Ferit Edgu, Hans Fallada kitap Yorumları


 'Sonu yaklaşmış olan herkes, hele bizler gibi yaşlanmadan ölmesi gerekenler geçmişte gereksiz yere harcadığı yıllar ve gerçekleştiremediği şeyler için üzülür durur...'


❗️Böyle kitaplar hep üzer.... savaşın kazananı yok diyorlar ya çok doğru..... Bu sefer yazar Alman halkının gözünden anlatıyor hikâyeyi... Ve bir karı kocanın ufakda olsa, insanların için de bir kıvılcım çaktırmak için başlattığı mücadeleyi anlatıyor. Hani bazen deriz ya " tek başıma ne yapabilirim ki?" İşte tam da burdan bakıp yazmış, anlatmış yazar...... özellikle bazı sahneleri okumak çok üzücü idi 🥺 insanların korkuları sebebi ile ses çıkarmadan itaat etmeleri...
Bazılarının da içinde ki o şiddeti ortaya çıkartıp, ana baba, komşu demeden yandaş olmaları... işte gerçekler bunlar ..





 

'.....uzun gecelerde, yalnızlığın gecelerinde, bir de bakarsınız ki, o dilinden anlamadığınız kitap, sizin dilinizden anlamaya başlamış ve size açılıyor. ......
.....
İnsan bildiği ya da bildiğini sandığı bir dille yazılmış birçok kitabı da anlamayabilir, öyle değil mi?'

Cümlelerden biri de buydu.... Bu kitap nasıl anlatılır emin olamadım... o kadar içiniz de bir yere dokunuyor ki.... hele o doğuda yaşananlar.....
Kimlik arayışı, hem oralı olup hem yabancı gibi hissetmek...lirik bir anlatımla bir çok duyguyu anlatıyor... iki tarafında birbirinin dillerine yabancı oluşu, öğretmenden aynı zamanda doktor olunmasının beklenmesi... ilerleyiş, öfke, hüzün ama en çok da içe dönük hesaplaşmalar, o gel gitler.... özellikle de iki tarafın psikolojik ve toplumsal derinliklerini aktarımı...
 Kitap bitti ama kafamın için de henüz 
bitmedi ❗️
#gulsahinkitapligi
#hakkaridebirmevsim

Yorumlar

  1. fallada okumadım edgü en sevdiklerimden yaa :) filmi de var bu kitabın o da güzel :)

    YanıtlaSil
  2. Herkes Tek Başına Ölür ' ü cok sevmistim.Edgü hiç okumadım. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten de çok güzel bir kitaptı HTB ...
      Edgu ile bir gün tanışmanız dileğiyle Gül Hn.
      Selamlar :)

      Sil
  3. Hakkari'de Bir Mevsim yazarla tanışma kitabımdı. Çok sevmiştim. Daha sonra da birçok kitabını okudum ama bu kitabın yeri ayrı. Özellikle hasta olunca portakal isteyen çocuğu hiç unutmuyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de tanışma kitabım oldu Şule'cim 😞 çok içten, samimi bir hikâye idi..... unutulmayacak satırlar çoktu...

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Amasya Gezisinden Kalanlar....

Nerde Kalmıştık?

Günlük, Sergi Gezisi