1Q84 Haruki Murakami Kitabı....

Selam.
Bugün 4.gün ve ben hala sabahları erken kalkabiliyorum 😏
Tabi dün akşam saat on gibi nasıl uyku bastırdı anlatamam. Direndim ve on iki gibi uyudum.
Bir de bunun hafta sonu olanı var bakalım bizim kız sabahtan uyanıyor biz ise uyumak istiycez...
Tabi ki sonu. belli değil mi? 😀 erken kalkıp kıza ayak uydurcaz.

Gelelim dün bahsettiğim ikinci kitaba. Hatta bir kitap daha bitti. O da İclal Aydın'ın "ÜÇ KIZ KARDEŞ" artık o da başka bir post yazısı. :)

Gelelim okuduğum son Murakami kitabına. Sanıyorum bir kaç tane  kaldı yazarın okumadığım kitabı.

internetten alıntıdır

Okumayı istediğim bir kitaptı "1Q84" Kobo 'da da 8 TL'ye düşmüştü geçtiğimiz dönem hemen alayım dedim. Nasıl olsa bu kadar kalını çantama atıp yanımda taşıyamayacaktım.

İyi ki E-Kitap olarak okudum.
Yazarı bilenler bilir ama hiç okumayanlar için bu kitabı başlangıç almayın derim.

📌 Çünkü çok fazla betimleme ve detay var.
1984 Orwell kitabından esinlenerek bazı detayları yazmış sanırım yazar. Kendinde kitapta sık sık orada ki Big Brother detaylarına gönderme yapıyor.

📍Konusuna gelirsek öncelikle kitap Büyülü Gerçeklik Akımı  ile yazılmış.
O da nedir derseniz;

20. yüzyılda ortaya çıkan ve post-modern sanat anlayışında önemli bir yere sahip olan Büyülü Gerçekçilik, Büyüleyici Gerçekçilik ya da diğer adıyla Fantastik Gerçekçilik; gerçekçi kabul edilen sanat akımlarında olmaması gereken sihirli, mantık dışı öğeleri barındıran bir sanat akımı olarak tanımlanabilir.

 internette tanımı böyle.

 📍"Yürekten sevdiğin bir insan varsa, bir kişi olsun yeter, hayatın kurtulmuş demektir…"
Sarsıcı bir yolculuğa hazır mısınız?
Öyleyse kemerlerinizi bağlayın. Erkekleri, titizlikle geliştirdiği bir yöntemle öteki dünyaya gönderen genç bir kadınla tanışacaksınız. Ve amansız bir takiple onun peşine düşen fanatik bir cemaatin müritleriyle…

(arka kapak yazısı)


Bana biraz da "Hasan Sabbah" olayı vardı hatırlar mısınız? Kitapları bayağı çok satmıştı. Ve hikayesi de ayrıca önemli detaylara dikkat çekiyordu.
Onu da anımsattı.
Müritlerin ve Cemaatin toplulukları etkisi altına alması.

Sonra bir kız düşünün ( Aome) aile aşırı dinine düşkün ve kapı kapı dolaşıp kişileri davete çağırıyor.
Ve bir gün Aome evi terk ediyor daha fazla dayanamıyor ve kendi başına yol alıyor.
İlk veya orta okuldu sanırım detayı tam hatırlayamadım. Sınıf arkadaşı Tengo'ya derin bir bağ ile bağlanıyor ve hayatı boyunca unutamıyor. Hayatına devam etse bile devamlı onu düşünmese bile bir gün ufak bir detay da aklına düşüveriyor.
Tengo'da aynı şekilde ve olaylar birden büyülü gerçeklik detayı ile 1q84 yılında geçiyor.
Burada ki "Q" aslında ingilizcede ki "soru işareti" anlamında kullanılmış. Nette biraz bakındım da böyle diyordu.


📍 Aslında öyle güzel bir akış yakalamış ki Murakami.. kitabı elinizden bırakmak istemiyorsunuz.
Özellikle kişi psikolojileri ve ikili ilişkiler arasında ki diyaloglar çok iyiydi. Aynı zamanda da düşündürücü.


📍Yine bu kitabında da şarkı isimleri, kitap önerileri ve kediler var. :)
Paralel Evren'e de göndermeler var. Özellikle iki karakterlerin hangi dünya da olduklarını kavrayamamış olmaları, ara da kalmaları ve çıkış yolunu aramaları.

Tabi bir de geçen "Little People" lar var. Bunları daha çok toplumun bize dayatmaları olarak düşünülebilir....

Uzun lafı kısası yine güzel ve etkili bir Murakami kitabı okumuş oldum.


Yorumlar

  1. Bu kitap bende de var, kocaman. Haruki Murakami okumadım daha önce, bunu bir kaç sayfa okumuştum sonra ne olduysa elime alamadım bir daha. Dediğin gibi çok fazla betimleme var :) Okuyup bitirdiğin için tebrik ederim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol Özlem. Biraz yavaş ilerledi ama çok severek okudum.
      İyi ki bende E-Kitap almışım yoksa gerçekten de zor olurdu
      Evet ya çok fazla betimlemeleri var. Lakin yazarı sevdiğinden sanırım iyi geliyor. 😊
      Selamlar.

      Sil
  2. Kitapları enfes, eline alan bir daha bitiremiyor.
    Paylaşım adına teşekkürler...

    YanıtlaSil
  3. Benim de e-okuyucumda sırada bekleyenlerden :) meraklandım şimdi :) Aman Allahım! Öyle çok okunacak kitap var ki hayatta!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah ah sormayın o okunacak bir sürü kitabı. Bazen nasıl yetişcem diye düşünüyorum. Liste öyle uzun ki. Hem klasikler okumak istiyorum hem yeni çıkan kitaplardan hem.. Derken bir bakıyorum zaman geçmiş 🙄😁 selamlar.

      Sil
  4. Bu arada kindle'dan okumak zor oluyor mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben telefondan ve tabletten okuyorum.
      Telefon başta iyiydi ama zamanla parmaklarım da elektriklenme oldu. O yüzden tabletten okuyorum.

      Sil
  5. daha önce okumadıım yazarlardan Murakami. ama büyülü gerçeklik akımı ile yazılmış kitapları genelde büyük keyifle okuyn bir okur olarak okumam gerektiğini düşünüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Günaydın Emine. 😊
      Öyle güzel ki. Kalemi yazarın. Yalnız bazı kitapları yeni başlayacaklar için yorucu ve zor olabiliyor yorumlardan öyle anlamıştım. Bende ilk "Yaban Koyununun İzinde" ile tanıdım. Oysa ki zor bir kitağrı ve bayağı bir sene okumadım. Sonra tavsiye üzerine "Sahilde Kafka" yı okudum ondan sonra da tutamadım kendimi. 😊
      İyi haftalar selamlar.

      Sil
  6. Bi türlü nasip olmadı Murakami okumak :( Bu kitap da bir hayli kalındı tebrik ederim Gülşahcım ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sorma okudum ama bide bana sor 😬
      Ama çoook güzel yazıyor yazar.

      Sil
  7. Bu kitabı çok önerenler oldu.Fırsat bulursam okumaya çalışacağım.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Amasya Gezisinden Kalanlar....

Nerde Kalmıştık?

Günlük, Sergi Gezisi