Eugenie Grandet/ Honore de Balzac kitabı bitti. :))

Eugenie Grandet/ Honore de Balzac kitabı bitti. :))
Balzac'ın insan analizleri ve kahramanlarının dilinden aktarımları güzel...

Kitap konu olarak "cimri"liği ele almış.Grandet'in zengin ve soylu bir kadınla evlenmesi, parayı biriktirmesi, ailesine de hayatı gıdım gıdım yaşatması... sonrası bir kızları oluyor ve kızınada aynı şekilde. yedikleri, içtikleri sayılı...Kahramanımız o kadar cimri ki, soba tek oda da yanıyor, şekeri kısıtlı kullandırtıyor... misafir gelirse de aynısı. Sonrasında kardeşi iflas ediyor ve büyük bir borcun altına giriyor. Bir mektup ile oğlunu kardeşine gönderiyor. Kahramanımızn kızı amcaoğluna aşık oluyor. Fakat kızın babası oğlanı Hindistan'a yolluyor servetini tekrardan kazansın diye... Daha sonra çocuk da zengin bir ailenin kızı ile evlenip soyadını değiştiriyor, krala yakın olmak için...Kahramanımız acı bir şekilde aklını altınlarıyla bozmuş bir şekiilde ölüyor. Kızı da kendisine kalan mirası yardım kurumlarına, kiliseye, fakirlere dağıtarak kullanıyor..
Kitap cimriliği esas almış ve bu huyun insanlar üzerinde ki etkilerini güzel bir dille aktarılmış.
Akıcıydı okumadıysanız okuyun derim.

NOT:  Bu kitabı 5. Beyoğlu Sahaf Fuarından almıştım. 1.Basım bir kitaptı ve her sayfasını çevirdiğimde sayfalardan yıllanmışlığın kokusu geliyordu. Daha bir keyifli okudum. :))

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Amasya Gezisinden Kalanlar....

Nerde Kalmıştık?

Günlük, Sergi Gezisi