Aquaman, Bitirgen, Sineklerin Tanrısı, Dinle Küçük Adam.........

Selam. 😊

"ay ne çabuk bitti yıl, ne zaman Ocak Ayı oldu" diye diye geldik bu güne.
Çok şükür  bin şükür daha iyiyim/z. Size hastayım dedikten sonra tam iyileşmiş gibiydim sonra hop tekrardan nüksetti ağrılar.
Ama toparladım az biraz kuru öksürük ile devam hayata. 🙄

Bu yılın ilk filmi olarak Aquaman izledik.
 Her ne kadar fantastik  sihirli bir dünya olsa da... Seviyorum iyi geliyor ruhuma.



 Bu seriyi çok seviyorum  Özellikle görsel görüntüleri çok iyiydi. Seri tamamlanıyor sona geliyoruz  😊
Şimdi sıra da "Kaptan Marvel  var onu bekliyoruz heyecanla.
Cuma günü de bizim kızın isteği ile" Mary Popins :Sihirli Dadı" filmine gittik
Müzikal tadında güzel bir filmdi. Zati ismini tam hatırlamıyorum ama Mary karakterini canlandıran kadını çok beğeniyorum
Her ne kadar fantastik olsa da böyle filmler ruhuma iyi geliyor. Hele sonunda ki vurgu çok iyiydi.
Elbet demiycem ne dendiğini  Hâlâ sinemalar da film ve izleyecek olanlarınız vardır. 😊

Bitirdiğim kitaplara gelirsek....

Elimdeki kitaplar bitince, kargoyu da elim boş beklemeyeyim dedim. 😊 Eşimin çeyizinden olan kitaplardan okuyayım dedim. :)
Tabi filmlerini kaç kez izlediğimi hatırlamıyorum. Okurken hep o sahneler geldi gözümün önüne  😊
Yalnız "Pal Sokağı Çocukları" nı ben nasıl bunca zaman okumamışım şaştım kendime. En çok etkilendiğim bu kitap oldu.

🎆🎆 POLYANNA biraz sıktı sanırım bu yaşta okumamın ve çokça filmini izlememin de etkisi büyük.


💣DİNLE KÜÇÜK ADAM. .  Yazar: Wilhelm Reich


Geçen sene çokça Instagram'da görmüş ve kaydetmişti. 
Penguen'de Kitapevi'ne gittiğim bir gün görünce hemen aldım. 
Konusuna gelince Sevgili Wilhem Reich Freud'şa da çalışmış felsefeci, ünlü Psikiyatr ve psikolog'tur. Zamanın da yaptığı açıklamalar, öngörüler sebebi ile kitapları yasaklanmış  hapse atılmış bir yazar.
Kitap da içimizde ki adana sesleniyor ve hem kendimizden hem de çevremizden korkmamamızı, sevmenin önemini, saygıyı ama önce kendimize saygıyı anlatmış  Elbet yaşadığı dönem Nazi zamanına denk geldiği için bolcana da kızgınlığı ve örneklendirmeleri var. 
Altını çizdiğim çok cümlesi oldu  Ve okumadıysanız gerçekten de alın okuyun derim...... İçinize işliyor resmen kitap...... 
Arka kapak yazısından bir alıntı ile diğer kitabıma geçeyim  😊 
Binlerce yılın bakış açısından görebiliyorum seni, binlerce yıl geçmişten ve binlerce yıl gelecekten bakıyorum sana. Kendinden korkma duygundan kurtulmanı istiyorum. Daha mutlu ve daha insana yaraşır bir yaşam sürmeni istiyorum. Kasılmış bir beden yerine, canlı, yaşayan bir bedenin olsun istiyorum; çocuklarından neftet etmek yerine onları sevmeni, karına, " evlilik gereği " işkence yapmak yerine onu mutlu etmeni istiyorum. Wiliam Reich


Benim gibi okumayan azdır sanırım bu kitabı. 

SİNEKLERİN TANRISI ; bazı yazarlar yazdığı dönemin çok ilerisinde bir kafaya sahipler sanıyorum. Bu kitabı da okurken öyle hissettim  
Bir adaya düşen belirlş yaş aralığında ki çocukların yaşam mücadelesi  zorda kalınca çocuk bile olsa nasıl içinde ki iyiliğe veya kötülüğe boyun eğdiğini anlatan güzel bir kitaptı.... 
Özellikle gruplaşmaları, lider özelliği baskın çocukların öne çıkması  bencillikleri iyi vurgulanmış. 



BİTİRGEN /FİGEN ŞAKACI

Bu kitabı geçtiğimiz sene Lalenin Bahçesi bloğumdan Lale Abla okumuş ve tavsiye etmişti. Bende kaydetmişti. Elimdeki kitaplar anca bitti ve aldım. 
Üçleme bir kitap. Bitirgen birincisi ve keyifle, hüzünle okudum  Yazarın özellikle Türkçe'yi kullanma biçimine hayran kaldım  
Bir ailenin çöküşünü anlatıyor  Yer yer tebessüm ettim yer yer duygulandım.
Babasının kızına "Bitirgen (küçük tatlı kayısı demek)" demesinden ismini almış kitap. 
Aile içi çatışmalarda  komşu diyologları  annenin kızdığında çocuklarına söylediği özlü sözler. Bizden biriydi kitap. 
Sıra da diğer ikisi kaldı kitabın ... 

İyi haftalar şimdiden  😊 


Yorumlar

  1. Bitirgen kitabını merak ettim. Diğer kitapları okumuştum . Filmler de Marvel den sıkıldım sanırım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam.Bitirgen kitabı çoook güzeldi. Okursanız yorumunuzu okumak isterim. 😊 İyi geceler

      Sil
  2. Aa Pal Sokağı Çocukları'ni nasil atlamissın.Canim Nemeçek ne cok aglamistim onun icin.
    Bi program yapamadik Gülsah ya.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir bilsem nasıl okumamışım .. Kendime çok kızdım ve evet Nemeçek fena etti beni de Lale Ablacım ...
      Evet ya bi görüşemedik. Senden sizden haber bekliyorum bennnnn...

      Sil
  3. Bitirgen'i ben de keyifle okumuştum. İkincisi çok etkilemedi beni ama Hayriye Hanımı kim çaldı benim için apayrıydı diyebilirim ♥

    Öpüyroum seni

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam canım.😘
      Henüz almadım ama merak ediyorum kitabın devamını Okuyayım yazarım sana da.
      İyi çalışmalar 😘

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Amasya Gezisinden Kalanlar....

Nerde Kalmıştık?

Günlük, Sergi Gezisi