Evlat...İnsanlık Halleri....



Selam. :)
"Selam " demeyi bide "hoş geldin" demeyi çok seviyorum... Neden bilmiyorum ama içim gerçekten çok iyi oluyor öyle deyince....gerçi benim birde kelimelere takıklığım var....laf olsun diye hor kullanmayı sevmiyorum..... 
Neyse efenim uzatmayayım dimi! 😬
Yeni anne olan arkadaşlarım var, anne olacak arkadaşlarım var.... Sohbet ediyoruz....

Sonra aklıma hepimiz de olduğu gibi kendi hamilelik sürecim, öncesi, sonrası geldi...
Umay'dan önce zorunlu sezaryanım var.... Kalp atışları önce duyuldu, sonra hiç duyulmadı, bekleyelim dedi doktor
..bekledik bir iki hafta...ama tabi o ara ben garibim.... Ta en başından hissetmiştim. İlk testi yaptık...ertesi gün "bunda bir gariplik var...iyi şeyler hissetmiyorum" demiştim eşime....
Doktorumda annelerin bazı şeyleri daha iyi hissettiğini söylemişti...
Sonra doktor kararı ile sonlandı gebeliğim....
Tabi ben dışarıdan güçlü duruyorum ama içimde kopan fırtınayı anlatamam size...... Hala o tarihte içim burulur, gözlerim dolar...taman hep söylediler... "İşte o bir kan pıhtısı, üzülme, yine kalırsın hamile, hayırlısı değilmiş" falan filan... Evet destek olmak için deniliyor... Ama deneyimleyerek öğrendim ki(acı bir tücrübe oldu) aslında en güzel destek...acısı olanı dinlemek ya da sessizce yanında olmak.... Oysaki bizler zamanında bende öyle yapıyordum çünkü; acısı olan sevdiğimi teselli etmek için devamlı moral vermek için konuşuyor,  örnekler veriyordum.... İşin aslı öyle olmuyormuş demek ki......

Sonra gel zaman git zaman hamile kaldım...test sonrası dediğim ilk cümlem; bizim kızımız olacak......
Ki benim hayat felsemde evlat birdir...erkekde olsa kız da evlat benim evladımdır.... Dilim demez sadece bu cümleyi,  kalbim, ruhum,  zihnimde de böyle hissederim....
Ki benim kardeşim erkektir. Ve hiç bir zaman "keşke kız kardeşim" olsaydı demedim. Aramızda ki duygu, saygı, destek öyleki hiç hem cinsim olsun demedim....
Çünkü hayat bana öğretti ki.... Evladı yetiştiren bir kadın. Ve o anne eğer evladını severken cinsiyetçi yaklaşmazsa....saygısını,  sevgisini dili ile söylediği kadar bedeni ile de gösterirse.....kız erkek fark etmez...

Şimdi bu iç dökme nereden çıktı derseniz.... Konuştuğum anneler ya da  parkta da oluyordu bazen... Erkek annesi ise; ay ne şanslısın kızın var..." "Allah'ın şanslı kulusun kızın olmuş" falan diyorlar.....
Çok şükür, bin şükür sağlıklı,  akıllı bıdık evladım var... Ama erkekde olsa bu duam aynı olurdu....
Evlat-anne ilişkisi öyle büyülü ki....ne verirseniz onu alıyorsunuz.... Aslında büyüdükçe değişmiyor evlat....aklı erdikçe karşılık veriyor...
Ve bence erkek evlatda hayırlı olur...anasına babasına....
Bir arkadaşım doğum yaptı, erkek evladı oldu .
Konuştuk,  dertleştik....Ya Gülşah diyor bir sen olumlu anlatyorsun.senle konuşunca daha iyi hissediyorum....
Allah razı olsun...eğer bir nebze desteğim dokunuyorsa... 
Lakin ben olanı söylüyorum..
Eğer bebeğiniz ağlıyorsa...normal değil mi? En iyi bildiğini yapıyor bebek... Ya da çocuğunuz oyun istiyorsa, ilgi istiyorsa...normal değil mi?
Hep dediğim bir şey var; aslında bebekken de çocukken de..evlatlarımız normal davranıyor...biz onların küçük çocuk olduğunu unutuyoruz...istiyoruz ki...bizim gibi davransınlar...oturdukları yerden kalkmasın, istekleri mantıklı olsun.....
Bunları anlatıyorum yeni anne olan arkadaşlarıma....birde sabrı.....🎈

👩‍👧👩‍👧👩‍👧👩‍👧👩‍👧👩‍👧
 
Yukarıda ki fotoğrafta Umay saçımı tarıyor... Bana yardım etmek hoşuna gidiyor...geliyor makine boşaltıyor, mandal uzatıyor.... Bir şey taşıyorsam "anne çok ağır mı? Yardım edeyim" diyor.....
İşte o anlardan biri....
Hep duam..." ben senden razıyım Allah'da senden razı olsun kızım 🙏🏻" oluyor... Birde eğer bir gün anne olmak isterse ki istemezse de önemli değil...her kadın doğuracak diye bişey yok....
Kızımın evladı da kızım gibi olsun....


Bunları yazdım çünkü burası günlüğüm...inşallah unutmam ama olurda aklım şaşar unuturum,  defterimde daha detaylı olan, burada özeti olan bloğuma bakarım...hatta kızım da bakıp okur......

Bugün ne güzel bir gün.... Hem 19 Mayıs Atatürk'ü Anma Spor ve Gençlik Bayramı hem de Kadir Gecesi..... 
Dualarımız kabul olur İnşaAllah...


Yorumlar

  1. ne güzel bir davranış biçimi. Allah nazarlardan saklasın sizi.

    YanıtlaSil
  2. Kız çocuklarının anneye yakın oldukları bu yaşları çok tatlıdır, keyfini sürün ne güzel. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elimden geldiğince sürmeye çalışıyorum. Sağ olun, sevgiler :)

      Sil
  3. Atalar bilmiş de söylemiş; '' Kız evlat ölene, erkek evlat evlenene kadar'' diya. Erkek evlat annesi biri olarak yaşadım, gördüm ve tasdik ettim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Acı bir tecrübe olmuş...... Bende çevremde şahit oluyorum böyle şeylere... Ama kız çocuklarında da vefasız olanlar oluyor... Hakkımızda hayırlısı olsun.
      Selamlar,

      Sil
  4. Çok güzel bir yazı olmuş. Evladın hayırlı olması önemli olan. Kız, erkek fark etmiyor. Allah hepimize sağlıklı ve hayırlı evlatlar versin inşallah.

    YanıtlaSil
  5. Çok güzel paylaşım olmuş 😊

    YanıtlaSil
  6. Benim de bir oğlum var ve aralarında fark olduğunu düşünmüyorum. Ayrıca çocuklarımızı özgür bırakmalıyız onlardan kendimiz için bir şey beklememeliyiz diye düşünüyorum. Sağlıklı, mutlu, huzurlu olsunlar yeter. Güzel bir yazı olmuş (kızınız çok tatlı maşallah), elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Katılıyorum size Gül Hn. Kız veya erkek evlat bizim evladımız. Bu cinsiyetçi yaklaşımı hiç sevmiyorum. Birde kesinlikle , ilerde bize bakar, işte ben annesiyim, şöyle böyle diyerek doğurmamak, yetiştirmemek gerek.
      Hep duamdır; sağlıkla yaş alıp kendime bakacak gücüm olsun. Kızımda yoluna baksın.
      Sevgiyle 💐

      Sil
  7. Ben de 18 aylık bir erkek bebek annesiyim. Evladın kızı erkeği olmaz demenize rağmen, başkaları üzerinden verdiğiniz örneklerle erkek çocuk sahibi olmayı pek hoş lanse etmemişsiniz. "Bir arkadaşım erkek doğum yaptı, ya Gülşah bir tek sen olumlu anlatıyorsun dedi..." cümleniz bana cok sacma geldi. O arkadasiniz yalan söylüyor olmalı, aksine çevresindeki insanlar cok ilkel bir davranış olmasina ragmen erkek dogurdu diye pohpohluyordur bile, bizim toplumumuzun bilinen aci gerçeklerinden biri erkek cocuga daha cok kiymet verilmesi. Erkek çocuğu olan bir annerin de size, ne şanslısın senin kızın olmus demesi pek olağan birşey gözükmedi bana. Cunku hicbir anne boyle birşey demez... Kaldı ki erkek çocuğu annesi olmak da çok bambaşka bir deneyim. Bununla ilgili üzerine söylenecek çok söz var ama uzatmanın da alemi yok. 🌺🌺🌺Iyi ki oğlum olmus... 🌺🌺🌺Benden de bu şekilde duyun ki erkek cocuk annelerinin de iyi ki oğlum olmus diye şükrettiğinin farkında olun diye yazıyorum. Amacim sizi elestirmek değil, yanlış genellemelerden uzak durmanizi rica etmek. Emeğinize sağlık, sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. Allah bağışlasın. Aslında dediklerinizin bir kısmına katılıyorum. Bir kısmınada katılamıyorum Bigudili Anne. Çünkü çevremdekilerin ne dediğini ben duydum. Sizde sizinkileri.
      Genellemeden çok aslında ben evlat konusunda ki tutumları eleştirmiştim. Ki sizde aslında yazdıklarınızla aynı konuyu söylüyorsunuz. Evet erkek evlattan soy devam eder mantığı bizde çok. en basitinden kayınvalideme bile komşuları "gelinin Allah'ın sevgili kuluymuş, ilk evladı kız olmuş" demişler mesela. Ben çok üzülmüştüm. Çünkü iki erkek evlat sahibi kayınvalidem ve öyle güzel yetiştirmiş ki aralarında ki bağ öyle kuvvetli ki...Rabbim bozmasın.
      Yeni doğum yapmış arkadaşımın dediği meselesi aslında siz biraz şartlı okumuşsunuz çünkü orada ki muhabbet cinsiyet üzerine değil, bebeklerin ağlaması veya istekleri üzerine idi.
      Neyse bu konu uzar, herkes yaşadığını, duyduğunu bilir. Evladınızla sağlıklı, keyifli yıllarınız olsun. Her annenin çocuğu özeldir.
      Umarım sizde aynı genellemelerden uzak durursunuz.
      Selamlar, sevgiler.


      Sil
  8. Anne kız uzun ve sağlıklı bir ömürde yüzlerce mutlu an paylaşın inşallah.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Amasya Gezisinden Kalanlar....

Nerde Kalmıştık?

Günlük, Sergi Gezisi