Dr. Özgür Bolat ile Çocuk Yetiştirme Sohbeti, Çellinc 11-12,

 Dün bütün gün yatacaktım güya......
Gündüz biraz uyudum,  kızla da sağolsun eşim ilgilendi...
Derken akşama doğru arkadaşlarla haberleşip sinemaya gittik.
Ata Demirer'in yeni filmi Olanlar Oldu'yu izledik.
Diğer filmleri gibi buda çok keyifliydi... Yer yer güldüğüm o kadar ince espriler oldu ki...
Eğer şöyle aydınlık bir film izleyeyim, içim açılsın diyorsanız mutlaka izleyin. Hele o manzaralar.... bir an önce yaz gelse de tatil yapsak dedim..
Film hakkında fazla detay bende yok biliyorsunuz beni. :))
Film hala Vizyonda ve izleyecek olanlar olabilir.


özgür bolat
Çarşamba günü Akasya Sohbetler de Dr.Özgür Bolat idi konuşmacı.
Konuşma konusu: Mutlu Ve Başarılı Çocuk Nasıl Yetiştirilir?  

Daha önce yazılarından da az çok okuduğum bir yazardı ve hazır yakınımıza gelmiş gidip dinleyelim dedik eşimle. Çocuk yetiştirmek önemli benim/bizim için.

Kendini Eğitim Bilimi ve bu konuda seminerler vermeye adamış biri. Aynı zamanda sitesinde de bol bol yazılar paylaşıyor.
Seminerden aklımda kalanları sizinle de paylaşmak istiyorum.

Öncelikle her şeyden öte çocuklarımızın "birey" olduğunu kabul etmeliyiz. Onlar bizim malımız değil. Tersine evet biz onların bu hayata gelmesine, bedenen hayat bulmasına aracı oluyoruz ama kendimiz gibi olmalarını istemek, yapamadıklarımızı onların yapması için dayatmak... bunlar olmamalı hayatımızda... onlarında duygu-düşünceleri önemli. Çocuk deyip de geçmemek gerekli.

Ve birçok anne babanın ki maalesef eğitim sisteminden kaynaklı çocukları sınav kaygılı yetiştirdiğimizi anlattı.
Evet bazı çocuklar bu yarışda başarılı oluyor, şan, şöhret, ünvan, para sahibi olabiliyorlar ama hep içlerinde bir boşluk kaldığını anlattı.

Oysa ki hayatta paradan, ünvandan daha önemli şeylerin olduğunu, koşulsuz, şartsız sevmemiz gerektiğini, el alem nederli, rezil ettin bizi cümlelerinin çocuklar da açtığı "değersizlik" hissinin nasıl da ömür boyu hayatlarını etkilediğinden bahsetti.

Örneğin şöyle bir soru sordu: Kaç kişi çocuğunu aşağılıyor?
(Tabi çıt yok çünkü hiçbir anne baba bu düşünce ile çocuğuna davranmıyordur.)
Sonra şöyle dedi; kaç anne çocuğuna; aaa buna mı ağlıyorsun? vb cümleler kurdu?

İŞte bunların hepsi bir aşağılamadır aslında. Çünkü siz orda böyle söyleyerek çocuğunuzun duygularını hiçe saydınız. Sizin için ağlanmayacak olan şey onun için önemli olabilir ..
Örnekler çoğaltılabilir. Sohbet çok çok bilinçli ve keyifliydi. Sitesinden muhakkak yazılarını okuyun derim.



 Seminer saatini beklereken foto çekilmeyi ihmal etmeyen ben. :)))))





Bugün Cuma Pazarı vardı Kadıköy'ün. Uzun zamandır gitmiyordum. Beyimin ısrarı ile gittim. Veeee ne güzel kitaplar buldum... Hepside almak istediğim kitaplardı. Bir iki tanesini duymamıştım ama çeviren kişinin Nihal Yeğinobalı olduğunu okuyunca onları da aldım. :)) Allah'ım pazardan nasıl mutlu döndüm anlatamam size...,

Şimdi bide çellinc sorusunu yanıtlayayım. Unuttuğumu sanmayın. Bu aralar sık yazamadığımdan anlatacak çok şeyim birikiyor blog ne yapayım. :)

11-Dolabında ki en eski kıyafet...

Vallahi hiç eski şeyleri tutmayı sevmem. Hele hele kıyafet ise hiç tutmam. O yüzden üzgünüm fotoğraflayamadım....

12- Son 10 yılda hayatında neler değişti?

İşte bu soru fena yerden vurdu beni........ acıların ve kaybın en büyüğünü yaşadım/k... can'ım annemi biranda kaybettim/k... herşey öyle birden oldu ki... hala aklıma anlatmaya çalışıyorum... yüreğim ise hep konuşma halinde annem ile.... ............................................

Her şeyden öte can parçam kızım oldu. Sevdiğim ile düşlediğim bir evliliğim var.

Her şeyden öte ben değiştim... Daha farkında bir hayat yaşıyorum. Kelimelerin önemini anladım. Ve an- da yaşamanın ne demek olduğunu öğrendim....

İyi geceler, keyifli bir haftasonu olsun .:)








Yorumlar

  1. NE DE GÜZEL YAPMIŞSIN ,BÖYLE SEMİNERLER BİR KERE DAHA DÜŞÜNDÜRÜYOR ACABA BEN NASIL DAVRANIYORUM , DOĞRU SANDIĞIM ŞEY BELKİ DE YANLIŞ...
    ÖPÜYORUM SENİ KOCAMAN

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok faydalı oluyor dediğin gibi Nesrin'cim. Bu konuda internet de iyi bir kaynak.
      Bende seni kocaman kocaman öpüyorum canım. :)

      Sil
  2. Pazar ganimetlerin şahaneymiş. Keyifli okumaların olsun...

    Çocuk eğitimi konusunda daha çok bilinçlenmeye ihtiyacımız var... Oytun anaokuluna giderken böyle seminerler yakalayabiliyordum arada, ama şimdi ya benim haberim olmuyor ya da gelmiyor...

    Mutlu hafta sonları diliyorum sana...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hemde ne şahane oldu Şebnem :) bayılıyorum kitap almaya. Alınca öyle mutlu oluyorum ki anlatamam.
      Seminerleri her zaman denk gelemiyorum bende.
      Ama seviyorum böyle kısa etkinlikleri.
      İyi pazarlar şimdiden.
      İyi geceler. :)

      Sil
  3. Hazır vizyonda komik bir film varken gidip kafa dağıtmak iyi olmuş, özgür bolat'a denk gelmek de ayrı iyi tabii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hem de çok iyi geldi film Naz. :)
      İyi geceler, iyi pazarlar.

      Sil
  4. Ne mutlu size nasıl keyifli bir gün geçirmişsiniz :) Çocukları bırakabilecek kimsemiz olmadığından ve eşimle farklı çalışma saatlerine tabi olduğumuzdan birlikte en son ne zaman sinemaya gittik hatırlamıyorum. Mecburen şimdilik utanarak da olsa yaşasın internetten film izleyebilmek diyorum. Ebeveyn kitaplarını çok seviyorum ve sık sık alıp okuyorum. Okuduğum ilk zamanlar hatalarımı anlayıp kendime çeki düzen veriyorum ancak sonradan yoğun çalışan ve iki erkek çocuğu olan bir anne olarak bir bakmışız eski düzene dönüvermişiz. Bildiğim halde olması gerekeni yapamamak çok üzüyor. Ancak böyle sohbet, seminer gibi paylaşımların akılda daha çok kalması dolayısıyla bende daha faydalı olduğunu da fark ettim. Gerçi Özgür Bolat kendini bu işe adamış biri olduğundan sanırım ona her yerde rastlamak mümkün. Dolayısıyla sohbetleri ve programları ile aynı zamanda kitabını da okumak çok daha yararlı oldu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutlu haftalar, sevgiler...

      Sil
    2. Teşekkürler. :)
      Gerçekten de çocuk olduğunda aile büyüklerinden de birileri anne babaların yanında olmalı. Bunu doğum yaptıktan sonra anladım. Çünkü birşeyler yapmak istediğiniz de yada karı koca dışarı çıkmak istediğinizde, her zaman çocuğu götüremiyorsunuz yanında.
      Ben onu konuda daha yeni yeni kayınvalideme bırakmaya başladım.
      Önceleri eşime bırakıyordum. Bu sefer de beraber dışarıda bişey yapamıyorduk.
      Ahh o evde film izlemeler bizde de devam Judgest. :)
      Sevgiler iyi haftalar.

      Sil
  5. Gülşah benim lise mezuniyet kıyafetim hala dolabımda biliyor musun? :))Hatıra diye saklıyorum.Bu arada Kadıköy Cuma pazarındaki kitaplar ikinci el mi oluyor?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel ya. Bizim okulda mezuniyet yapılmadı, okul fotoğraf albümü de yok... o kadar üzülüyorum ki bu duruma......
      Evet canım ikinci el kitaplar, hatta çoğunluk klasikler oluyor..
      iyi geceler canım, öpüyorum.

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Amasya Gezisinden Kalanlar....

Nerde Kalmıştık?

Günlük, Sergi Gezisi