni bir kitap sürprizi var, bekliyorum! :)

    YanıtlaSil
  2. Yeni eğitim öğretim yılı tüm çocuklarımıza hayırlı olsun. Sağlıkla devam etsinler. Gerçekten ihtiyaçları vardı okula gitmeye. Bizim ergen bile hoplaya zıplaya gitti düşün :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O kadar diyosun 🤭 ne yapsın ama çocuklar, ergenler evde şişti valla ....

      Sil
  3. okul hayırlı olsuuun :) deniz canavarları'ndaki müzikler iyimiş, şarkılar olan romanlar iyi oluyor, murakami gibi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol Deep :)
      Murakami ve müzikleri candır. Bu kitapta ki müzikler biraz sert geldi bana. Belki sen seversin.

      Sil
  4. Okullar açıldığı gün Lâle ne tatlı fotolar paylaşır güldürürdü bizi, hasret kaldık.
    Radyo Voyage benim de favorim Gülşah, yeni okul yılı güzel geçsin, sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hem de ne hasret .....
      İnşallah tekrar paylaşımlar da bulunur.....
      Çok teşekkür ederim 🙏🏻 selamlar sevgiler benden de.

      Sil
  5. Hayırlı uğurlu olsun ve kitaplarınızı sevdim açıkcası şıp diye okunacak kitaplar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Günaydın. Sağ olun 🙏🏻
      Bu ara neredeyse hep güzel kitaplara denk geldim. 🤗

      Sil
  6. Herkese hayırlı olsun. Ben de öğleden önce 6 saat yalnız kalınca garip geldi 😃

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hepimiz bu şaşırdık tabi :))
      Özlemişiz bu yalnızlığı, selamlar Derya

      Sil
  7. Okullar açıldığı için çok mutluyum. Sıcaklarda maskeyle ders anlatmak biraz zorluyor ama ne olursa olsun uzak eğitimden daha iyi. Okullar kapanmasın n'olur :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle Şule. Birebir, yüz yüze eğitim gibisi yok. Hayırlı uğurlu olsun sana da. :)
      Veeee aminnnnnn :-)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Nerde Kalmıştık?

Günlük, Sergi Gezisi

Merhaba... Ulyssee ile