Minimalizm Belgeseli






Geçen gün Netflix'de "Minimalizm " kitabının belgeseli vardı.
Geçtiğimiz sene D&R'da görmüştüm kitabı hatta Instagram'da da sormuştum ve okuyanlar çok beğenmişti. Siteleri de varmış yazan kişilerin

Belgesel 'de hem kitabın yazılış amacını hemde yazarların gezerwk verdiği seminerlere değinmişler.
Bir de bu fikrin nasıl ortaya çıktığını anlatmışlar

Genel olarak hem iki yazar arkadaşın hemde mikrofon uzattıkları kişilerin ortak dedikleri şey ise; maddi olarak iyi kazansaşar bile hep bi kaosda giii hissetmeleri, bi mutsuzluk hali...
Sonrası malum... Fazla eşyadan ve ihtiyacın dışında almaktan vazgeçip daha çok sosyalleşip, doğaya çıkmak ve yürümek gibi olması gereken ama unuttuğumuz davranışlar.
Ne fena değil mi? Aslında doğamız da yürümek, çalışmak var ama teknoloji ve zamanımızın getirisi olarak daha az hareket edip daha az konuşuyoruz
Devamlı telefon elimiz de sosyal medyadayız
Eskiden bir sorunumuz olduğunda yüz yüze konuşurduk şimdi WhatsApp'dan yazışıyoruz.
Hatırlıyorum da lisedeyim... O zaman ki aşk sorunları olurdu genelde.🤭

Arkadaşım telefon etti ağlıyordu hemen yemekten sonra sokağın köşesinde buluşup dertleşirdik yada evde buluşurduk.
Şimdi İnstagram gibi sosyal medyada paylaşınca fotoğraf bide ordan yazılınca sanki görüşüp konuşmaya ihtiyaç kalmamış gibi oluyor ..

Vallahi ben diyeyim size.... Ben severim görüşüp, kahve eşliğinde sohbet etmeyi... Hatta devamlı yazışmak çok rahatsız eder beni illaki arkadaşımla buluşucam. 😊


Arka Kapak Yazısı (Tanıtım Bülteninden)



“Minimalist olmak için yüzden daha az şeyle yaşamalısınız ve arabanız, eviniz ya da televizyonunuz olamaz, bir kariyeriniz de. Tüm dünyadaki egzotik yerlerde yaşayabilmelisiniz ve bir blog yazmak zorundasınız. Çocuklarınız olamaz ve ayrıcalıklı bir geçmişi olan elit, genç bir adam olmalısınız.” Tamam, şaka yapıyoruz…

Bu kitabın arka kapak yazısını yazabilmek için çok düşündük. Vurgulamak istediğimiz o kadar çok şey vardı ki hepsini yazamayacağımıza karar verdik. En iyisi mi siz kitabı okuyun.

The Minimalists’in minimalizm yolculuğu ve yaşamları hakkında daha fazlası için Netflix’te yayınlanan belgeselini izleyebilirsiniz.

Önemli Not: Eşyalarınızı düzenlemenin en iyi yolu çoğundan kurtulmaktır. Eğer bu kitabı yasalara aykırı bir şekilde indirdiyseniz ya da basılmış hâlini bir kütüphane ya da benzeri bir yerden çaldıysanız ayıp size! Ama en azından yürüttüğünüz kopyayı bir arkadaşınız, düşmanınız ya da içinde yazanlardan faydalanabilecek herhangi biriyle paylaşın bari.

Yorumlar

  1. Çok bilgi verici yazı olmuş elinize sağlık

    YanıtlaSil
  2. Netfilix aldı asini gidiyo

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sormayın. Tv sevmeyen ben Netflix'de takılıyorum 🙈

      Sil
  3. Keşke her maddesini uygulayabilsek.

    YanıtlaSil
  4. Ben de seyrettim ve bunu başaranları tebrik ediyorum. eşyalara
    bu kadar bağlıyken yapabilirmiyim bilmiyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklısınız zor ama inanın uygulamış biri olarak diyorum ki rahatlıyorsunuz. 😊

      Sil
  5. ah bi yapabilsem gerçi bu yıl üstüme başıma hiçbirşey almadım biraz biraz yapabiliyorum galiba kızıma da az alalım marka alalım öz alalımı öğretmeye çalışıyorum...umarım başarabilirim..öbür türlü ne dolaplara ne çekmecelere sığılıyor....birçok şey de giyilmeden kalıyor...ha bir de hergece ne yapı edip yürümeye gayret ediyorum havalar ısınsa günler uzasa çok iyi olucak benim için ve benim gibi yürümek isteyenler için...bu belgeseli izlesem çok iyi olucak bu durumda...sevgilerimle....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam.
      Gerçekten de zor bir süreç bu yol ama inanın bir başlayınca devamı geliyor.
      Yürüyüşe başlamayı bende çok istiyorum. Havalar ısınsın Hareket berekettir demişler. Ki benim gibi keyifçi biri için bulunmaz nimet yürüyüş. 😊
      Bende kızıma şimdiden bazı şeyleri öğretmeye çalışıyorum
      Belgeseli izleyin derim çok güzel yol haritası oluyor

      Sil
  6. Belgeseli ben de çok beğendim, sadeleşme konusu epeydir ilgimi çekiyor, kitaplar hariç :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım zamanın getirisi
      Bir dönem tüketime yönelilti her şey.. Şimdi ise olması gerektiği kadarına. Ne kadar ilerlerse teknoloji yalnızlığımızı da çoğalıyor diye düşünüyorum. Kitapsız bir dünya olmasın Serpil. 😊 İyi geceler

      Sil
  7. minimalizm benim de uygulamak isteyip de nasıl olacak dediğim bir şey aslında :DD merak ettim Gülşah'cım paylaşımın için teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam Eren'cim 😊 Çok güzel bir şey aslında Minimalizm. Özellikle bu çocukların bahsettiği az ama senin için önemli olan eşyalarla yola devam etmek..
      Rica ederim öperim çok

      Sil
  8. Merhaba, Değerli Blog Arkadaşım; İnsana Davet sitesinde "Blog Keşif Etkinliği ve Önemli Duyuru" başlıklı yazımızda size de yer verdik. Hemde önemli bir duyuru içeriyor... Bakmak isterseniz beklerim...Selam ve Dua ile...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Furkan Bey. Hayırla gidin gelin askere Vatani görev en kutsal görevlerden
      Listeye beni de eklediğiniz için teşekkür ederim.
      Selametle.
      İyi geceler.

      Sil
    2. Hayırlı geceler, güzel dilekleriniz için teşekkür ederim...Selam ve Dua ile...

      Sil
  9. Ben de bir kaç ay evvel izlemiştim. Daha önce de bu düşünceyi benimseyen insanları araştırmıştım. Minimalizm %100 olmasa da uygulamaya çalıştığım bir yaşam tarzı. Alışverişlerimde, giyim ve ev dekorasyonu gibi alanlarda ihtiyacım dışında ürün edinmiyorum. Biraz veganlığın getirisi de oldu tabi bu durum. Çevrecilik, hayvan hakları ve evreni koruma bilinci gelişince kendiliğinden oluşan güzel şeylerden sadece biri minimalizm... çünkü sadece yaşam alanı açmak ve güzel iletişim kurmak için yaygınlaştırılmaya çalışılan bir olgu değil, gereksiz harcamaların, kapitalizm kölesi olmanın dünyamıza verdiği zarara engel olmak için de minimalist olmak önemli. Olabildiğince:) sevgiler Gülşahcım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle Ayla'cım. Devamlı tüketim üretmeden. . Hem doğaya, hem bizim dışımızda ki canlılara ve kesemize zarar. Öncelik yaşamımız kadar ihtiyacımızı karşılamak. Bende belki son altı yedi senedir araştırdım Veee gerçekten de keyfin anlardan ibaret olduğunu anladım Evet yemek yemek, gezmek, alışveriş güzel ve ihtiyaç ama fazlası gereksiz.... Hem bedeni hem ruhu beslemek gerek.
      Fazla eşya oldum olası rahatsız eder beni
      Öperim çok selamlar 💕

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Amasya Gezisinden Kalanlar....

Nerde Kalmıştık?

Günlük, Sergi Gezisi