Ruha İyi gelenler...

 Bu aralar TV'yi kapattım... Hatta Twitter açtım haberleri takip etmek için... İçimde ki yangın, acı soğumadı... Yüzüm ara ara gülüyor, bazen gerçekten de gülüyorum, hayat devam ediyor...bazen kızçeyle kuduruyoruz.... Normal tabi bunlar... Ama hep arkasından, içimde bir yer acıyor.... Her iki duyguyu da yaşıyorum... Özellikle Umay'ın yanında daha güçlü duruyoruz... Çünkü henüz bazı şeyleri tam anlamlandıramıyor., Haklı da.... Şu küçücük yaşına bir pandemi bir deprem sığdırdı diğer çocuklar gibi....

Neredeyse son bir haftadır kitaplarıma döndüm... İyi geliyor çünkü başka türlüsü depresyona çıkartır.... Oysa ki ayağa kalkmak için aklıma da ihtiyacım var... 


BALIKÇILAR/ DMİTRİ VASİLYEVİÇ GRİGOROVİÇ 

Nobel ödüllü bir yazardan klasik bir  Rus Edebiyatı klasiği... Güzel yanlarından biri Rus isimleri ile sizi yormuyor....

On dokuzuncu yüzyıl Rus edebiyatının altın çağının en parlak isimlerinden biri kabul edilen ve Rusya’nın ilk köy edebiyatı yazarlarından olan Dmitri Grigoroviç, Balıkçılar adlı romanıyla Vakıfbank Kültür Yayınları tarafından çevrilmiş. Özellikle anlatım dili çok yalın ve akıcı.... O dönem de geçimini balıkçılık ile geçiren aileler ile sanayileşmeye başlayan devletin arasında ki yaşananları anlatmış. 

"Çok paranın olduğu yerde çok günah olur....." 



Karakterleri ve hikâyeyi çok sevdim. O dönemin kırsal yaşamını daha güzel nasıl anlatırdı bilemiyorum. Özellikle yerel halk ile sanayileşmeye yardım eden halk arasında ki detaylar, yaşananlar, o fabrika çıkışı erkeklerin içmeye gitmesi... Kadınların ev ile hamhâl olması, duyguların anlatımı... Çalışırken ki tutumları...iyi ile kötünün dengesi ... İki güne bitecek bir eser.

Lakin biraz yavandi kitap. Evet her karakterden parçalar vardı ama hep eksik gibiydi. Özellikle sonu sanki devamı varmış gibi bitti ya da yarım kalmış gibiydi... 

Ve çeviri için #leventözübek çok teşekkürler 🙏🏻


#gulsahinkitapligi

#balıkçılar




Gerçek bir hikâyeden uyarlanan bir kitap #eseklikutuphaneci 


Köy köy kitap taşıyan biri Mustafa Güzelgöz... Önce eşeği ile taşır. İster ki kadını, çocuğu, erkeği okusun öğrensin. Yılmadan, yorulmadan taşır, liste tutar, büyük şehirlere gider yardım ister.... 

Hikâyeye bakınca gerçekten de Ürgüp'te heykeli olan biri "Eşekli Kütüphaneci"

Öyle güzel anlatıyor ki Fakir Bayburt, kesinlikle hikâye anlatıcısı da olmalıymış.... Hüznü de sevincide içimize dokunarak anlatıyor..... 


🫏📚 Mübadele döneminde Ürgüp'ten Yunanistan'a göçe zorlanan ailesinin izini sürmek için gelen D.Katsikas Aziz ile tanışır ve hikâye ondan sonra başlar..... 

“Düşündüm: Ama ben ilçede kitaplık memuruyum; köylüye nasıl hizmet götürebilirim? Köylülere hizmet götürebilmem için köye dönük bir görevimin olması gerekir. Düşündüm: Var mı öyle bir görevim? Yoksa, yok mu? Belki vardır; iyi düşün bakalım. Düşündüm: Ben de kitap götüreyim! Ama nasıl götüreyim kitabı?(sy.46)”

 Der sayfa 46'da.... İşte başlıyor hikâye...

Geçen sene mıydı tam hatırlamıyorum ama Sevgili KitapSemasj ve grupları okumuştu. O zamandan eklemiştim listeme .... Bu zor günlerde, içimin içimi yediği günlerde çok iyi geldi kitap. 

Veeee sevgili Tuğba vesilesi ile de öne çekip okuduk kitabı... 🙏🏻✌🏻🪷

Mutlaka ama mutlaka listenize ekleyin diyeceğim kitaplardan bir oldu....





Yorumlar

  1. Fakir Baykurt okumaya başlamak istiyorum bende.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anlatım dili öyle sade ve akıcı ki... Ve bu kitap ile başlayın derim 🪷

      Sil
  2. Bende kitap okumaya başliyacagim. Kolay gelsin. Allah'a emanet olun

    YanıtlaSil
  3. ilk defa duydum. bakacağım mutlaka.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Reklamı çok yapılan kitaplardan değil ama ilk köy romanlarından biriymiş.

      Sil
  4. Çocukların varlığı iyileştirir bizi. Geçenlerde "Bu ara çocuklu evler daha şanslı" diye düşünmüştüm:) Çünkü onlara olumsuzluğu hissettirmemek için çabalarken biraz olsun uzaklaşırsın olan bitenden. Tabii bütün gün elinde telefon ve tv kumandası, haberleri, videoları izleyip ağlayarak bunu çocuklarına yansıtanlar da var. Müthiş yanlış buluyorum. Gerçekleri tamamen saklamamalı ama olumsuzluğa kapılmalarına da izin vermemeli. Tüm neşeleriyle hep hayatımızda olsun çocuklar.
    Sevgiler Gülşah...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle Sevgili Sezer 🙏🏻🪷 varlıkları ile bizi daha güçlü kılıyor çocuklar. Geçen gün aynı şeyi arkadaşıma konuştuk..
      Dediğin gibi hepten gözleri kapalı da yetiştirmeden ama kaygı seviyelerini de yükseltmeden anlatmak ve izletmek gerekiyor. Deprem bir gerçek ve öğrenmeliyiz bununla yaşamayı...
      Selamlar sevgiler 🪷

      Sil
  5. Kitaplar o kadar iyi geliyor ki, ben de geçen hafta okumaya başladım yavaş yavaş:) İki kitabı da merka ettim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hem de çok iyi geliyor... kitap keşfi 🪷🙏🏻 kafamı hem dağıtmama hem de toparlama yardimci oluyor
      Selamlar sevgiler 🪷

      Sil
  6. kitaplar da olmasa, delirmemek işten değil:( ah çocuklarımız :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah! Çok bir süreçten geçiyoruz Eylem 😔
      Hem kitaplar hem de çocukları varlıkları ile bizi güçlü kılıyor.
      Selâmlar sevgiler 🪷

      Sil
  7. balıkçılar, hiç görmemişim saol :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vallahi şaşırdım Deeo, görmemiş olmana ☺️
      Selamlar sevgiler 🪷

      Sil
  8. Okumak bana da bu dönemde çok iyi geldi. Sürekli Twitter a bakıyorum yoksa 🙄

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bakmamak elde değil Derya. Okumak candır can ✌🏻

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Nerde Kalmıştık?

Günlük, Sergi Gezisi

Merhaba... Ulyssee ile