Mim: Çocukluk Oyunlarımız....

Sevgili Goncam  beni mimlemiş. Konusu; çocukluk oyunlarımız.


Düşünürken ne kadar eskiye gittim anlatamam. Mallemizdeki arkadaşlıklar ve yaşadıklarım çok güzeldi. Kız erkek hepberaber oynardık. Şimdi çocuklar mahellede oynayamıyorlar bile çünkü mahalle arkadaşlığı kavramı kalmadı.
Biz en çok çivi oyunu oynardık. Çok da severdim/k. Islak toprağa çivilerimizi saplamaya çalışıp çizerdik. 
Ortada sıçan oyununu da severdim. Yaz akşamları yemekten sonra toplaşıp oynardık.
Birde seksek benimde vazgeçilmezimdir. Okulda teneffüslerde bilearkadaşlarla çizip oynardık.
İp atlamaca, saklambaç... Ve erkeklerle kızlar gruplaşıp funtbol oynardık.
Ortaokul yıllarımda, mahallemizde boş bir arsa vardı ve bizde orayı mesken tutmuştuk. :)
Çekirge toplamışlığımız bile vardır. Şimdi düşününce ne akla hizmet toplamışsak....
Birde bu boş arsa da beyzbol oynardık. Allah'ım ne büyük keyifti bizim için....
Evciliği saymıyorum bile hala kız çocuklarının vazgeçilmez oyunu diye düşünüyorum....
Böyle işte... Teşekküler Gonca'cım. Ve bu mim yapmak isteyenlere gelsin. :)

Yorumlar

  1. Hani bir oyun vardı,yere dikdörtgen çizip karelere bölerdik,sek sekti değil mi? onun adı,en çok onu severdim,bir de beş taşda rakip tanımazdım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vay be Lale Abla..
      Şimdi bir çok çocuk bilmiyor bunları ve üzülüyorum. Hep bilgisayar oyunları oynuyorlar....

      Sil
  2. sevgili Gülşah bu mim bana da çok iyi geldi, çocukluğumuzu anmış oldu değil mi :)
    hepimiz birer çocuktuk..
    çivili oyunu eşim hep anlatır ben oynamamışım ya da hatırlayamadım ..
    sevgili Lale, kızıma öğrettim beş taşı o da çok sevdi .yazlıkta oynuyoruz onunla :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaaa çivi atmaca en meşhur oyunumuzdu :)))))) erkeklerele oynamak hele daha keyifli gelirdi bize o zaman, yenince de değmeyin keyfimize. :)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Amasya Gezisinden Kalanlar....

Nerde Kalmıştık?

Günlük, Sergi Gezisi