Toni Morrison, Tanrı Çocuğu Korusun


Okumayı çok istediğim yazarlardan biriydi "Toni Morrison"
Ve ilk olarak bu kitabı ile başladım okumaya.... 
"TANRI ÇOCUĞU KORUSUN"......
Kitap ismini çok sevdim. Okurken tabi içim kötü oldu. Anlatılanlar artık kanıksananlar...yeter be yeter diye bağırasım geldi.
Tabi kitaplarında ki ana temalarından biri anladığım kadarı ile ırkçılık, kadın, çocuk ve taciz...tabi diğer kitaplarını henüz okumadım.
Anlatım dili olarak sade lakin satır araları dolu bir kitaptı. Bu kitabında zenci kadın olmanın,  çocuk olmanın beyaz tarafından nasıl da hor görüldüğünü anlatmakta.  
Mesela şöyle bir anlaım vardı; otobüse bindiysek eğer bizden sonra bir beyaz bindiyse biz ayakta gitmek zorundayız....
İnanın okurken insanlığımdan utandım. Nasıl bir egodur bu sırf cilt rengi beyaz diye......😤
Tabi kitapta ailevi meseleler,  anne çocuk arasında bağ...anennin çocuğunu hayata hazırlarken takındğı tavır...

Demem o ki şiddetle yazarı tavsiye ederim. 


Biyografi.info'da kendisi hakkında şöyle yazmaktadır....

 Toni Morrison, çocukluğunda ve gençliğinde sıklıkla Jane Austen ve Lev Tolstoy kitapları okudu.
1957 yılında Washington'da Harold Morrison evlenip 1964 yılında boşandıktan sonra doğduğu yer olan Ohio’da Lorain ilçesine taşındı. Kısa süre sonra Toni Morrison, 1964 yılında New York'ta Random yayınevinde editörlük yapmaya başladı. 1985 yılına kadar aynı işi sürdürdü. Burada daha çok siyahların edebiyatından sorumlu oldu. Edebiyatla yakından ilgilendiği bu yıllarda bir yandan da İnsan Hakları Hareketi'nde aktif bir rol üstlendi.
Toni Morrison, başlıca uğraş alanı olarak sanat ve edebiyatta beyazların dikte ettiği değerlere bağlı olmayarak siyah edebiyatını ve estetiğini oluşturmayı seçti. Öğretmenlik yıllarında yazdığı kısa öyküleri bir kez daha gözden geçirerek üzerinde düzeltmeler yaρan Toni Morrison, böylece ilk romanı En Mavi Gözler'i oluşturdu. Bu roman annesinin sevgisini kazanabilmek için herşeyden önce mavi gözlere ve sarı saçlara sahip olmayı dileyen Pecola Breedlove adlı siyah kızın kaderini anlatmaktadır.

Yorumlar

  1. Zor bir kitaptı benim için. ''Sudan siyahı'' diye bir tanımlama kalmış aklımda. Çok çok acı olanlar, bir daha okuyabileceğimi sanmıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklısınız gerçekten de ten renkleri farklı diye çekmedikleri kalmıyor hâlâ bile......
      İyi geceler.

      Sil
  2. Dışı farklı içi farklı olabiliyor haklısınız
    Tanıtım ve değerlendirme için editöre teşekkür ederiz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler. İçi ve dışı aynı olan bir kitaptı.
      İyi geceler.

      Sil
  3. Ben de yazara "En Mavi Göz" adlı kitabıyla başlamak istediğim için bu kitabı satın almıştım. Ancak henüz okuma fırsatı bulamadım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazarın genel anlamda kitapları için yorumlar hep olumlu. Bende sıraya koydum. İyi okumalar şimdiden.
      İyi geceler.

      Sil
  4. Güzel tanıtım için çok teşekkürler, listeme dahil ettim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizde keyifle okuyun Beyaz Yakalı.
      Selamlar 🤗

      Sil
  5. Bu kitabı bana bir arkadaşım hediye etmişti. Yazar ve kitap hakkında hiçbir bilgim yok ama yorumunuzdan sonra, hazır yeni anne olmuşken, okumam lazım diye düşündüm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle sağlıkla büyüsün bebeğiniz Sevgili Şule. :)
      Hem evet hem hayır diyeceğim sanırım. Eğer duygusal zamanınızdaysanız içiniz daha çok üzülür okuduklarınıza. Naçizane fikrim biraz daha zaman verin derim.

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Amasya Gezisinden Kalanlar....

Nerde Kalmıştık?

Günlük, Sergi Gezisi