Çöplük ve Zehirli Sarmaşık.... 📚 📖

Selam. 😊
15 tatile ne kaldı şunun şurasında değil mi?
Bende eşim kadar seviniyorum bu tatile. 🙈
Çünkü bizim kız tatil zamanlarında sabah uyandığın da( ki erken uyanır kendileri ) hemen baba diye seslenir.
Veeeee bende biraz daha uyumuş olurum  Ne yapayım ama çocuk babasını istiyor 😁😁😁
Bazen eşime derim ki"asıl senin tatilin ama sanki çalışıyor gibi bana tatil oluyor "
Eee napalım çocuk tek benim değil ki. 🙋🏻‍♀️


Bu ara da ilk defa aynı anda bir arkadaşımın vesilesi ile aynı kitabı okuyoruz. Günde 70 sayfa kotası koyduk 
Evet okuma grubuna katıldım ayda bir buluşup kitap seçiyoruz ama böyle Instagram'da ilk. Ve çok sevdim. "GÜLÜN ADI UMBERTO ECO" okuyoruz  Listem de olan bir kitaptı ama daha zamanı vardı almama. Bu vesile ile öne çekip alıp okuyorum..bu enfes kitabın yorumu ayrı bir yazıda  😊

Gelelim daha önce biten kitaplarıma 
Hazır mısınız?


ÇÖPLÜK / Yazar: Carolina Maria De Jesus

1960'lar da bir gazetecinin tesadüf eseri olarak okuması ve Carolina Hn. İle karşılaması tamemen hayatını değiştirir
Kitap çok eskiyfi hatta sayfaları ayrılıyordu, öyle yavaş çevirerek okudum ki. Ama değdi buna.
Kayınvalidemlerin kitabı  Bende okumayı istiyordum . 
Brezilya'nın en fakir kısmında, gecekondu semtinde yaşayan bir zenci kadındır. Evli değildir  üç çocuğu ile yaşam mücadelesi verir. Tabi ara da ırkçılık vardır, sefalet  açlık  günlük karın doyurma ... Okurken içim çok cız etti  Biz çocuğumuzu gözümüzün önünden ayırmazken ..
Bir annenin çocuklarının karnını doyurabilmek için, birbirlerine emanet ettiği çocukları ....

Corilana yazmayı seven, hatta okumak isteyen biridir. Çöpten bulduğu kağıtların arkasına yazar günlüğünü  Her gün düzenli bir şekilde yaşadıklarının hissettirdiklerini yazar.

Bir mücadelenin romanıdır Çöplük  .. Baskısı yok ama Pdf olarak var mı bilmiyorum.



Bu arada Kayınvalidemlerden 10 taneye yakın eski basım kitap getirdim..bir tane yeni aldığım kitaplardan bir tane de eski kitaplardan okuyorum  😊
Yıllar yıllar evvel "ON KÜÇÜK ZENCİ" ile tanımıştım Sevgili Agatha Christie ile. 😊

Daha sonra hiç okumadım  Oysa ki ne merak etmiştim okurken 

Benim okuduğum bu Zehirli Sarmaşık kitabının yeni baskılarında ismi "KOLTUKTA Kİ ÖLÜ" diye çevrilmiş 

Zengin yaşlı teyzemiz hastadır ama aniden ölür. Peşinden de evlatlığı olarak bilinen Mary öldürülür veya ölür. Olaylar bundan sonra gelişir 
Yine bir solukta okudum  😊

Yeni yazı da görüşürüz  😊


Yorumlar

  1. Benim cocuklar anne diye seslenir. Senin icin biraz dinlenme olur :))
    Kitap okuma grubunuz ne güzelmiş. Bayildim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Darısı sana diyeyim o zaman :)))
      Güzel oluyor böyle okuma gruplar, birbirimizi motive etmiş oluyoruz İnci.:)
      Selamlar iyi geceler.

      Sil
  2. baba diye seslenen çocuk ha😍 güzelmiş:))

    YanıtlaSil
  3. Agatha Christie ben çok severim, ne zaman denk gelsem alır okurum :): Çöplük'ü duymadım ama merak ettim. Teşekkürler öneriler için :).

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam.
      Nedense pek ilgimi çekmiyor Agatha C. Aslında okuyunca da sürüklüyor ama hiç kendim alıp okumadım..
      Çöplük ah Çöplük öyle güzeldi ki..
      İyi geceler selamlar Öneri Makinesi.

      Sil
  4. aynen ben de uzun uzun uyuyacağım sabahları
    hayal ediyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ohhh misssss :))))
      İyi tatiller selamlar Pelin Pembesi.

      Sil
  5. harika bir tatil olsun inşallah..10 küçük zenciye bayılmıştım...sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam. Bende çok sevmiştim On Küçük Zenci'yi belki de yazarın okuduğum ilk kitabı olduğu için.
      Selamlar sevgiler.
      İyi geceler. :)

      Sil
  6. Merhaba ziyarete geldim, beklerim.:)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Amasya Gezisinden Kalanlar....

Nerde Kalmıştık?

Günlük, Sergi Gezisi