Uyuyan Güzel Balesi Ve Biten Kitaplar...

Selam.... :)

Ve kasım ayını bitirip yeni yıla saatler kala kafamda yeni sene için listeler oluşmaya başladı bile. Artık ne kadarını gerçekleştiririm bilemiyorum ama düşüncesi bile heyecanlandırıyor beni.

Yavaştan yılbaşı ağacını da çıkartırız. Geceleri karanlıkta sırf ağacın ışıklarının yanması da keyifli  oluyor. Sanırım ben hayata dair bir çok şeyden keyif alıyorum :)))

Bugün Yaşam İzi Bloğundan da bildiğiniz Gamzem ile "UYUYAN GÜZEL" balesine gittik.
İkimiz de ilk kez bir bale gösterisi izledik. Ve kendi adıma diyebilirim ki tek kelime ile bayıldım. O dans etmeleri, müzik ve oyunu sahnelemeleri olağanüstü idi.
İzlerken bir kez daha düşündüm ki; müzik ve dans gerçekten de boşuna evrensel olmamış....
sözler, kelimeler, konuşmalar olmadan sadece dans ve müzik ile o kadar çok duyguyu ifade ediyorlar ki..... acı, keder, sevinç, hüzün......


Çok seviyorum, ruhum resmen huzur buluyor böyle gösterilere gidince. İstiyorum ki devamlı, sinema, tiyatro, gösterilere gideyim. Sadece evimde kitabımı okuyayım....
Tabi hayaller ve gerçekler de var 😊
En önemlisi yoğrulmasına yardımcı olacağım bir kızım var. :)

Allah'tan evimi çekip çevirme işinde iyiyim tabi bunda beyimin de desteği var.
Tek sıkıntım kendi adıma şu" mutfak" ve "değişik yemekler yapmak" olayı var. Ruhumun bir tarafı mutfağa girip harikalar yaratmak istiyor, bir yanım da kitap-kahve istiyor.
Genelde ikinci isteğim ağır basıyor. Karnımızı doyuracak kadar yemek yapıp, hemen koltuğuma geçiyorum. :) Tabi mutfak-yemek ikilisi gerçektende emek, yetenek istiyor.  Bende öye bir şeyleri karıştırıp değişik lezzetler yapmak gibi bir hüner yok. Bildiğim neyse onu pişiririm. Arada da nete bakar ordan değişik bir şeyler yaparım.
En güzeli değişik tatları dışarıda yemek. 😀

Neyse efenim bu konu uzar gider.....
  okuduğum kitapları da paylaşmak isterim. :)










Bir Kutu Kitap.com'un gönderdiği öykü kitabını okudum.

Yunan Dansçı Kız- Arthur Schnitzler

Bir kaç öyküsü dışında beni pek sarmadı tabi bunda benim öykü okuyamama durumumda var.
Belki öykü okumayı sevenler çok sevecektir.

Arka kapak yazısı şöyle;

Bu ölüm! Ürperdi! Şimdi sadece tek şey hissediyordu; bir ölüyü. “Ben ve bir ölü, o ölü de benim kucağımda.” Titreyen elleriyle adamın başını kucağından çekti ve yere bıraktı. Ve şimdi de korkunç bir terk edilmişlik duygusu kapladı kadını. Neden arabacıyı göndermişti ki? Bu ne saçmalık! Burada ölü bir adamla yalnız başına ne yapacaktı şimdi.

Kucağınızda yatan ölü bir adamla yakalansaydınız ne yapardınız? Ya yasak aşkınızı itiraf etmek zorunda kaldığınızda? Yıllardır birlikte yaşadığınız kardeşinizin size inanmasını sağlamak için neyi göze alırdınız?
Bir sihirbazın öleceğiniz zamanı söylediği kehanetinden kaçabilir misiniz? Arthur Schnitzler’in öykü seçkisi Yunan Dansçı Kız’da bu soruların cevaplarını bulacak, kendinizi kahramanların yerine koyarak neler yapabileceğinizi düşüneceksiniz. 
 

Bir diğer kitabım;

Canavar


Yorumlar

  1. Her şey gönlünüze olsun
    sağlık ve mutluluklar dilerim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Günaydın. Teşekkürler :)
      Size de sağlıklı, keyifli günler. Selamlar .

      Sil
  2. Bende hiç bale izlemedim. Sıkılırım gibime geliyor. Kitaplardan sadece Canavar’ı duymuştum. Ama daha okuma fırsatım olmadı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Klasik müzik seviyorsanız çok sıkılmazsınız aslında. Hareketli bir gösteri oluyor aslında.
      İyi okumalar.

      Sil
  3. Ben baleyi ve klasik müzik konserlerini severim en çok. Operayı çok nadir sevebiliyorum. Süreyya Operası'nda epeyce seyrettim ama artık bilet almak çok zor, hemen bitiyor. Kitapların hiç biri tanıdık değil, keyifli okumalar, sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ruhumu dinlendirmek istediğimde en sevdiğim müzik türü;klasik müziktir. Bilet alabilmek içşn sabahtan gittim operaya, sıraya girdim. Kalabalık oluyor Gül Hn.haklısınız.
      Sevgiler.

      Sil
    2. Kadıköy'e yakın olsam kalabalığa aldırmadan gideceğim de ben Avrupa yakasındayım o yüzden internetten almaya çalışıyorum tam satış başladığında hazır ve nazır bekliyorum ama birkaç dakika geç açıyorlar siteyi ve o zamanda tüm biletler bitmiş oluyor, zaten salon küçük. Son birkaç denememde böyle olunca bende bıraktım artık. Hala AKM'li dönemleri özleyen biri olarak ülkenin bu halinde bir çözüm bulunur mu hiç umutlu değilim:( İyi geceler, sevgiler.

      Sil
    3. Geç açmalarının sebebi; önce gişeden sanırım satış yapıyorlar ve sonra da siteyi açıyorlar. Çok haklısınız. Akm'yi bitirdiler umarım Süreyya Operası küçük sahnede olsa devam eder.
      Sevgiler benden de. İyi geceler.

      Sil
  4. Gülşahım çok güzle bir gündü. İyi ki gitmişiz, iyi ki o gün beraber vakit geçirmişiz. Ocak'ta başka bir keyifli günü iple çekiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Camın içi seninle sohbet öyle keyifli ki.... Ve evet bundan böyle ayda bir buluşuyoruz. 🍀😘

      Sil
  5. Ben de hiç bale gösterisine gitmedim ama gitmeyi çok istiyorum. Umarım bir gün kısmet olur.

    Yemek yapmayı hiç sevmiyorum ama evde küçük bir kız yetişiyor. Onun sağlıklı beslenme alışkanlığı olması için düzgün yemekler yapmam lazım. Yemek yapma işi çok nankör geliyor bana. Saatlerce uğraşıyorsun, öncesinde hazırlama sonrasında bulaşıkla, on dakikada yiyip kalkıyorlar. Bazen keşke hapla karın doyma teknolojisine ulaşsak diyorum. Zamandan çok tasarruf ederdik :-)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Amasya Gezisinden Kalanlar....

Nerde Kalmıştık?

Günlük, Sergi Gezisi