İki Muhteşem Kitap Hakkında. 😊

Selam. 😊

Yine enfes bir roman okudum. Gerçekten ama gerçekten Jaguar Kitap bu işi biliyor ve az, öz iyi Yayınları çeviriyor.

HIZLANDIKÇA  AZALIYORUM / Kjersti Skomsvold
Norveçli yazarın ilk kitabı. Lakin kapağı kapattıktan sonra siz hâlâ okuduklarınızı yaşıyorsunuz ...

🖋 Bir kadın düşünün yaşlı ve yalnız .. Lakin her şeyin sebebi yaşlı ve yalnız olması değil.
Epsilon var hayatında.
Ve hayatı boyunca hep görünmez gibi yaşamış  Biraz çekinen biri teyze.
🖋️ Kuzey'in anladığım kadarı ile havası kadar insanları da soğuk.
❄ Markete gidiyor, yolda yürüyk ama yokmuş gibi davranılması canımı sıkıyor
Telefon rehberine bakıp kendi ismini arıyor...
Derken ara da felsefi sorularla bizi düşündürüyor.....

Eğer okumadıysanız listenize ekleyin diyeceğim kitaplardan oldu ...
Tanıtım yazısı şöyledir;

Yeryüzünde yaşadığın her mutlu an kederle ödenmek zorundadır." 

Son yıllarda Norveç'in çıkardığı en güçlü yazarlardan Kjersti Skomsvold, şiirsel ve dokunaklı romanıyla Türkçede. 

Mathea'nın yaşam ve ölüm, yaşlılık ve yalnızlık hakkında inceliklerle örülü zarif hikâyesi... Derinlikli bir melankoli, farklı bir mizah, küçük kelimeler, kısa cümleler, ufak paragraflar ve büyük bir yetenek... 

Norveç'te yayımlandığı yıl Tarjei Vesaas İlk Kitap Ödülü'ne layık görülen Hızlandıkça Azalıyorum'u Norveççe aslından Deniz Canefe çevirdi.
(Tanıtım Bülteninden)


📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚📖📖📖📖📖📖

Bir diğer okuduğum enfes kitap ise; İÇİMDEKİ MÜZİK /
Sharon M. Draper

Arkadaşımın oğlunun okuması gereken kitaplarından biri. Ortaokul'da okuyor ve öğretmenin bir yıl boyunca okuması gereken kitaplar içinde buda var.
Bende alıp okumak istedim ve iyi ki de okudum ...

Bana biraz  Mucize kitabını da hatırlattı.
Ve okurken içim burkuldu en çok da Melody'inin anne babasına sarılmayı çok istediği ve "seni seviyorum" diye memesini okurken.. 

Konusuna gelince Melody doğuştan beyin felçli ve sandalyeye bağımlı  Ailesinin ve kendisinin verdiği mücadele, normal yaşam standardı yakalamaya çalışmaları vb.. şeyler...
Ve en önemlisi azim, inanmak ve başarmanın öyküsü  Bir de okurken hissettiğim en önemli duygu "çaresizlik  oldu. Çünkü biz konuşuyor ve yürüyorken nelerle karşılaşıyoruz değil mi? Birde konuşamadığımızda, yürüyemediğimiz de düşünsenize!

Öyle bizde ki Türk Filmlerinde ki gibi kalkıp yürümüyor ama kendisine inanan bir ailesi ve bakıcısı sayesinde neler neler başarıyor . 😊

48 ödüllü bir kitap 📚  Kesinlikle haketmiş bir kitap.

İlgi ile okuduğum ve tavsiye edebileceğim iki kitaptır  😊

İyi akşamlar iyi haftalar arkadaşlar 


Yorumlar

  1. Tavsiyeleriniz için teşekkürler ikisinide okumadım kütüphaneye gittiğimizde alacağım. Malum kitaplar biraz pahalı biz kızımla en yakın kütüphanete abone olduk onbeşte bir değiştirerek okuyoruz tavsiye ediyorum herkese

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam.
      Rica ederim.
      Kütüphaneleri çooook severim hatta bulunduğum yerde iki kütüphaneye üyeyim. 😊 Ve bende kızım büyüdüğünde ona anlatıcam.
      Gerçekten de kitap fiyatları çok arttı. Bide bizim gibi okumayı sevenler için kütüphane çok iyi oluyor.
      Selamlar sevgiler 🤗

      Sil
  2. "Hızlandıkça Azalıyorum", yakın bir zamanda okumayı düşündüğüm bir kitap. "İçimdek Müzik" kitabını ise ilk kez görüyorum. Tavsiyeleriniz için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba.
      Ne demek rica ederim.
      İki kitapta gerçekten ama gerçekten çok güzeldi.
      Umarım sizde beğenirsiniz.
      Selamlar.

      Sil
  3. Hızlandıkça Azalıyorum'u okumuştum ve çok beğenmiştim.
    Bitirdikten sonra bile etkisinden çıkılamayan bir kitap

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazı kitapların böyle bir etkisi okuyor gerçekten de.
      Benim de etkilendiğim ve sorguladığım kitaplardan oldu.
      Selamlar,sevgiler. 😊

      Sil
  4. Skomsvold biraz karamsar ama ben de sevmiştim. Elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende çok sevdim Gül Hn.
      İyi akşamlar. Selamlar. 😊

      Sil
  5. skomsvold'un ikinci kitabı da iyi :) diğerini duymadım ama okunurmuş yanii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Diğerini okumadım ve bilmiyordum.
      Sağol Deep. 😊 İyi akşamlar.

      Sil
  6. Bu iki kitabı da okumak isterim, okunur göründüler. Tanıtım için teşekkürler..

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Nerde Kalmıştık?

Günlük, Sergi Gezisi

Selam :)