Günlük Haller....Kitaplığım


Sağ yüzük parmağımda dolama çıktı. Bir haftadır mahvetti beni. Ve kızım devamlı "anne bana diyorsun ama bak sen tırnak etini kopartmışsın noldu? Bir daha yapma!"
Tabi söylerken birde tipini görseniz...😬
Hem haklı hem bıdırık....
Neyseki dün artık baktım hem ateş gibi yanıyor hemde patlamak üzere... Ama patlayamıyor. Kara merhem yoktu evde,  netten baktık tiremesin midir nedir iyi geliyormuş, bir kaç gündür onu sürüyordum  
Bide aksi gibi ber defasında o parmağımı çarpıyorum iş yaparken. Ha kesin patladı diyorum bir bakıyorum tık yok. Yahu nerden nereye geldim 😁
İşte dün akşam eşimin ısrarı ile ılık suda beklettim, sonrası iğneği ısıtıp patlattık, irini akıttık. Aman dünyalar varmış beya dedim 😬😁
Bugün daha iyi parmağım,  en azından zonklama yok....
Kız akşam uykusuna geç gittiğinden bizim filmler yalan oldu.       Anca bir iki bölüm  
"Grace&Frankie" izliyoruz. Bayılıyorum onlara bayılıyorum 😍 Ve o aralarındaki koşulsuz dostluk, birbirlerini olduğu gibi kabul etme ve samimi esprileri beni benden alıyor. Heekesin böyle dostu olmalı...... 
Birde arkadaş söyledi "Girlmore Girls" dizisine başladım. Anne kızın hikayesi. Ben nasıl kaçırmışım dedim bu diziyi. 2 bölüm izledim ve devamıda gelir artık.
Tabi dizileri izlerken fena bir şekilde çekirdek çitletmeye dadandık 😁 Markete gittiğinde Merter'e yedeğini sipariş ediyorum. Bugün film izlerken yine paket açtım ve ne göreyim son paketide bitirdik.... Almayalım düşüncesindeyim....ara verelim dimi ama, çit çit nereye kadar....
Ev hallerimiz böyle işte....yine bitirdiğim iki kitabıda paylaşayım istiyorum
Biri; "ÇOCUK GELİYOR\ HAN KANG"


Uzun süredir okumayı ertelediğim bir kitaptı #çocukgeliyor ...... Lakin bu ay okuduğum kitapların bir çoğu yüreğe dokunan, bitince ne diyeceğimi bilemediğim kitaplardandı....... #hankang ı daha önce "Vejetaryen" kitabını okumuş, yine kişi psikolojisi ile kalbimden vurmuştu.
☘ Bu sefer yazarın işlediği konu başka..... Sanıyorum insanların olduğu her zamanda bunlar olacak...Konusuna gelince; 18 Mayıs 1980 Gwangju/Kore... 1979 yılında 9 gün süren protesto ve gençlerin ortadan kaybolduğu,  binlerce ölümün olduğu günler....
Kitapta yazar daha çok gençlerin gözünden ve o döneme tanıklık eden, konuşabildiği bir kaç kişinin gözünden yaşananları anlatıyor.....
Uzun süre aklımdan çıkmayacak detaylar. Okurken yüreğimin daraldığını resmen hissettim.....
☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘
Bak Coınğ Hi'ye 1979 yılında gerçekleştirilen suikastın ardından yeni iktidar yönetime geçmek üzere harekete geçti. Kore halkı demokrasinin daha fazla zarar görmesini istemiyordu, ülkenin dört bir yanında gençlerin başını çektiği protestolar başladı. Ordu iktidara el koydu. Amaçlarının öğrenci ve işçi eylemlerini bastırmak olduğunu söylediler. Silahsız eylemcilere ateş açıldı, işkence edildi, sayısız insan tutuklandı.Dokuz gün süren olaylar ardında binlerce yaralı ve hâlâ sayısı tam belirlenememiş yüzlerce ölü bıraktı. Olaylar Gwangju Ayaklanması ismiyle demokrasi tarihine geçti.

Han Kang, ölülerle, geride bıraktıkları yaşayan ölüler arasındaki ince çizgiden yazıyor. Alacakaranlık kuşağına korkusuzca dalıyor,adalet ve demokrasi tarihinin kanlı bir sayfasını,günümüzdeki yansımalarının ışığında evrensel bir hikayeye dönüştürüyor

Diğeri ise; Marcel Proust/ Sodom Ve Gomorra


Serinin 4.kitabını da bitirdim. İsmini kitaba konuolan olaylardan dolayı vermiş Sevgili Proust. Çünkü bu kitapta artık cinsel hayatlar ve tercihleri daha ön planda. Tabi öyle rahatsız edici kelimlerle anlatmıyor. Daha çok toplum içinde cinsel tercihlerini saklamaları gerekirken aslında nasılda kendilerini ele  verdiklerine de değiniyor yazar. Tabi her kitabında olduğı gibi aslında daha çok duygulara, saklanan duygulara, anıların bizi nerelere götürdüğüne şahit ediyor....
Böyle işte.....
Bana müsaade yeni kitabımı okumaya gideyim.
Sağlıklı günlerimiz olsun 🙏🏻🎈🍀

Yorumlar

  1. Çok geçmiş olsun😊 . Dolamayı ilk kez duyuyorum. Keyfili okumalar sizee:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, aman sizden uzak olsun diyeyim. Acısı fena....
      İyi geceler 🎈

      Sil
    2. Aminn😊 mutlu günler🌸

      Sil
  2. Çok geçmiş olsun, aman dikkat edin bugünlerde insan her hangi bir nedenle hastahaneye, doktora gitmek zorunda kalırım diye endişe ediyor malum virüs:( neyse ki biraz rahatlamışsınız. Çekirdeği bende çok severim ama başlayınca bırakamıyorsunuz o yüzden pek bulaşmıyorum.

    Vejetaryen'i okumaya niyetlenmiştim ama sonra konusu beni biraz rahatsız etti okumadım. Bu kitabında zorlu bir konusu var gibi gözüküyor. Kayıp Zamanın İzinde bende kriz haline geldi okumalıyım diyorum ama elim de gitmiyor bakalım ne olacak? İlk kitabı okuyacağım ama devam edip etmemeye onu okuduktan sonra karar vereceğim:)) İyi geceler, sağlıklı günler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sağ olun. Zaten ödüm koptu patlatırken. Eşime d2sim aman hastanelik olmayalım.... Gitmezdim her halde Gül Hanım 😬
      Çocuk Geliyor gerçektende fena can acıtıyor. Bu dönemde ertelemek fena olmaz. Vejetaryen o kadar değildi bana göre.
      Proust'un Kayıp Zamanın İzinde serisi zor ama inanın bir başlayın seveceksiniz. Evet çok yavaş ilerliyor sayfalar belki normal okuma hızınızdan daha uzun sürecek okumanız ama günlük belirli bir sayfa sayısından sonra ara verirseniz daha iyi oluyor.
      İyi geceler🦋

      Sil
    2. Evet korkutucu. Kayıp Zamanın İzinde'de kitapların zorluğundan korkmuyorum aslında (severim sevmem o ayrı) ben Proust'u kişi olarak pek sevmedim Üst Kat Komşusu'na Mektuplar'ı okuduğumda. Hani derler ya ''kahramanınızla tanışmayın'' ben tanıştım ve sevmedim gibi oldu ve böyle olunca kitaplara karşı da biraz soğuk davranıyorum. Neyse bir ara deneyip göreceğim bakalım:)) Keyifli okumalar.

      Sil
    3. Bende ilk o kitabını okumuştum Proust'un. Karışık gelmişti. Proust'un Paltosu ile başlayabilirsiniz. Biraz bilgi veriyor ve kitaba güzel bir başlangıç olabilir.
      İyi geceler.💐

      Sil
  3. Dün Metehan'ın da parmağında dolama çıkmış,.Daha önce iki kere çıkmıştı, birinde patlamıştı diğerinde doktora yardırmak zorunda kalmıştık. Geçmiş olsun ikinize de.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol canımmmm, size de geçmiş olsun. Acısı fena ama patlatmak en mantıklısı 😬
      İyi geceler

      Sil
  4. Geçmiş olsun Gülşah, dolamanın sızısı fenadır :( Neyse ki işin büyük kısmı geçmiş. Teramicine normalde göz merhemidir ama bu tarz yaralara ve yanıklara iyi geldiğini duymuştum ben de. Hiç denememiştim ama...

    Çekirdek ben de çok özlemişim. Dünkü alışverişimde torba torba aldım bakalım hahahaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol şekerimmm😍
      Evet bende ilk kez duydum. Bizde aslında Teramisin'i eşimin gözü için almıştık. Nette okuyunca, bi deneyelim dedik. İyi de topladı irini.
      Çekirdek candır gerisi heyecan 😁 afiyet olsun

      Sil
  5. geçmiş olsun, soğanı haşla parmağınmı sıcakken içine sok soğanın geçiyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler. Evet o yöntemi de biliyorum yalnız biz artık o aşamayı geçmiştikmo yüzden patlattım, ama o eski yöntemler süper.
      İyi geceler selamlar 🍀

      Sil
  6. Keşke ben de Gilmore Girls'e yeni başlamış olsam. Bence karantinaya en uygun dizi çünkü insan hiç sıkılmıyor, karakterler bizden biri oluyor. Bir sürü edebiyat göndermesi filan tadından yenmeyen bir dizi. İyi seyirler diliyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Yeraz. Gerçektende bu günlerde içime iyi geliyor. Birde benimde kızım okunca birde kitap okuyan bir kız olunca...can evimden vurdu 😊
      İyi geceler, selamlar.

      Sil
  7. Geçmiş olsun. Evde işlerin çoğaldığı bugünlerde parmak acısı fena olmuş.
    Gilmore Girls'ü seneler seneler önce televizyondan CNBC-e'de izliyordum . O zamanlar internetten dizi izlemek yoktu:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Sezer 😊
      Hemde ne fena işin garibi o kadar o parmağı çarptım ettim patlamadı, banamısın demedi.....
      O dönemler diziyi hatırlıyorum ama izlememiştim, nedeninide hatırlamıyorum. İyi izlememişim şimdi iyi geliyor. İyi geceler 💐

      Sil
  8. Çok geçmiş olsun. Dolama çok kötü gerçekten, okurken acısını hissettim sanki :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Fena fena, aman evlerden uzak diyeyim.
      İyi geceler selamlar, 🍀

      Sil
  9. Dolmanın ne olduğunu bilmiyordum. Google'dan baktım. Çok geçmiş olsun. İnşallah bir daha tekrarlanmaz.

    Girlmore Girls'ü ben de izlemek istiyorum ama dizilere sıra gelmiyor. Fırsat buldukça film izliyorum. Bir filmi bitirmem 2-3 gün sürüyor :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aman evlerden, sizden uzak olsun Şule. 😬
      Sağolasın.
      Muhakkak izle derim. Şu günlerde ilaç gibi geliyor.
      Bizde eşimle çok izlerdik film ama kızın uyku saati ister istemez değişti ve gece bize kalan zaman azalınca free takılıyoruz ve bende genelde kitap okumaktan yana kullanıyorum 😊
      🎈 iyi geceler selamlar.

      Sil
  10. geçmiş olsun yaaa. demek artık on parmağında dokuz marifet var :) grace frankie aklımdaa :) proust, yirminci yüzyılın en büyük iki yazarından biri, diğeri kafka :) bir dolu kitap var onun hakkında yazılmış, onlar da güzel, hatta sözlük bile var, mehmet rifat yazdı :) proust un sanatını da kendini de çok seviyom :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol Deep 😊
      İlk Kafka'yı tanıdım ve iyi ki tanıdım....Proust müthiş yaaaa....Yavaş yavaş okunsada değiyor buna. Selamlar Deep.

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Amasya Gezisinden Kalanlar....

Nerde Kalmıştık?

Günlük, Sergi Gezisi