Stoner John Williams

 Bu hafta ful doğum günü haftası : ) Dün Gazhane'de kutladık, kızın sınıfından arkadaşının doğum gününü.  Açık havada mis gibi oluyor.  Çocuklar oynarken bizler de sohbet ettik. Kemik bir grup olduk artık. Ara ara buluşup, kahve içiyoruz...  muhtemelen de böyle gider.... 

Onun dışında pek bi değişiklik yok, git gel devamm... Okullar açılınca da bana tatil başlayacak söylemesi ayıptır 🤗

Bu hafta iki kitap okudum. "Macbeth " ve "Stoner" özellikle 'Stoner' i çok yavaş okudummmmm.. Bayadır  böyle içine girdiğim, özdeşleştiğim bir kitap okumamıştım. .. Evet güzel kitaplar okudum ama bu kitap bir başka....  yorumum şöyle; 


"Kendini, yapmak zorunda olduğu tuhaf şekilde tanıdık işleri yapan tuhaf bir şekilde tanıdık bir yabancı gibi gözlemlemek ve hissetmek... garip bir duygu.. Ve Bay Stoner işte bu hallerdeydi..."

📑 Diyor kitabın bir bölümünde.... Stoner karakterini o kadar benimsedim ki..uzun zamandır bu kadar içine geçtiğim bir karakter olmamıştı.... 

Kitabın kapağını kapattığımda, kendime 'eh be Stoner, bir girdabın içine girdin ve çıkamadın bir türlü 'derken buldum. Tabi  o dönem ilişkilerinde ayrılmak,  bırakıp gitmek şimdiki gibi değil ki... birinci dünya savaşı dönemi... üniversite de hoca,  evde baba ve eş... sorunlu bir eş ile geçirilen bir hayat...hep başka türlüsü mümkün müydü acaba dedim?




Yorumlar

  1. stoner, duymadım, not aldım, saol, bilmediğimiz kitabı yazarı okumak en büyük keyif yaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle Deepppp, sen de sağ ol, iyi geceler :)

      Sil
  2. Eğer durağan ilerleyen kitapları seviyorsanız bunu da seversiniz Ilkay

    YanıtlaSil
  3. Ağustos ve eylülde doğan çok insan var sanki. Ben de sosyal medyada sürekli birilerinin doğum günü kutladığını görüyorum :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evetttt yaaaaaaa, hepsi bu aya toplanmış sanki Suleeeee ☺️

      Sil
  4. Stoner'i ilk yayımlandığında okumak istemiştim ama sanki beklediğim gibi çıkmayacak (varoluş sorunları bazen bana uymuyor) gibi geldi bana ve vazgeçtim. Bir daha baksam mı acaba? Elinize sağlık, sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Himmet bilemedim Gül Hn. Varoluş sorgulaması var ama örneğin bi Camus kadar kasvetli değil. Biraz daha felsefik ve o dönemin içsel ve davranışsal sorgulaması gibi gelmişti bana.
      Selamlar, sevgiler.🌸

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Amasya Gezisinden Kalanlar....

Nerde Kalmıştık?

Günlük, Sergi Gezisi