İskandinav mitolojisi

Selam. 😊

Daha önce hiç Neil Gaiman kitabı okumadım lakin şöyle bir nete bakınca seveni fazla.
Eşimin beklediği bir kitaptı ve çıktığında hemen aldığımız.

İskandinav Mitolojisi tam bir  hikaye/mitoloji kitabı idi. İçinde neler yoktu ki. 😊
Thor, Thor'un babası Oden kardeşi Loki derken hanımları ...

Tabi okurken birbirine benziyor hikayeler... Lakin hikaye anlatmak da kolay iş değildir bence.


Tanıtım yazısı şöyle der;

“BAŞLANGIÇTAN ÖNCE HİÇBİR ŞEY YOKTU: NE TOPRAK VARDI NE GÖKKUBBE, NE YILDIZLAR VARDI NE DE GÖKYÜZÜ. ŞEKİLSİZ VE ŞEMALSİZ, SİSTEN BİR ÂLEM İLE DURMADAN YANAN ATEŞTEN BİR ÂLEMDİ VAR OLAN.”
 
Neil Gaiman, eserlerinde fantastik diyarlar yaratırken kadim mitolojilerden her zaman ilham alan bir yazar olmuştur. Şimdi ise dikkatini bu diyarların kaynağına yöneltiyor ve destansı kuzey masallarını kendine has üslubuyla anlatıyor.
 
İskandinav Mitolojisi’nde yazar mühim İskandinav tanrılarını tasavvur ederken mitlerin aslına sadık kalıyor: Odin, Yüceler Yücesi, bilge, cüretkâr ve kurnaz. Thor, Odin’in oğlu, muazzam kudretine rağmen tanrıların en bilgesi olduğu söylenemez. Ve Loki, Odin’in kan kardeşi, oyunbaz ve önünde kimsenin duramadığı bir düzenbaz.
 
Gaiman, eski çağa ait bu hikâyeleri tıpkı bir romancı gibi ele alıyor; hikâyeler efsanevi dokuz âlemin yaratılışından başlıyor ve tanrıların, cücelerin, devlerin maceralarıyla devam ediyor. Thor’un çekicinin nasıl çalındığından, içenlere şairane ilhamlar veren bal şarabının kaynağının ne olduğuna kadar pek çok mit Gaiman’ın nüktedan cümleleriyle yeniden hayat buluyor. En nihayetinde her şey tanrıların alacakaranlığında doruğa çıkıyor: Ragnarök’te…



Yorumlar

  1. Vikings dizisinden sonra benim de dikkatimi çekmeye başladı İskandinav mitolojisi.
    Zaten dizide Valhalla, Odin gibi kavramlara aşina olmuştu ama ayrıntılı okumak ilginç olabilir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Günaydın.
      Vikingler dizisini izlemeyi çok istiyordum ama bir türlü başlayamadım. Şimdi yorumunu okuyunca aklıma geldi. 😊
      Eğer seviyorsan güzel kitap.
      Selamlar

      Sil
  2. gaiman iyi tabii. iskandinav miti de iyi. ama gaimanın bu kitabını bilmiyodum :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Amasya Gezisinden Kalanlar....

Nerde Kalmıştık?

Günlük, Sergi Gezisi