Tutunamayanlar Oğuz Atay

 "bu kitap, mustarip bir ruhun iç çekişlerinin romanıdır."



Bu ay okuma grubumuzun kitabı"Tutunamayanlar" dı.... Oğuz Atay kitaplarını hep duyar ve hep okumak isterdim. Biraz da gözüm korkardı.... Lakin grup okumasi okunca zamani gelmiş Gülo dedim. 🤭

Başlarda çok hızlı ilerledim... Lakin bir yerden sonra o depresif ruh hali çok yordu beni... Hatta okuduğum dönem bende de bir karamsarlık olmadı desem yalan olur.... Biraz ara verip öyle devam ettim... Tabiki Selim Işık'ın düşünce yapısı çok bir yapı ve süreç... Devamlı sorgulamak, her bir hareketten anlamlar çıkarmak, aşırı düşünmek bir yerden sonra ruha sıkıntı..,.. böyle bir ruh halinin kişiye verdiği huzursuzluğu tahmin bile etmek istemem....🥺 Özellikle bilinç akışı tekniği, arada geri dönüşler ve sonrası ileriye dönük anlatımlar ile çok çok iyiydi....

Yalnız şunu da belirtmek isterim, iyi ki okudum #tutunamayanları yani 700 sayfa o ruh halini yazmak, duygu ve düşünceleri cümlelerle akışa katmak kolay değil... Huzur içinde uyu Sevgili Oğuz Atay 🙏🏻🪷

Az çok konusunu biliyorsunuzdur kitabın... 

Tutunamayanlar, Oğuz Atay'ın ilk romanıdır. 1970 yılında TRT Roman Ödülü'nü kazandı. Oğuz Atay'ın 25'inci ölüm yıldönümü olan 2002 yılında UNESCO, Tutunamayanlar'ı İngilizce'ye tercüme edilmesi gereken seçkin edebiyat eseri listesine seçti.


Sözümün özü... Yer yer o buhranlar, çelişkiler, içsel yorumlar biraz okumayı yavaşlatsa da .... Okumadan geçmeyin Oğuz Atay'ı

Yorumlar

  1. Okuyacağım ama çocuk biraz daha büyüyünce sanırım. Zaten yeterince depresifim şu sıralar. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman hiç başlamayın dediğiniz gibi 😬 ruhen biraz dibe çekebilir. :) Çocuk sabır isteyen bir süreç, aynı zamanda öğretileri de çok olan bir süreç... Keyifli zamanlariniz olsun evladınızla 🪷💫

      Sil
  2. Bir zamanlar çok okumak istemiştim, nasılsa okurum diye diye kaldı, şuan ise hiç okuyamayacakmışım gibi hissediyorum. Kitaba baka baka eskittim gibi:)) Keyifli okumalar, elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 🤭 bölüm bölüm okuyabilirsiniz Gül Hn. Öbür türlü yorucu olabilir. Bir dönem bir çok yazara da ilham ve vesile olmuş bir kitap. Çok da ertelemeyin derim. :)
      Size de keyifki okumalar, selamlar sevgiler 🪷

      Sil
  3. ülkemizin en iyi romanı bu :)

    YanıtlaSil
  4. 2 gün önce okumaya ara vermiştim Süleyman kargı'nın mukaddimesinde. Günün çorbası blogunda başlığı görünce geldim hemen. yer yer çok akıcı olsa da insanı tökezleten, ağırdan alınmadı gereken yerleri olan kitap.
    Yazarın korkuyu beklerken, günlük ve tehlikeli oyunlar kitaplarına oranla zor ama okunması gereken bir kitap olduğunu düşünüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel tevafuk olmuş Mithad Bey.
      Kesinlikle hızlı, okuyup geçilecek bir roman değil. Henüz diğer kitaplarını okumadım. Merak da ediyorum. Zamanı gelince onlarda bakacağım.
      Selamlar 🙏🏻

      Sil
  5. Bu kitabı okumuştum çok güzel bir kitap :)

    Bu arada yeni yıl şimdiden güzel mutlu huzurlu gelsin :)
    Mahallemizde yeni yıl için hediyeler dağıtıyoruz bi ara uğra oraya da hediyelerden birisi size de çıkabilir :)

    YanıtlaSil
  6. Hep okumak istediğim alıntıları her yerde karşıma çıkan kitap.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zamanı gelince kitap okutacaktir size kendini... Selamlar sevgiler 🪷

      Sil
  7. Biraz depresif olduğunu duymuş ve uzak durmuştum ☺️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğru duymuşsun Derya 🙈 depresif ama öyle cümleler ve yorumlar var ki... Bölüm bölüm okumak daha iyi ilerlemiyor kitabı, aklında olsun

      Sil
  8. Ben hiç Oğuz Atay okumadım. Ne zaman okurum bilmiyorum ama zamanını bekliyor :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok doğru, eğer dinlersek kitaplar çağırıyor.... ☺️

      Sil
  9. Umarım İlkay, biraz yorucu bir kitap bölüm bölüm de okuyabilirsin.

    YanıtlaSil
  10. Bir ilk romanla böyle kült olmak... inanılmaz... Benim de okumak istediklerimden Gülşah'cım, eline sağlık, mutlu yıllar, sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet canim yaaaa... Nasıl bir bakış açısı ve yorumu dedim okurken hep.... Sana da mutlu yıllar, selamlar sevgiler 🌼💫

      Sil
  11. On beş seneden fazla oldu sanırım, kitaplığımda okunmayı bekliyor :-( Bunu söylemeye utanıyorum artık. Bir yanım çok merak ediyor diğer yanım korkuyor. Hem kalınlığı hem dili hem de konusuyla tam olarak anlayabilir miyim diye tereddüt ediyorum. Bir ara okuyacağım inşallah ama ne zaman bilmiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ooooooo bayağı olmuş Şule 🙈 inan gözün korkmasın. Bölüm bölüm okuyabilirsin böylece o depresif haller bunaltmazda

      Sil
  12. Oğuz Atay'ı gerçekten çok severim.
    Hatta bahsettiğiniz gibi bir depresifliği vardır doğru. Bende bazen o kadar çok okurum ki sözlerini, yazılarını vs. ; onun o hâlleri depresif yanıma yansır.
    Fakat bu depresiflik baymıyor beni dediğim gibi çok severim kendisini.
    Emeğinize sağlıkkk. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle ben de yorumunuz için teşekkür ederim 🙏🏻🪷
      Oğuz Atay ile tanışma kitabımın Tutunamayanlar olmasına çok sevindim. Biraz ara vererek okumalıyım dediğim yazarlardan oldu... Hayatla bir derdi olan yazarlar ruhuma çok hitap ediyor...
      İyi akşamlar

      Sil
  13. uzun zamandır okumak istediğim ama bir türlü fırsat olmayan kitap:) Bura da görünce yeniden aklıma geldi. Bakalım ne zaman okuyacağım:) Ben de yeni bir bloggerım. Blogumda deneme yazılarımı ve öykülerimi paylaşıyorum. Ziyaret etmek isterseniz beklerim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, hoş geldiniz ☺️💫
      Hayırlı olsun bloğunuz. Uğrayacağım davet için teşekkürler 🙏🏻
      En yakın zaman da okumanız dileğiyle.

      Sil
  14. Merhabalar :) çok teşekkür ederim. Okuyacağım:)

    YanıtlaSil
  15. Ahhh burada ne varmış :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Nerde Kalmıştık?

Günlük, Sergi Gezisi

Merhaba... Ulyssee ile