Ev hali.... Biten Kitap....


Selam.
Geçtiğimiz hafta bitirdiğim, hastalıklar sebebi ile paylaşamadığım kitabımı da ekleyeyim. 😊
Çok şükür daha iyiyiz hem eşim hem ben...
Merter kasık fıtığı ameliyatı oldu.  Üstüne salgın varmış bende o salgından nasibimi  aldım. Kusma ve ishal oldum.
O kadar zor ki....böyle bir süreçte..... Doktor ilaçlar verdi ama etkisine gösterene kadar biz bir gece kalıp eve çıktık.
İnsanın evi gibisi yok. Şükür evdeyiz 🙏🏻🌼🎈

Biten kitabımımda paylaşayım sizinle 😁😊
Aslında bumkştabı belki dört beş sene evvel listeme almıştım. Lakin okunacak o kadar çok kitabım vardı ki evde almaya sıra gelmiyordu.
Neyse ki onları da azalttım daha düzenli kitap alışverişi yapıyorum. 😊
Sonra geçtiğimiz haftalar da arkadaşın kitaplığın da arkalarda bir yerler de görünce hemen okumak için aldım. Ve böylece alınacak kitaplar listemden bir çentik ile bir kitap daha okundu.

☘ #araplarıngözüylehaçlıseferleri kitabını çok merak ediyordum. Özellikle #aminmaaoluf dan okumak daha bir keyifli idi.
◀ iki yüzyıl süren( 1096-1291) süren Haçlı Değerlerini hem sebeplerini hem de Orta doğu'daki Frenk işgalini anlatıyor.
Kitabı okurken yeni bir kelimede öğrendim; Vakanüvis: Olayları yazan, kayda geçiren..demekmiş.
Vakanüvisler vesilesi ile bize anlatıyor yazar .
☘tabi o dönem yaşanan ve yüzyıllar süren savaşın etkisini hâlâ günümüzde de görmek mümkün. Yaşadıkları, her iki tarafın da hem kaybı hem kazanma gururu sonrası..... Arapların neden "modernizm" i hâlâ kabul etmediklerini anlıyorsunuz....
Tabi okurken kendimi de çok eleştirdim çünkü tarih bilgim hele hele böyle tarihi olaylar,  siyasi bilgilerim o kadar az ki........
Bazı bölümleri okurken anlamadığım,  döbeüp dönüp baktığım isimler de ki değişikleri çözmeye çalışmalarım... Derken kızdım işte kendime....
Sadece bazı yerler de tekrar çok fazla idi oda ara ara kitabı durağanlaştırsa da anlattığı mesele sebebi ile bile kitap çok iyiydi.....

Yorumlar

  1. Öncelikle çok geçmiş olsun canım. Kitap bana nedense hitap etmedi:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sağ ol Beyda'cım 🙏🏻 kitap biraz bilgi istiyor geçekten de.
      İyi geceler

      Sil
  2. Tarih meselesi benim canımı çok sıkıyor. Aynen senin gibi kendimi çok yetersiz hissediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında ne kötü dimi.... O kadar şey biliyoruz ki...okulda da hep tarihleri ezberletiyorlar olaylar yerine
      İyi geceler

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Amasya Gezisinden Kalanlar....

Nerde Kalmıştık?

Günlük, Sergi Gezisi